Ny gummibåd
Fra : dyk

Dato : 07-08-05 15:03

Hej

Vi er en dykkerklub der overvejer at købe en ny gummibåd og har set på en
Bombard Commando c5 er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med denne
bådtype.

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 07-08-05 18:09

> Vi er en dykkerklub der overvejer at købe en ny gummibåd og har set på en
> Bombard Commando c5 er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med denne
> bådtype.

Man skal altid tænke på hvor lang tid man skal opholde sig i en båd
under til og fra dykkestedet. Skal man sejle 2 timer til og fra vragene
ville jeg nok vælge en anden type båd. Jeg har selv en C6 (bygget om til
glasfiber bund). Båden tager uden problemer 6 dykkere (8 gode venner)
plus en bådføre. Jeg er dog ikke i tvivl om at det er den hårde bund der gør
den brugbar.

Hvis i ikke tager mere en 3-4 ud og ikke tager langt fra kysten er C5
sikkert
en okay båd. Jeg er dog ikke sikker på at i bliver glade for en båd med blød
bund i længden.

Men igen det er afhængig hvad (hville type ture) i skal bruge den til.

Held og lykke med valget. Det er en jungle...

Claus Grell Hansen
http://www.divein.dk

Fra : Henrik

Dato : 12-08-05 16:11

Jeg har en RIB - 5 meter BOMBARD - med targabøjle styrepult - lys -
lænsepume - gps - ekkolod - brenderup trailer o.s.v.... altid skyllet
i ferskvand - altid stået i garage. Ingen betalende gæster = pæn og
velholdt - ca 4½ år
intresseret ?

Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Psa

Dato : 15-08-05 16:35

Den båd vi skal bruge skal kunne bæres i vandet af 4 mand på de steder hvor
der ikke så langt sejl tid til dykkerstedet og hvor der er langt til det
nærmeste slæbested. Båden er købt.

Hilsen Poul

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 15-08-05 17:03