Indsæt af en image til databasen
Fra : N9

Dato : 19-08-05 11:49

Hej

jeg er ved flytte nogle data fra en database til en anden.
Af sikkerhedsmæssig årsager kan jeg ikke se dem direkt i enterpriser.
Men det jeg gøre er så script mig ud af det med 2 bd connection.

f.eks.
***************************
do until rs.eof

SQL = "insert into db2 (navn, imgfelt) values ('" & rs("navn") & "', " &
rs("picture") & ")"
objC.execute(SQL)

rs.movenext
loop
'***************************

2 dataconnction hvor i jeg løber alle records igen og indsætte data i en
anden database.
Men det fejler desværre, fejlen er "type mismatch" og jeg er sikker på at
det er rs("picture") som fejler da det er en image felt med binær data.
Nogle som har en ide til en løsning??
takker

N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-08-05 20:31

N9 skrev:

> jeg er ved flytte nogle data fra en database til en anden.

Hvilket databaseprogram? (Access, MSSQL, MySQL, ??)

> Men det fejler desværre, fejlen er "type mismatch" og jeg er
> sikker på at det er rs("picture") som fejler da det er en
> image felt med binær data.

Det lyder meget sandsynligt. En mulig løsning er at bruge ADO's
AddNew-metode til at tilføje data - her slipper du for problemer
med at konvertere binære data til tekstform (som en sql-sætning).

Eksempel:

Do While Not rsKilde.EOF
   rsMaal.AddNew
   rsMaal("navn") = rsKilde("navn")
   rsMaal("picture") = rsKilde("picture")
   rsMaal.Update

   rsKilde.movenext
Loop

NB: I nogle tilfælde - specielt hvis man bruger Access som database
- kan det give problemer at gemme binære data i en database. Man
kan i stedet gemme refererencer til filsystemet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : N9

Dato : 21-08-05 20:03

jeg er ved flytte nogle data fra en database til en anden.

> Hvilket databaseprogram? (Access, MSSQL, MySQL, ??)

Det er en MSSQL

> Det lyder meget sandsynligt. En mulig løsning er at bruge ADO's
> AddNew-metode til at tilføje data - her slipper du for problemer
> med at konvertere binære data til tekstform (som en sql-sætning).

Ok, det prøver jeg

> NB: I nogle tilfælde - specielt hvis man bruger Access som database
> - kan det give problemer at gemme binære data i en database. Man
> kan i stedet gemme refererencer til filsystemet.

Jeg jeg ved godt at det er bedst at ligge det ud i en filsystem, men da
kommer fra Navision og der ligger det i databasen

Hilsen

N9