Vokseværk
Fra : Marianne

Dato : 14-08-05 15:49

Hej

Min søn på 8 lider frygteligt af vokseværk. Han vågner og græder om natten
af smerte, og har det rigtig skidt. Det er som om, det kommer i bølger.

Jeg giver ham lidt Panodil, som det hjælper på smerterne, og jeg masserer
hans ben, hvilket også lindrer.

Kan man gøre andet?

mvh
Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 20:59

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse news:42ff59c7

> Jeg giver ham lidt Panodil, som det hjælper på smerterne, og jeg masserer
> hans ben, hvilket også lindrer.

Vi gjorde det samme, da vores den ældste også døjede frygteligt med
vokseværk.
Vores søn er 12 år nu og har ikke døjet med vokseværk de sidste par år. Det
var værst, da han var imellem 8 og 10 år.

> Kan man gøre andet?

Det tror jeg desværre ikke....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-08-05 22:21

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man gøre andet?

Nogen gange kan det hjælpe at strække muskler og sener bag på benet, f.eks.
ved at stå på en telefonbog med forfoden og læne sig fremad uden at stritte
med numsen, eller ved at du tager ved hans fod og strammer den op mod
knæet - pas på, det bliver et lige stræk uden vrid til siden.
Det skal stramme for at virke, men skal ikke gøre decideret ondt.

Hilsen Inger

Fra : ThomasB

Dato : 15-08-05 09:44

> [...]
> af smerte, og har det rigtig skidt. Det er som om, det kommer i bølger.
>
> Jeg giver ham lidt Panodil, som det hjælper på smerterne, og jeg masserer

Jeg led selv at vokseværk som barn, og jeg mindes at kolde fodbade var det
eneste der hjalp.

Mvh Thomas