Besynderlighed
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-08-05 16:26

Håber, gruppen her er den rette:

Når jeg i www.aarhusbilleder.dk har fundet frem til et eller andet foto
som jeg vil se i større størrelse, så skal man normalt klikke på sætningen
"Se billedet i stor udgave". Så popper det op i et nyt vindue. Altså
normalt.

Men ikke hos mig! Uanset hvordan jeg i IE 6.0 indstiller "Blokering af
pop-up-vinduer", så sker der ikke en dyt når jeg vil forstørre billeder.

Besynderligheden bliver endnu større fordi jeg i www.danskebilleder.dk -
i samme funktion som i aarhus.dk - godt kan forstørre billederne!

Jeg har spurgt folkene bag århusbillederne hvad der er galt, men de melder
hus forbi. Så nu sætter jeg min lid til jer. Please!

Mvh.: Jørgen
www.grandts.dk

Fra : Max

Dato : 19-08-05 17:39

Hej Jørgen

> Når jeg i www.aarhusbilleder.dk har fundet frem til et eller andet foto

Vil bare lige nævne at den side virker fint her nu.

Mvh Max

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-08-05 19:19

Max skrev:

> Hej Jørgen

> Vil bare lige nævne at den side virker fint her nu.

He, he. Tak for orienteringen, jeg tror dig gerne. Men det er altså
hos *mig* forstørrelsesfaciliteten ikke funker; selve sitet er o.k.

Mvh.: Jørgen

Fra : Max

Dato : 19-08-05 22:24

Hej Jørgen

> He, he. Tak for orienteringen, jeg tror dig gerne. Men det er altså
> hos *mig* forstørrelsesfaciliteten ikke funker; selve sitet er o.k.

Det var nu også for at bekræfte at sitet ikke fejler noget.

Har du prøvet at tømme din IE cache ?

Mvh Max

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-08-05 23:57

Max skrev:

> Det var nu også for at bekræfte at sitet ikke fejler noget.
>
> Har du prøvet at tømme din IE cache ?

Ja, den er lige så tom som min farfars tegnebog var hver mandag.

Mvh.: Jørgen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-08-05 20:59

Jørgen Grandt skrev:

> Håber, gruppen her er den rette:

Det er den.

> [...]
> normalt klikke på sætningen "Se billedet i stor udgave". Så
> popper det op i et nyt vindue. Altså normalt.

Jeg har tjekket her i IE6/Windows 2000 (fuldt opdateret) samt på
Firefox. Begge dele virker fint - om end der genereres lidt
javascriptfejl i konsollen med Firefox.

Har du noget Firewall- eller "Internet Security"-program
installeret? Hvis ja, så prøv evt. at slå det fra (midlertidigt).

Hvis det stadig ikke virker: Prøv at give lidt flere oplysninger om
din computer: Operativsystem, skærmopløsning, virus/firewall-
programmer mv.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-08-05 22:00

Jens Gyldenkærne Clausen skrev bl.a.:

> [...]
>
> Har du noget Firewall- eller "Internet Security"-program
> installeret? Hvis ja, så prøv evt. at slå det fra (midlertidigt).

Jeg bruger Norton Internet Secutity med firewall og hele dynen.
Wallen slog jeg fra midlertidigt, og lige meget hjalp det.

> Hvis det stadig ikke virker: Prøv at give lidt flere oplysninger om
> din computer: Operativsystem, skærmopløsning, virus/firewall-
> programmer mv.

WinXPHomeSP2, 1024, Norton og velsagtens Windows' egen.
Kan vi komme længere med disse oplysninger? Selv synes jeg jo
det mest mærkelige er at jeg ikke har problemer med 'broderen'
til aarhusbilleder.dk, nemlig danskebilleder.dk ...

Mvh.: Jørgen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-08-05 22:21

Jørgen Grandt skrev:

> WinXPHomeSP2, 1024, Norton og velsagtens Windows' egen.
> Kan vi komme længere med disse oplysninger?

Prøv at åbne siden med en anden browser (Opera eller Firefox -
begge kan hentes gratis på nettet). Tjek om problemet også opstår
her. På den måde kan du afgøre om det er IE der blokerer for noget
eller det er noget "uden om" der volder problemer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-08-05 23:58

Jens Gyldenkærne Clausen skrev bl.a.:

> Prøv at åbne siden med en anden browser (Opera eller Firefox -
> begge kan hentes gratis på nettet).

Ja, jeg må vel hellere prøve det så. Tak for ideerne.

Mvh.: Jørgen

Fra : Bo Christensen

Dato : 20-08-05 00:13

Jørgen Grandt skrev:
> [...]
>
> Besynderligheden bliver endnu større fordi jeg i www.danskebilleder.dk -
> i samme funktion som i aarhus.dk - godt kan forstørre billederne!

Billederne på aarhusbilleder.dk hentes fra danskebilleder.dk. Det kunne
tyde på at du har en eller anden popupblokker kørende, der blokerer
popups som henter indholdet fra et andet site.

Jeg ved ikke om Norton kan finde på dette, ellers er der jo også
spørgsmålet, om du har installeret udvidelser til IE, f.eks. en toolbar.

Mvh.

Bo.

Fra : Lars HT

Dato : 21-08-05 09:42

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har spurgt folkene bag århusbillederne hvad der er galt, men de melder
> hus forbi. Så nu sætter jeg min lid til jer. Please!

Har du prøvet at holde Ctrl-tasten nede når du klikker på "Se billedet i
større format"? Hvis det virker nu, er det formodentlig en popupblokker, som
volder kvaler!

Lars

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-08-05 00:52

Lars HT skrev blandt andet:

> Har du prøvet at holde Ctrl-tasten nede når du klikker på "Se billedet i
> større format"? Hvis det virker nu, er det formodentlig en popupblokker,
> som volder kvaler!

Det havde jeg forsøgt, men det virkede heller ikke.

I mellemtiden har det vist sig at det er Norton Internet Security - inkl.
personlig firewall m.m. - som jeg skal deaktivere, for at jeg kan se
de omtalte billeder forstørret. Det samme gælder hvis jeg fx vil se
forsiden af www.testrup.dk - og så er denne overdrevne(?) sikkerheds-
foranstaltning jo noget irriterende kløjs. Som man vel må leve med.

Tak for alle buddene.

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Anders Lund

Dato : 22-08-05 05:57

Jørgen Grandt wrote:
> og så er denne overdrevne(?) sikkerheds-
> foranstaltning jo noget irriterende kløjs. Som man vel må leve med.

Jeg lever fint uden en firewall på min computer. Jeg sidder bag en
router med NAT, som giver den beskyttelse jeg har brug for. Det eneste
jeg ikke bliver beskyttet imod er hvis der skulle starte et program på
min computer, som ville lave noget på Internettet. Det sørger jeg så
manuelt for ikke starter.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk