Inventar
Fra : Aragorn25

Dato : 09-08-05 18:41

Jeg skal købe inventar til butik, skal fx have et simpelt kasseapperat, men
hvor er der bedst og billigst at købe?

Kan jeg overtage den forrige ejers dankort automat?
mvh
Dennis

Fra : Karsten Madsen

Dato : 09-08-05 19:10

"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg overtage den forrige ejers dankort automat?

Ja

Fra : Willi Rouainia

Dato : 11-08-05 18:11

"Jeg skal købe inventar til butik, skal fx have et simpelt kasseapperat, men
hvor er der bedst og billigst at købe?"

Metro har mange gange tilbud på et canon kasseapperat til ca 1400 kr , vi
bruger det selv og det er godkendt at told og skat

vh

willi

Fra : Aragorn25

Dato : 12-08-05 16:53

ok, hvad hedder det mere end canon? evt. model?
Hvor er det irriterende at der ikke er produkter inde på metros hjemmeside.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 12-08-05 17:14

> ok, hvad hedder det mere end canon? evt. model?
> Hvor er det irriterende at der ikke er produkter inde på metros
> hjemmeside.

Jeg ved godt man ikke må reklamere her, men jeg kunne kaste et efter dig for
2 kkr, men det må jeg jo ikke sige, så kig i stedet på www.gp.dk (og NEJ det
er ikke min side)

/karsten

Fra : Aragorn25

Dato : 13-08-05 22:19

Var i Metro idag, og så på kassepparater, der var kun Olympia maskiner, d
var en til ca 2000kr den så ok ud.
Jeg har sendt brev ind til cvrnummer, skrev at jeg skulle registeres pr dags
dato. men jeg åbner først om 2mdr, skal jeg så lave moms regning fra dags
dato?

Fra : Holst

Dato : 13-08-05 22:47

Aragorn25 wrote:

> [...]
> dato. men jeg åbner først om 2mdr, skal jeg så lave moms regning fra dags

Ja, du skal lave momsregnskab fra den dato, du bliver momsregistreret.

Men har du ingen udgifter og indtægter i perioden frem til du åbner, så
er regnskabet jo endog meget nemt at lave

Fra : Aragorn25

Dato : 14-08-05 08:35

Jeg skal jo købe inventar for mange tudsinde kroner, kan det ikke trækkes
fra?

Trækkes fra, betyder det, om tre måneder, får jeg 25% af hvad jeg har købt
af inventar til butikken, tilbage`?

Er det så simpelt?

Fra : Holst

Dato : 14-08-05 08:51

Aragorn25 wrote:

> Jeg skal jo købe inventar for mange tudsinde kroner, kan det ikke trækkes
> fra?

Jo, det kan trækkes fra. Du skal blot huske, at du skal købe det efter
at du er blevet momsregistreret.

> Trækkes fra, betyder det, om tre måneder, får jeg 25% af hvad jeg har købt
> af inventar til butikken, tilbage`?

Nej, du får 20 % (svarende til momsen) tilbage , når du har
udarbejdet dit momsregnskab og indsendt momsopgørelsen.

> Er det så simpelt?

Ja, det er det faktisk.