akrylfuge i hjørner inden tapet
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 07-08-05 10:19

Hejsa,

er det tvingende nødvendigt at akrylfuge hjørnerne inden man tapetserer? Det
er rimelige rene og skarpe og sandspartlede hjørner ...

ras

Fra : per

Dato : 07-08-05 11:03

On Sun, 7 Aug 2005 11:19:14 +0200, "rasmus.carlsen"
<rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev:

>Hejsa,
>
>er det tvingende nødvendigt at akrylfuge hjørnerne inden man tapetserer? Det
>er rimelige rene og skarpe og sandspartlede hjørner ...

Nej det har jeg da aldrig set malerene gøre.

--
Vh Per

Fra : jones_net

Dato : 07-08-05 11:21

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> er det tvingende nødvendigt at akrylfuge hjørnerne inden man tapetserer?
> Det er rimelige rene og skarpe og sandspartlede hjørner ...

Jeg ville nu vente til efter tapetseringen, da tapetet kan ses i de fleste
hjørner og ned mod fodlister (hvis disse ikke er taget af).

/J

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-08-05 17:30

rasmus.carlsen wrote:

> er det tvingende nødvendigt at akrylfuge hjørnerne inden man
> tapetserer? Det er rimelige rene og skarpe og sandspartlede hjørner

Jeg er gammel maler og jeg har aldrig praktiseret det. Men du skal dele
tapetbanen i hjørnet, så delbanerne fra hver side kun lige når et par
milimeter forbi hjørnet. Ellers vil papiret næsten helt sikkert komme til at
sidde og lave folder.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 08-08-05 09:16

> [...]
> tapetbanen i hjørnet, så delbanerne fra hver side kun lige når et par
> milimeter forbi hjørnet. Ellers vil papiret næsten helt sikkert komme til

- mjae ... desværre er banerne ikke afsluttet i hjørnerne, men det ser dog
ud som om det holder fint og der er ingen folder. Til gengæld sidder tapetet
ikke helt fast på mine gipshjørner ... bør jeg lige skære en ridse i det
løse tapet og lime det igen inden jeg maler?

ras

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-08-05 00:35

rasmus.carlsen wrote:

> Til gengæld
> sidder tapetet ikke helt fast på mine gipshjørner ... bør jeg lige
> skære en ridse i det løse tapet og lime det igen inden jeg maler?

Ja, lav en revne med en skarp kniv og få stoppet lidt klister ind bag
tapeten. Lad det tørre, inden du maler.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 09-08-05 08:39

> Ja, lav en revne med en skarp kniv og få stoppet lidt klister ind bag
> tapeten. Lad det tørre, inden du maler.

- ja nu har jeg jo malet (desværre). Men det sidder sgu godt fast det hele
og der er ingen problemer i hjørnerne.

ras