DSB og delebørn. Melder mig frivilligt. År~
Fra : Pia

Dato : 05-08-05 10:07

Hej

Som følge af dagens artikkel i BT (Fut i skilsmisse ekspressen) meddeler jeg
hermed at jeg rejser fra Århus til København torsdag den 11. august kl.
(afg. 06:30) og hjem igen fredag den 12. august omkring kl 17.00 (billetten
hjem er endnu ikke bestilt)

Så står der nogle deleforældre derude, som skal have "transporteret" børnene
mellem disse to steder, så skriv.

Jeg er pige, 23 år, universitetsstuderende, samt børneglad.

Håber andre følger mit forslag her. Det kan da ikke være rigtig at børn ikke
kan besøge deres forældre bare pga. dsb ikke har nok børneguider.

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-08-05 15:30

Pia wrote:
> [...]
> (afg. 06:30) og hjem igen fredag den 12. august omkring kl 17.00 (billetten

snip

> Håber andre følger mit forslag her. Det kan da ikke være rigtig at børn ikke
> kan besøge deres forældre bare pga. dsb ikke har nok børneguider.

Nu har jeg ikke hørt om det her før, men det kan da vel ikke være DSBs
ansvar at passe børn under togturen?
Det må vel være forældrenes ansvar.
Medmindre man ligefrem betaler for at have en barnepige med (ved ikke
hvad en børneguide dækker over)
--
Mvh Anders Christensen

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 05-08-05 19:29

On Fri, 05 Aug 2005 16:29:58 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote:

> [...]
>ansvar at passe børn under togturen?
>Det må vel være forældrenes ansvar.
>Medmindre man ligefrem betaler for at have en barnepige med (ved ikke

Man betaler faktisk. 50% oveni normal billetpris.

Lars

--
www.tomtompoi.dk Danmarks hyggeligste navigationsportal.
Nye POIer: Trafikkameraer og 110/130 Km zoner på motorveje.

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-08-05 16:00

Pia skrev:
> [...]
>
> Håber andre følger mit forslag her. Det kan da ikke være rigtig at børn ikke
> kan besøge deres forældre bare pga. dsb ikke har nok børneguider.

Et link til dagens artikkel vil være at fortrække. Det er lidt svært at
forholde sig til dette emne når der kun er en part i sagen.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Pia

Dato : 05-08-05 17:55

Det var nu ikke ment som en kritik af dsb, bare et alternativt tilbud til
forældrene

Fra : André Høstrup

Dato : 05-08-05 17:31

Nu har jeg ikke læst den pågældende artikel, men jeg synes da at det er et
skulderklap værd at en ung pige,
melder sig til at tage vare på de små under turen.

Det kan godt være det er forældrenes ansvar og alt det der, men måske er der
nogen der glemmer at det kan være en dyr affære at komme frem og tilbage,
samt at der måske ikke er mulighed for at følge dem på vej over, eller for
den sags skyld at hente dem selv..................

Der findes jo nogen der flytter til den anden ende af landet, for at det
rent økonomisk ikke skal kunne lade sig gøre at se sit barn/børn.

Kan selv skrive under på det.

Så held og lykke med det herfra Pia

Mvh. André

Fra : Katja Andersen

Dato : 06-08-05 12:03

> [...]
>
> Håber andre følger mit forslag her. Det kan da ikke være rigtig at børn
> ikke kan besøge deres forældre bare pga. dsb ikke har nok børneguider.

Og husk at både mor/far og du selv kan tjene en skilling ved det
arrangement.
Du må jo tage 2 børn under 12 år gratis med toget.
Så de penge mor/far sparer kunne måske blive til et lille tilskud til din
billet.

Hilsen Katja