Lygter med LED
Fra : Michael Kristensen

Dato : 15-08-05 12:30

Hej NG

Hvor langt er man nået i LED udviklingen?

Sidst jeg fandt noget havde man lavet 3 watts LED. Er man kommet videre
derfra?

vh
Michael Kristensen

Fra : Grev Thomas

Dato : 15-08-05 14:08

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor langt er man nået i LED udviklingen?
>
> Sidst jeg fandt noget havde man lavet 3 watts LED. Er man kommet videre

Hej

Jeg ved Inova har lavet en lygte, T4 LED, som bruger en 4Watt LED.

og Nitestar har lavet en med 5 Watt, Luxeon 5W ALW-352L

Men det skal ikke undre mig der også findes større... har bare ikke set
dem... Laves lygten findes pøren jo også

Mvh

Thomas H. Andersen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-08-05 16:40

Har fundet denne 5 watts LED til 35 euro.
http://www.led-shop24.de/pd1065960784.htm?categoryId=8

- Farbe: weiß
- Vorwärtsspannung: 6,84 Volt (typ)
- If: 700 mA
- Farbtemperatur: 5500 K (typ)
- Lichtstrom: 120 lm
- Abstrahlwinkel: 150°
- Gehäusefarbe: glasklar, inkl. Kühlkörper

Min lygte kører med 6 volt. Hvor følsomme er LED overfor for lav spænding?

Skal man have en strømbegrænsning på for at den ikke bruger mere end de 700
mA?

vh
Michael Kristensen

Fra : Allan Hansen

Dato : 18-08-05 16:52

> Har fundet denne 5 watts LED til 35 euro.
> http://www.led-shop24.de/pd1065960784.htm?categoryId=8

Prøv at se hos Luxeon. Der er både superLED med 5 W samt linser.
http://www.luxeonstar.com/

AllanH

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-08-05 17:55

Allan Hansen wrote:
> "Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at se hos Luxeon. Der er både superLED med 5 W samt linser.
> http://www.luxeonstar.com/

Har du kendskab til nogen steder hvor man kan købe det her i Danmark?
Overvejer at konvertere min Carlsen lygte til LED hvis ellers det er til
at komme i nærheden af. Vil dog gerne se lidt på dem før beslutter mig.

Århus Radiolager har ikke (sidst jeg var derude) de "store" Luxeon.

Thomas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-08-05 19:20

> Århus Radiolager har ikke (sidst jeg var derude) de "store" Luxeon.

Jeg var ude ved radiolageret i dag, og de kunne skaffe nogle 5 watt (ved
ikke hvilket mærke) hjem. Men de kom til at koste 400-500 kr.

Men vi kunne bestille 2 stk. 5 watt hjem fra USA eller tyskland og dele
fragten

vh
Michael Kristensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-08-05 20:33

Michael Kristensen wrote:

> [...]
> ikke hvilket mærke) hjem. Men de kom til at koste 400-500 kr.
>
> Men vi kunne bestille 2 stk. 5 watt hjem fra USA eller tyskland og dele

Njaa... tror jeg melder pas... skal først have fundet ud af hvad jeg gør
med lygtehovedet (pt. er det et lille med 35mm halogen).

(Skal måske alligevel til USA på ferie til jul så det kan være jeg bare
skulle lede efter det derovre

Thomas

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 18-08-05 22:32

De fleste Luxeon (Lumileds) kan købes hos RS components www.rs-components.dk
Jeg kunne dog ikke umiddelbart finde en 5W Star i hvid.

Jan