11 uger og er vild med at sidde og ikke li~
Fra : Mette og René

Dato : 15-08-05 16:16

Hejsa

Jeg ville lige høre om der er en der ved lidt om hvor meget en stor dreng på
11uger må sidde, han aser og maser for at komme op og sidde.

René

Fra : Eva

Dato : 15-08-05 17:41

> Jeg ville lige høre om der er en der ved lidt om hvor meget en stor dreng

> 11uger må sidde, han aser og maser for at komme op og sidde.
>
> René

Kender det kun alt for godt! Sådan var min søn også. Vores sundhedsplejerske
sagde, at børn i den alder måtte sidde / stå 15 minutter om dagen.
Men det tog jeg vi nu ikke så let på hjemme hos os... Knægten gad jo ikke
andet. Så han sad op i barnevognen ( med støtte i ryggen, selvfølgelig) for
at han kunne kikke ud og se verden.
Da han var tre måneder sad han i høj stol.
Idag hvor han er 2 år, og jeg ser andre små børn, kan jeg slet ikke forstå,
at han kunne sidde i høj stol 3 måneder gammel, men det kunne han
altså. -Selvfølgelig sad han der ikke hele eller halve timer, men bare de
10 - 15 minutter det tog at spise. Man skal bare være opmærksomme på deres
ryg. Så længe de ikke sidder og bliver trætte i ruggen, altså falder sammen,
tror jeg som ikke der er fare på færde.
Idag er det selvfølgelig den omvendte verden. Hans farmor og farfar har
stadig en barnevogn til at stå i deres sommerhus, og denne sommer har han
nydt at blive kørt rundt (plejer ellers altid at gå selv), mens han LÅ ned

Mvh
Eva

Fra : Mette og René

Dato : 15-08-05 20:46

ok, så må vi jo se om vi kan nøjes med 15 minutter, problemet er bare hvis
jeg sidde rmed ham på armen, du hvis ham ligger lidt ned, rejser han sig
selv så han sidder op

René

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-08-05 22:57

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> ok, så må vi jo se om vi kan nøjes med 15 minutter, problemet er bare hvis
> jeg sidde rmed ham på armen, du hvis ham ligger lidt ned, rejser han sig
> selv så han sidder op

Jamen, så er han jo parat.
Ikke alt kan måles og vejes.
Tag livet, som det kommer,
og lige nu er det altså sønnen, der
vil op at sidde.

Mvh. Bodil.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 15-08-05 22:58

> [...]
> jeg sidde rmed ham på armen, du hvis ham ligger lidt ned, rejser han sig

En 11-uger gammel baby der selv rejser sig op i siddende stilling???

Jeg har da misforstået noget, ikk?

Mvh John

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-08-05 23:48

"-= JF =- priv" <@> skrev i en meddelelse

> En 11-uger gammel baby der selv rejser sig op i siddende stilling???
>
> Jeg har da misforstået noget, ikk?

Så er vi to.
Eller flere
Men på den anden side - hvis miraklernes tid ikke er forbi, underet er sket,
og han kan det, så lad ham dog sidde...
Men lad ham selv kæmpe sig op at sidde, anbring ham ikke: Når han selv kan,
er ryggen stærk nok.

Hilsen Inger

Fra : Mette og René

Dato : 16-08-05 15:17

nejnej, altså liggende på armen, normalt ligger man ikke helt ned på
armen*g*
nærmest liggende siddende, er i med?

René