Continous trimix
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-08-05 12:20

Hej,

Er der nogen i Danmark der har erfaring med continous trimix fyldning? Så
vil jeg gerne lige høre fra dem.

mvh
Jonas

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 12-08-05 13:50

Prøv Greisen
Jeg mener han har lavet et udtag klar til brug af Helium på vores
anlæg i Helgoland.

http://www.greisen.dk/

/ Felix

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 16:53

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> wrote in message

> Er der nogen i Danmark der har erfaring med continous trimix fyldning? Så
> vil jeg gerne lige høre fra dem.

erfaringer har jeg desvære ikke med det, men vi har et continous nitrox
anlæg som også kan styre trimix, der mangler bare en helium flaske.
men da vi ikke har noget vand dybere end 30 meter her nede omkring har vi
aldrig prøvet at fylde trimix på det.

er du på udkik efter et anlæg ?

mvh Morten Dall

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 12-08-05 20:59

Morten Dall Darmer (a) wrote:
> [...]
> anlæg som også kan styre trimix, der mangler bare en helium flaske.
> men da vi ikke har noget vand dybere end 30 meter her nede omkring har vi

Jeg er lidt nysgerrig. Hvordan styrer man helium procenten? Sidder der
sådan en dyr helium sensor eller hvordan?
Og hvor er du dog i landet siden dybden er max 30 m?

Jens Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 08:56

Hej Jens undskyld at jeg var så længe om at svare, jeg havede lige over set
dit indlæg

<jenspolsen@hotmail.com> wrote in message

> Jeg er lidt nysgerrig. Hvordan styrer man helium procenten? Sidder der
> sådan en dyr helium sensor eller hvordan?

det er meget mere simpel end det,
uden at have læst manualen og uden at have prøvet at bruge, da vi jo ikke
har noget vand her nede, så mener jeg det foregår som flg.

ved hjælp af matematik, starter du med at regne ud hvilken nitrox blanding
din trimix er baseret på, feks er alle de trimix blandinger som GUE og WKPP
benytter baseret på nitrox 32, så det man gør er at, starte kompresoren,
åben for O2 til O2 måleren viser 32%, når den viser når visningen er stabil,
åbner man for helium ind til ild måleren viser den O2 procent som man ønsker
i den færdig trimix.

> Og hvor er du dog i landet siden dybden er max 30 m?

jeg bord på Falster og vi skal sejle rigtig langt ud fra kysten og lede
meget længe bare for at finde et hus der er 30m dyb, langt de fleste dyk vi
har er under 27m

Jens Olsen

Fra : Allan Norsk

Dato : 14-08-05 11:29

"Morten Dall Darmer" <mrnews (a) tiscali.dk> skrev i en meddelelse
starte kompresoren,
> åben for O2 til O2 måleren viser 32%, når den viser når visningen er
> stabil, åbner man for helium ind til ild måleren viser den O2 procent som
> man ønsker i den færdig trimix.

Hvad er jeres erfaring med Nitroxfyldning. Er det nødvendigt at overvåge O2
procenten under fyldningen og eventuelt finjustere lidt på hanen?

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 17:26

"Allan Norsk" <sletdette_allan_norsk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad er jeres erfaring med Nitroxfyldning. Er det nødvendigt at overvåge
> O2 procenten under fyldningen og eventuelt finjustere lidt på hanen?

det virker perfekt, der er ikke noget fin justering eller over vågning, det
eneste der kan gå galt er at O2 flasken løber tør, når den når under 8 - 10
bar skal man lige justere lidt op for den, og når den løber tør skal man jo
skifte flaske, så hvis man skal fylde og flasken er ved at være tom så skal
man blive ved flasken og holde øje med det, men ud over det så er det bare
at smide flasken på og trykke på knappen og dreje på hanen til displayet
viser den % man vil have, det er rimelig let og problem frit.

mvh Morten Dall

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-08-05 10:54

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg er lidt nysgerrig. Hvordan styrer man helium procenten? Sidder der
>sådan en dyr helium sensor eller hvordan?

Jep, men den er nu ikke så dyr, selve sensoren koster omkring 100 eur og så
skal du så lave elektronikken. Hvis du har forstand på det så er det ikke
noget problem, men grunden til at det er lidt sværere end med ilt
analysatoren er fordi det output du får fra HE sensoren ikke er linært.

mvh
Jonas

Fra : Claus Drescher

Dato : 15-08-05 10:05

Hej Jonas

check lige dykkerudstyr.com - olmeva nitrox - der har du et cont.
anlæg. det leveres med en cd-rom der beskriver hvordan du opsætter
dit blend

DK-Diver i Roskilde blander trimix på sådan et anlæg

mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 18:43

"Claus Drescher" <cldr@mail.dk> wrote in message
> Hej Jonas
>
> check lige dykkerudstyr.com - olmeva nitrox - der har du et cont.
> anlæg. det leveres med en cd-rom der beskriver hvordan du opsætter
> dit blend

det er dette anlæg vi har i klubben

mvh Morten