Vaskemaskine - pris pr. vask.
Fra : ellisa

Dato : 17-08-05 22:33

Vi overvejer at investere i en vaskemaskine (brugt), da vores fællesvaskeri
er ret dyrt (22 kr. for en vask, inkl. sæbe).

Derfor kunne vi forestille os at der ville være penge at spare på at have
egen maskine, men er der det?

Vaskemaskinen er ca 5 år gammel og a-mærket.

Hvad koster sådan en fætter egentlig i strøm pr. vask. Sæbe kan vel ikke
koste mange basører hvis man køber det billigt, så det vælger jeg at se bort
fra i første omgang.

Vi har besluttet os for, at hvis det er samme pris eller under, så køber vi
den - hvis ikke, så bruger vi nok det fælles lidt endnu.

Ok - hvis det viser sig at det er 1-2 kroner dyrere pr. vask at have egen
maskine, så er det måske værd at betale fremfor at skulle slæbe vasketøj ned
af trappen og 300 meter hen til et vaskeri (og hente det igen - vådt og
tungt).

Nogen bud (bare sådan ca.)?

/ellisa

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-08-05 22:43

"ellisa" <virker@ikke> skrev >
> Nogen bud (bare sådan ca.)?

Væsentligt under, selv incl. sæbe.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ellisa

Dato : 17-08-05 22:52

> "ellisa" <virker@ikke> skrev >
>
> Væsentligt under, selv incl. sæbe.

Hvor meget er det? 5-10-15 kr?

Men tak for svaret. Så skal vi nok til at have vores egen.

/ellisa

Fra : Ditte

Dato : 17-08-05 22:57

> Nogen bud (bare sådan ca.)?
>
> /ellisa

Hej

Jeg har lige købt en Ariston A mærket vaskemaskine, den bruger ca. 95watt pr
vask, ca. 1,5kr.
Min vaskemaskine tager vand ind efter behov, men ellers mener jeg at have
set, at en vaskemaskine tager omkring 50 liter vand ind, pr vask. Jeg giver
incl. alle afgifter ca. 80 kr. pr m2 vand, dvs. ca. 4 kr til vand forbrug,
sæbe er vel ca. 1½-2 kr.
Mit umiddelbare gøt er derfor ca. 7-8 kr. pr. vask.
Ved ikke om det er helt ved siden af.

Hilsen Ditte, der faktisk er lidt chokeret

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-08-05 07:48

"Ditte" <dittehansen@---stegenet.dk> wrote in message
> [...]
> forbrug, sæbe er vel ca. 1½-2 kr.
> Mit umiddelbare gøt er derfor ca. 7-8 kr. pr. vask.

Husk lige at du også skal have afskrevet vaskemaskinen, dvs. finde ud af
hvor længe den holder og så fordele indkøbsprisen ud over dette tidsrum.
Tror dog stadig det holder sig under 22 kroner.

Og til den oprindelige spørger, så husk også at tænke på hvor store
maskinerne er. Den vi havde i en ejendom jeg tidligere boede i var en af den
slags der kan tage 7 kilo tøj. Hvis man kan fylde sådan en (måske svært for
en enlig, men et par med børn elsker sådan nogen) skal det jo lige tages med
at man kan "spare" hver 3. vask...

Keller

Fra : Ditte

Dato : 18-08-05 12:31

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor længe den holder og så fordele indkøbsprisen ud over dette tidsrum.
> Tror dog stadig det holder sig under 22 kroner.

I mit tilfælde, kostede maskinen 2500, så hvis vi siger 5 år, 200 vaske om
året, så er det ekstra 2,5 kr. pr. vask.
Så på 5 år, koster hver vask omkring 10 kr.

Men nu har jeg også valgt en billig maskine, men den tager vand ind efter
behov, hvilket er smart når man er single.
Og for at være helt fair, så koster en 90graders vask jo mere end en 40
graders.

Hilsen Ditte

Fra : Steen Madsen

Dato : 19-08-05 11:37

Hej Ditte
hvad er det du er chock over-

og et godt spartips nu du er single(hvad med en date) er at du tager en bold
der lige kan komme ind igennem luge- på den måde kan du nemt spar 30-40%
vand pr. vask

--
steen@mail(***-online***).dk
(*** ***)

Fra : Ditte

Dato : 19-08-05 11:47

"Steen Madsen" <steen@mail(***online***).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og et godt spartips nu du er single(hvad med en date) er at du tager en
> bold der lige kan komme ind igennem luge- på den måde kan du nemt spar

Hej Steen

Er lidt chokeret over prisen, vidste da godt at det ikke er gratis, men et
eller andet sted, havde jeg da håbet at det var billigere, men det er godt
at se det i øjnene.
Men hensyn til date, så kunne det da være en mulighed.
Men ang. en bold, så tror jeg ikke det er en god idé, for jeg har en
vaskemaskine, der tager vand ind efter behov. Så det kan vist ikke gøres
bedre, men ellers en kanon idé.

Hilsen Ditte