Hvor tit må jeg sove ved min kæreste?
Fra : Henrik

Dato : 10-08-05 00:34

Hej i gruppen.

Jeg har fundet mig en kæreste som er enlig mor med 2 børn. Hendes x betaler
børnepenge hver måned og nu har vi talt om han slipper for det hvis det
bliver opdaget at jeg sover for meget ved hende. Altså hvis kommunen laver
en "dyne løfter" på os ved fx. en anonym anmeldelse.
Hvor tit må jeg overnatte ved hende uden der sker noget ved det?
Og sker der noget ved(økonomisk) at vi måske engang ude i fremtiden gifter
os?

Henrik
Håber det er den rigtige gruppe

Fra : Vibeke

Dato : 10-08-05 06:30

> Hvor tit må jeg overnatte ved hende uden der sker noget ved det?

Lige så tit som du og hun ønsker det.

> Og sker der noget ved(økonomisk) at vi måske engang ude i fremtiden gifter
> os?

Ingenting. Underholdsbidraget bortfalder ikke pga at hun gifter sig igen
(han er jo stadig far til børnene).

/Vibeke

Fra : Katja Andersen

Dato : 10-08-05 06:37

"Henrik" <Henrik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor tit må jeg overnatte ved hende uden der sker noget ved det?
> Og sker der noget ved(økonomisk) at vi måske engang ude i fremtiden gifter

Børnepengene fra faderen bliver der ikke rørt ved uanset hvor meget du sover
hos din kæreste. Om i senere bliver gift har heller ingen betydning for de
penge, men tilgengæld (bort) falder boligsikringen, friplads til
daginstitution bliver mindre eller bortfalder, ordinært/ekstra børnetilskud
forsvinder også, hvis i flytter sammen.
Den eneste måde børnepenge fra faderen kan bortfalde er hvis du adopterer
hendes børn.

Hilsen Katja

Fra : Henrik

Dato : 10-08-05 10:46

Tak for svarene.

Henrik

Fra : FINN HANSEN

Dato : 10-08-05 15:46

Henrik <Henrik@mail.dk> skrev:
>Hej i gruppen.

> [...]

Børne penge skal man altid betale også hvis moderen flyter sammen
med en anden

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-08-05 16:13

Henrik skrev:
> [...]
> Hvor tit må jeg overnatte ved hende uden der sker noget ved det?
> Og sker der noget ved(økonomisk) at vi måske engang ude i fremtiden gifter

Det er ikke den rigtige gruppe. Prøv at spørge i dk.videnskab.jura
Er du i tvilv kan du altid spørge i dk.velkommen

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Holst

Dato : 10-08-05 16:18

Lars Raaby wrote:

> Det er ikke den rigtige gruppe. Prøv at spørge i dk.videnskab.jura
> Er du i tvilv kan du altid spørge i dk.velkommen

dk.forbruger.offentlig-service vil nok heller ikke være så ringe.

Fra : Nuser

Dato : 13-08-05 10:01

Børnepengene fra faren vil som andre også skriver ikke blive berørt, men
hvis du overnatter ofte, hjælper til i hjemmet og i øvrigt er der vil hun
ikke længere blive betragtet som reelt enlig. Det vil ikke betyde noget at I
ikke har fælles adresse.

I nogle kommuner har man den tommelfingerregel at hvis man overnatter sammen
2-3 gange om ugen kan man ikke betragtes som reelt enlig længere, men der
findes ingen egentlig lovgivning på området. Det er kommunen selv der
fortolker reglerne

Hilsen Nuser

Fra : Mette

Dato : 13-08-05 15:14

> [...]
> 2-3 gange om ugen kan man ikke betragtes som reelt enlig længere, men der
> findes ingen egentlig lovgivning på området. Det er kommunen selv der

Ja, det er utroligt. Man holder jo ikke op med at have solo-ansvaret for
sine børn (økonomisk) og ens boligudgifter bliver jo hellere ikke mindre,
bare fordi man har fået en kæreste, som man gerne vil dele seng med 2-3
gange om ugen.
At man får en kæreste som overnatter et par gange om ugen, er jo ikke
ensbetydende med, at han pludselig betaler halvdelen af huslejen og
halvdelen af ungernes tøj. Og mht. til at "hjælpe til"? Taler vi om, at han
hjælper til med opvasken eller køber ind til fælles spisning, hver anden
gang?
Mine udgifter i forbindelse med at have et barn, og bo, hvor jeg bor er
bestemt ikke formindskede efter, at jeg mødte min kæreste. Heller ikke
selvom han overnatter et par gange om ugen. Han har jo sit eget hjem, og
sine egne penge, ligesom jeg har det.