Investering / selvstændig
Fra : Jens

Dato : 17-08-05 09:13

Jeg er selvstændig erhvervsdrivende ( enkeltmandsvirksomhed ).

Jeg overvejer at skyde penge i en del investeringsforeninger.

Er der fordele / ulemper ved at lade sig registrere som
privat person eller via enkeltmandsvirksomheden ?

Eller er der i praksis ingen forskel ?

Jens.

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 18-08-05 19:24

"Jens" <j@x.x> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der fordele / ulemper ved at lade sig registrere som
> privat person eller via enkeltmandsvirksomheden ?

Vær opmærksom på, at investeringsforeninger såfremt du er i
virksomhedsskatteordning kan give problemer. Investeringsforeningerne skal
være akkumulerende - f.eks.
http://www.sparinvest.dk/3529.si?isin=XX0138501191 - og
obligationsafdelingerne er typisk uhensigtsmæssige

Læs mere om investeringsforeninger og virksomhedsskatteordning her:
http://www.sparinvest.dk/data/39798/Virksomhedsordning.pdf

--
---
Vise ord fra