Ur+oliefyr=spare penge (?)
Fra : csm

Dato : 19-08-05 07:26

Jeg har mulighed for at time et tænd/sluk ur på både mit oliefyr og/eller
cirkulationspumpen.
Mit spørgsmål er så, kan der spares penge ved at bruge det ?
Jeg havde tænkt mig kun at slukke for pumpen, f.eks 2-3 timer hver nat - vil
det være en god ide ?

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 19-08-05 21:12

csm <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev:
>Jeg har mulighed for at time et
>tænd/sluk ur på både mit oliefyr og/eller
> [...]

Du skal ikke slukke for varmen, men bare skrue ned. Natsænkning er
meget almindeligt, og det giver en lille besparelse på varmen. Man
skal blot være opmærksom på, at den efterfølgende opvarmning af
huset kræver meget energi, hvilket reducerer besparelsen ved
sænkningen. Det er fristende at lave sænkning både nat og i
dagtimerne (hvor man er på arbejde), men det er dog ikke så fedt
at vågne op til et koldt hus.

Fra : Max

Dato : 19-08-05 21:35

Hej

> Du skal ikke slukke for varmen, men bare skrue ned. Natsænkning er
> meget almindeligt, og det giver en lille besparelse på varmen. Man

Generelt er det vel også en dårlig ide at slukke cirkulationspumpen,
men risikere jo let at den hænger og ikke starter igen.

Med hensyn til nattesænkning har jeg fået oplyst fra de firmaer jeg
har arbejdtet sammen med angående varme at man ikke må sænke
mere end 2 grader, hvis man sænker mere bruger man mere energi
for at komme op igen end man spare.

Mvh Max