Hentning og pasning
Fra : Mette

Dato : 18-08-05 08:26

Ja, det er det evindelige spørgsmål - hvad ville I betale en teenager (13-14
år) for at hente et barn (stille pige) på 6 år i SFO og se efter hende i 1½
time (fra 16.00 til 17.30) 5 gange om ugen?

Fra : Sabina H.

Dato : 18-08-05 09:07

Mette wrote:
> Ja, det er det evindelige spørgsmål - hvad ville I betale en teenager
> (13-14 år) for at hente et barn (stille pige) på 6 år i SFO og se
> efter hende i 1½ time (fra 16.00 til 17.30) 5 gange om ugen?

for 5 år siden betalte jeg ca 20-25 kr i timen og rundede gerne op på
ugentligt basis.....
jeg skulle have passet i 2-2½ time om dagen grundet arbejdstider.....

i dag ville jeg nok vælge at give ca 30 kr i timen, hvlket lander på ca 225
kr, men personligt ville jeg nok runde op til 250 om ugen, i lyset af at der
ofte er et par minutter ekstra hist og her ;)

men helt ærligt, en 14-15 årig der tjener 1000 kr sort i måneden på at
slappe af og hygge med en lille pige;) fed tjans ;)
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-08-05 14:52

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> men helt ærligt, en 14-15 årig der tjener 1000 kr sort i måneden på at
> slappe af og hygge med en lille pige;) fed tjans ;)

Tja, men til gengæld er hun jo bundet af sit job,
og kan ikke lige lave andet, hvis hun har lyst til det.

Mvh.Bodil.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 21-08-05 09:23

Mette wrote:
> Ja, det er det evindelige spørgsmål - hvad ville I betale en teenager (13-14
> år) for at hente et barn (stille pige) på 6 år i SFO og se efter hende i 1½
> time (fra 16.00 til 17.30) 5 gange om ugen?

50 kr i timen

Men hvad mener du med stlle pige? skal det være et plus?
Det lyder da kedeligt?
Eller er prisen så højere hvis det er en vild pige?

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Holst

Dato : 21-08-05 10:13

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Men hvad mener du med stlle pige? skal det være et plus?
> Det lyder da kedeligt?
> Eller er prisen så højere hvis det er en vild pige?

Det siger jo i høj grad noget om, hvor krævende pasningen er. Om det så
skal afspejles i betalingen, er en anden historie. Men en stille 6-årig
pige, der synes, det er sjovt at sidde og læse bøger, tegne og lege med
dukker, er en noget anden opgave at passe end en 6-årig ADHD-pige, der
farer rundt i huset hele tiden og ikke lytter efter.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 21-08-05 11:46

Holst wrote:

> [...]
> dukker, er en noget anden opgave at passe end en 6-årig ADHD-pige, der
> farer rundt i huset hele tiden og ikke lytter efter.

Jeg forstår ikke hvad du mener, ville man sætte en skolepige til at
passe et barn med en diagnose som ADHD vel er?
Det ville forekomme mig at være ret uansvarligt.
Jeg tror kun det handler om at rubrisere primært piger, derefter køn.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Holst

Dato : 21-08-05 12:18

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Jeg forstår ikke hvad du mener,

Så er det da vel heller ikke sværere at fatte. Børn er forskellige. Er
du barnepige for at "stille" barn, så kan du sætte dig nede i stuen og
lave lektier ved spisebordet, men barnet fornøjer sig selv med de stille
sysler på værelset. Er du derimod barnepige for et mere uregerligt barn,
så kan barnepigejobbet være ikke så lidt mere krævende.

> ville man sætte en skolepige til at passe et barn med en diagnose
> som ADHD vel er?

Det vil jo i høj grad komme an på barnet og skolepigen.

> Det ville forekomme mig at være ret uansvarligt.

Tjah ... børn er børn, og ADHD-børn er også bare børn.

> Jeg tror kun det handler om at rubrisere primært piger, derefter køn.

Se, det fattede jeg ikke meget af.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 21-08-05 14:26

Holst wrote:

> Se, det fattede jeg ikke meget af.
Det er til gengæld meget svært at fatte, især for personer der kalder
piger der græder for tøser og det der er værre.

At forstå at ddet handler om at det angiveligt skulle værre lettere at
passe stille piger end ikke stille piger og derefter drenge er veel ikke
så vært at fatte.
Så selvfølgelig handler dette ikke om disanostiseret stille piger for
den sags skyld.
Men det er dig der bruger dette som belæg for at differentiere
betalingen, ikke mig.
Og for det andet må man jo tage udgangspunkt i hvad der bliver spurgt
om, og ikke hvad der kunne være blevet spurgt om.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Holst

Dato : 21-08-05 14:50

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Men det er dig der bruger dette som belæg for at differentiere
> betalingen, ikke mig.

Det var dig, der spurgte, om prisen for pasning af en vild pige er
højere. Jeg konstaterer blot, at arbejdsbyrden ved at passe stille piger
i forhold til vilde piger kan være endog meget forskellig. Jeg har på
intet tidspunkt sagt, at betalingen skal differentieres.

Og så stopper jeg ellers nu. Jeg synes du snakker halvtsort i dag, men
det kan også være, at det bare er mig, der skulle have sovet noget mere
i nat.

Fra : Thomas Corell

Dato : 21-08-05 16:26

Holst wrote:
> Kevin Vilhelmsen wrote:

[...]

> Og så stopper jeg ellers nu. Jeg synes du snakker halvtsort i dag, men
> det kan også være, at det bare er mig, der skulle have sovet noget mere
> i nat.

Hvis det er en trøst, så har jeg det på samme måde ;) Jeg var dog mere
fortørnet (på dine vegne) over, at din kommentar blev "redigeret" op
under en helt anden sætning end den du skrev den til...

--
Don't waste space

Fra : Holst

Dato : 21-08-05 16:53

Thomas Corell wrote:

> Hvis det er en trøst, så har jeg det på samme måde ;) Jeg var dog mere
> fortørnet (på dine vegne) over, at din kommentar blev "redigeret" op
> under en helt anden sætning end den du skrev den til...

Det havde jeg ikke lige bemærket, og ja, det er ikke pænt at gøre sådant.

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 22-08-05 14:20

On 18/08/05 9:25, in article 430437fc$0$22481$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
"Mette" <Mette@dk> wrote:

> Ja, det er det evindelige spørgsmål - hvad ville I betale en teenager (13-14
> år) for at hente et barn (stille pige) på 6 år i SFO og se efter hende i 11Ž2
> time (fra 16.00 til 17.30) 5 gange om ugen?

250.- om ugen

Mvh.
Charlotte
--