Opvaskemaskine og vandlås
Fra : Ian Matheson

Dato : 10-08-05 21:17

Jeg skal installere en opvaskemaskine, og tilslutte den afløbet fra
køkkenvasken. Skal t-stykket hvor jeg skruer maskinens afløbslange på
monteres før eller efter vandlåsen ?

Ian

Fra : mcloud

Dato : 10-08-05 21:22

Før vandlåsen
mvh mcloud blikkenslager

Fra : Mogens

Dato : 10-08-05 21:53

On Wed, 10 Aug 2005 22:22:17 +0200, "mcloud" <kim@lechef.dk> wrote:

>Før vandlåsen

Altså mellem vandlås og håndvask - ellers kan du jo risikere, at lugt
fra kloak trænger ind i opvaskeren...

Mvh
Mogens

Fra : Max

Dato : 10-08-05 22:00

Hej

> Altså mellem vandlås og håndvask - ellers kan du jo risikere, at lugt
> fra kloak trænger ind i opvaskeren...

Er der ikke vandlås på opvaskeren ?

Mvh Max

Fra : Mogens

Dato : 11-08-05 05:41

On Wed, 10 Aug 2005 22:59:45 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Er der ikke vandlås på opvaskeren ?

I princippet kan du have ret i det - at det udpumpede vand løber
gennem en sløjfe i sidekammeret, der kunne være sammenligne med en
vandlås...

Mvh
Mogens

Fra : jones_net

Dato : 11-08-05 07:29

"Ian Matheson" <ian@email.dk> wrote in message
> Jeg skal installere en opvaskemaskine, og tilslutte den afløbet fra
> køkkenvasken. Skal t-stykket hvor jeg skruer maskinens afløbslange på
> monteres før eller efter vandlåsen ?

Må man selv montere det T-stykke for vandlåsen?
Var i Silvan i går for at købe et T-stykke, og da fik jeg at vide, at jeg
ikke måtte montere det selv! Kan det passe? Jeg synes ikke, at der står
noget i monteringsvejledningen om, at der skal bruges autoriseret hjælp...

/J

Fra : jens v

Dato : 11-08-05 11:37

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget i monteringsvejledningen om, at der skal bruges autoriseret hjælp...

På mange køkkenvaske er der et gevindstykke helt oppe under vasken som
passer til en opvasker. Der er en plastikprop som skal skrues af, så virker
det.

mvh jens v

Fra : jones_net

Dato : 11-08-05 12:15

"jens v" <invalid@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> På mange køkkenvaske er der et gevindstykke helt oppe under vasken som
> passer til en opvasker. Der er en plastikprop som skal skrues af, så

Ja, men hvis man skal have skiftet stykket mellem vask og vandlås, for at
sætte et T stykke ind, er det så ulovligt at gøre det selv?
Det hele er lavet, og opvaskeren kørte fint i går, men kan det passe, at jeg
ikke må skifte en stump plastiv i mit køkkenskab?

Spørgsmålet går kun på lovligheden

/J

Fra : Per Thomsen

Dato : 11-08-05 13:46

> [...]
jeg
> ikke må skifte en stump plastiv i mit køkkenskab?

Så vidt jeg husker må du slet ikke pille ved afløbet.

Per

Fra : Max

Dato : 11-08-05 13:48

Hej J

> Det hele er lavet, og opvaskeren kørte fint i går, men kan det passe, at
jeg
> ikke må skifte en stump plastiv i mit køkkenskab?
>
> Spørgsmålet går kun på lovligheden

Prøv at læse her
http://www.forbrug.dk/raad/boligen/haandvaerkere/goer/el/

Mvh Max