Hvor tykt Kapillar brydende lag
Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-08-05 19:54

Hej.

Jeg skal lave et lille skur med betongulv til træpiller. Hvor tykt lag
kapillarbrydende lag skal man lave og hvad er det billigste produkt man
kan bruge til det - udover muslingeskaller

Btw. kan flamingoplader ikke fungere kapillarbrydende?

Mvh

Jesper

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 16-08-05 20:38

Hej Jesper
Jo Styrolit (flamingo) er både isolerende og kapillarbrydende. normalt
tykkelse er 100 - 200 mm.

Venlig hilsen
Altechvvs V/ Allan Lubke Rasmussen
___________________________

Fra : Jesper Hansen

Dato : 17-08-05 19:19

> Jo Styrolit (flamingo) er både isolerende og kapillarbrydende. normalt
> tykkelse er 100 - 200 mm.

Tak for info. Forhørte mig desuden samtidig hos forhandleren. Han sagde
at man altså skal op i 150 mm for at det er godkendt kapillarbrydende.
Så det har jeg købt.

Mvh

Jesper

Fra : Ole Jensen

Dato : 17-08-05 19:31

Jesper Hansen <noone@nowhere.com> wrote:

> Tak for info. Forhørte mig desuden samtidig hos forhandleren. Han sagde
> at man altså skal op i 150 mm for at det er godkendt kapillarbrydende.
> [...]

Jeg vil anbefale at du lever et lag på min. 100 mm leca, muslingeskaller
eller sand/grus, så du har et helt plant lag at lægge dine
flamingoplader på. Så risikerer du ikke at de ligger og vipper.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan