Vuggestue-plads
Fra : Michael Petersen

Dato : 18-08-05 20:30

Hej.

Min datter på 3 år, går i børnehave.
....min anden datter på 10 mrd. skal starte i vuggestue om 40 dage.

Men, dét 'ønske' om at vores datter skulle gå på samme sted som sin
storesøster, fik vi ikke.

Kan det virklig passe ?
....bliver der ikke taget hensyn til den slags ?

Det kan da ikke være rigtigt, at en familie med 2 børn, skal hente sine
kære
små 2 forskellige steder ???

Med venlig hilsen.

Fra : Cat

Dato : 18-08-05 20:34

Michael Petersen skrev:
> [...]
> ...bliver der ikke taget hensyn til den slags ?
>
> Det kan da ikke være rigtigt, at en familie med 2 børn, skal hente sine

Det er helt urimeligt, men sådan er reglerne. Det blev lavet om for
nogle år siden. Før blev der taget hensyn - det gør der ikke mere.

Mange familier har jo det problem, hvis vuggestuen og børnehaven ikke
ligger sammen, eller hvis den ene går i børnehave og den anden i
fritidshjem (jeg tør slet ikke tænke på at have en på 2 år, en på 4 og
en på 6,5)

Hvis I kan vente nogle måneder, kan det være, at det kan lade sig gøre.

Hvor bor I?

Tine.

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-08-05 20:35

> Hvor bor I?

Helsingør (Sjælland)

Fra : Cat

Dato : 18-08-05 20:47

Michael Petersen skrev:

> Helsingør (Sjælland)

Hvis man søger under Helsingør kommune, finder man faktisk en side med
optagelsesregler:

http://www.helsingorkommune.dk/Børn og unge/0-6
år/Pasning/Optagelsesregler.aspx

eller

http://www.helsingorkommune.dk/B%C3%B8rn%20og%20unge/0-6%20%C3%A5r/Pasning/Optagelsesregler.aspx

Der står der, at der skal tages søskendehensyn. Hvorfor der så ikke er
blevet det i jeres tilfælde, ved jeg ikke.

Et andet sted står der noget om, hvor der er ledige pladser i kommunen.
Måske I kan bruge det til noget.

Jeg søgte på helsingør og pladsanvisning i Google.

Tine

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-08-05 21:03

Du er en skat ;)
....jeg kigger nærmere på de links.
Tusind tak.

Fra : Cat

Dato : 18-08-05 21:08

Michael Petersen skrev:
> Du er en skat ;)
> ...jeg kigger nærmere på de links.
> Tusind tak.

Det er det samme link - det ene står bare, så man kan læse det. Det er
det ulæselige, der virker, tror jeg nok.

Tine

Fra : Søren G

Dato : 13-09-05 14:25

"Cat" <ta@uu.dk> wrote in message
> Der står der, at der skal tages søskendehensyn. Hvorfor der så ikke er
> blevet det i jeres tilfælde, ved jeg ikke.

Hvordan får du det, at Michael datter ikke har fået plads i en bestemt
vuggestue, til at der ikke er blevet taget hensyn ?
At der skal tages hensyn er ikke en garanti for at man får pladsen.

--
Søren

Fra : Bettina Svendsen

Dato : 18-08-05 21:11

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> wrote in message
> [...]
> ...bliver der ikke taget hensyn til den slags ?
>
> Det kan da ikke være rigtigt, at en familie med 2 børn, skal hente sine

Hej Michael

Jeg bor også i Helsingør kommune, og har børn der er lidt yngre end dine.
Jeg er derfor interesseret i at høre lidt nærmere. Hvilken institution har i
skrevet hende op til?

På kommunen siger de at der bliver "taget hensyn", men det er ikke det samme
som at der er garanti - Desværre :(
Har i prøvet at spørge nede i vuggestuen om der er plads? I vores
institution ved at at de har valgt at tage et par ekstra børn ind i en måned
eller to, fordi der gik søskende i forvejen, og forældrene var interesserede
i at lillebror/søster også fik en plads.

Mvh,

Bettina

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 18-08-05 20:42

Bettina Svendsen wrote:

<snip>

> [...]
> en måned eller to, fordi der gik søskende i forvejen, og forældrene
> var interesserede i at lillebror/søster også fik en plads.

Nogen gange kan man også lirke en bedre løsnig igennem ved at acceptere at
der går 1 eller 2 måneder ekstra før junior kommer i institution.

Kristian
--
"Sex is more fun than logic. One cannot prove this, but it is, in the
same way that Mount Everest is and Alma Cogan isn't." The Album of the

Fra : Trine H. Schyth

Dato : 24-08-05 08:38

ns passe - der bliver sjældent udvist megen fleksibilitet fra
det offentliges side!!
Vi har vores børn skrevet op til samme børnehave når vi flytter og i Greve
går anciniteten efter alder og da min datter er næsten 2 år ældre end min
søn lå hun nr. 1 på ventelisten og min søn nr. 22 hvilket betød at hun ville
komme ind snart hvorimod min søn først kunne forvente at komme ind om 1 år!
Vi fandt så en anden børnehave hvor min datter igen stod nr. 1 og denne gang
stod min søn nr. 3. Det var jo lovende....MEN jeg tjekkede lige deres
placeringer på ventelisten via internette og pludselig stod min søn nr. 1
men min datter stod kun på venteliste til den første børnehave vi havde
skrevet dem op til. Jeg ringede til rådhuset og spurgte om det betød at vi
kunne forvente at få et brev med optagelse til børnehaven, men nej nej - jeg
fik fortalt at min datter da aldrig havde været skrevet op til den
børnehave...Jeg forklarede at det havde hun altså og jeg havde set det sort
på hvidt, så de havde altså lavet en ordentlig bommert!!
Min datter blev så skrevet op igen og begge børn blev slettet fra den første
børnehave da hende på rådhuset sagde at man ikke kunne være skrevet op til 2
forskellige institutioner!!! Hvorfor f....havde jeg ikke fået det at vide
tidligere??? Nå, men så stod begge børn nu nr. 1 og jeg fik af vide at vi
ikke kunne regne med at de kom ind den 15.10 som er vores behovsdato da de
lige havde fået 6 nye børn. Hmmm...tænkte jeg....og spurgte om min datter
skulle have været en af de 6 og JA det skulle hun, men nu er der ikke plads
så vi må bare vente. Jeg blev skidesur, rent ud sagt, og spurgte om det
kunne være rigtigt, at DE laver en fejl og så må min familie bare acceptere
det og så ellers bare vente? Ja, sådan var det altså.

Jeg synes det er under al kritik at det offentlige (naturligvis ikke alle
steder) ikke yder en bedre service. Den eneste årsag til at de kommer afsted
med den manglende service er at vi ikke har mulighed for at gå til en
konkurrent!!!

Mvh.
Trine