syntocinon spray
Fra : Mus

Dato : 11-08-05 09:16

Hej

Måske og kun måske har jeg fundet en løsning på et af problemerne omkring
vores amning. Anna virker jo ikke utålmodig eller noget når hun skal spise,
men ofte tager hun brystet og slipper(uden at åbne munden av av) igen og
igen 4-5 gange og græder så og vil ikke tage brystet igen. Hun falder
lynhurtigt ned igen og virker ok glad - men vil fortsat ikke have brystet
heller ikke selv om der er gået 5-6 timer siden sidste amning. Jeg har tænkt
at enten er hun for utålmodig eller også er hun ikke sulten. Har prøvet den
omtalte spray før uden effekt. Men her de sidste to dage har jeg så prøvet
igen og ingen brok fra damen hun spiste bare.

Nogen der ved om der kan være nogen negativ effekt ved sprayen?

Problemet med at hun nogen gange ikke spiser meget er der stadig men håber
et problem så er løst, hvis jeg bare må bruge den uden forbehold.

Jeg har kun brugt den en gang om dagen de sidste dage - men vil gerne bruge
den mere - men ikke hver gang hvis jeg kan undgå det.

Hvis der er andre der har oplevet det samme og har gode ideer er i velkommen
til at komme med dem.

LN

Fra : Angina

Dato : 11-08-05 15:07

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den mere - men ikke hver gang hvis jeg kan undgå det.
>
> Hvis der er andre der har oplevet det samme og har gode ideer er i

Hejsa!
Læste lidt om sprayen i Lægemiddelkataloget, og det lader ikke til at der
skulle være nogen negativ effekt for dit vedkommende.
Er den tværtimod en hjælp til at lille-pigen ikke skal arbejde så hårdt for
føden, så synes jeg ikke du skal betænke dig ved at bruge den ved hver
amning.
Hvis mælken kommer lettere = vil hun måske amme oftere = større
mælkeproduktion hos dig = mere mad til hende....

Fra : Cat

Dato : 11-08-05 17:01

Mus skrev:
> [...]
> den mere - men ikke hver gang hvis jeg kan undgå det.
>
> Hvis der er andre der har oplevet det samme og har gode ideer er i velkommen

Jeg havde selv meget glæde af den med min datter. Jeg tror, at den er
god at bruge et stykke tid, til man 'selv' har lært at sætte gang i
nedløbet. Jeg brugte den, hver gang jeg skulle amme.

Hvor gammel er det nu, Anna er?

TIne

Fra : Mus

Dato : 12-08-05 00:08

"Cat" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> god at bruge et stykke tid, til man 'selv' har lært at sætte gang i
> nedløbet. Jeg brugte den, hver gang jeg skulle amme.

Hej Anna er 4½ mdr nu

Har talt med ammerådgivningen vedr sprayen i dag. Hun syntes jeg skulle
passe på. Der er en risiko for den sløver ens egen evne til at få
nedløbsrefleksen til at virke. Og hun vidste ikke om det var langtidsvarende
dvs hvis man fik et barn mere. Desuden talte hun om at stoffet også er det
der gør man har veer under fødslen og hvis det ødelagde ens egen
hormonstyring kunne det måske have indvirkning på ens evne til at holde på
et barn. Men hun ville undersøge det nærmere - spørge en læge. Får svar på
mandag.

Hvordan lærte du selv at sætte gang i nedløbsrefleksen?

LN