Børnebidrag!!
Fra : kenneth møller

Dato : 07-08-05 19:45

Hej

Jeg er desværre kommet i den situation at min elskede hustro ikke ønsker at
leve sammen med mig mere!! :(

vi er blevet enig om at have børnene 1 uge hver!

man hvordan er reglerne med børnebidrag vi tjener nogle det samme brutto,
hvad afgøre om man skal betale børnebidrag ?. vi har delt forældre
myndighed!!

er det der hvor de har adresse???

kenneth

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 07-08-05 20:58

On 07/08/05 20:45, in article
42f656b3$0$28367$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "kenneth møller"
<kennethm@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> man hvordan er reglerne med børnebidrag vi tjener nogle det samme brutto,
> hvad afgøre om man skal betale børnebidrag ?. vi har delt forældre

Min søster og hendes eks deler også barnet, 1 uge til hver...
De gør det således, at ingen betaler børnebidrag de min søster får
børnechecken og sørger for de store tøjindkøb; flyverdragt mv. - ellers
deles de om udgifterne.

Mvh.
Charlotte

--
Bøger sælges:
www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-08-05 21:27

kenneth møller skrev:
> [...]
>
> man hvordan er reglerne med børnebidrag vi tjener nogle det samme brutto,
> hvad afgøre om man skal betale børnebidrag ?. vi har delt forældre

http://www.foreningenfar.dk/
http://www.statsamt.dk/site.asp?p=605

Håber det kan bruges.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Leif Neland

Dato : 09-08-05 17:37

kenneth møller wrote:
> [...]
>
> man hvordan er reglerne med børnebidrag vi tjener nogle det samme
> brutto, hvad afgøre om man skal betale børnebidrag ?. vi har delt

Hvis i nu havde delt børnene "på den anden led", altså et barn hos hver, så
er det en fordel at betale børnebidrag "på tværs", altså i begge betaler til
den anden. Så kan udgiften nemlig trækkes fra i skat, og indtægten skal ikke
beskattes.

Så hvis i har 1 barn registreret på adressen, og det andet "er på besøg" en
uge ad gangen, må det vel også kunne lade sig gøre skattemæssigt.

Leif

Fra : kenneth møller

Dato : 11-08-05 09:05

> Så hvis i har 1 barn registreret på adressen, og det andet "er på besøg"
> en uge ad gangen, må det vel også kunne lade sig gøre skattemæssigt.

jo men så mister vi søskende rabatten i børnehaven !!

kenneth