Prispolitik på Sportextreme.com?
Fra : Henning

Dato : 04-08-05 20:44

Jeg sidder og kigger på ny tørdragt, og faldt i den forbindelse over
en Mares http://www.sportextreme.com/pz222x20333yDKK/ til kr. 3.560,-
incl. moms.
Vælger jeg i stedet at betale med engelske pund eller Euro er dragten
ca. 1.000,- billigere, dvs. ca 2.500,- dkr omregnet!
Er der nogen erfaringer med at vælge betaling i andre valutaer end
dansk og alligevel få sendt til Danmark?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : HKN

Dato : 04-08-05 21:29

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
> [...]
> Er der nogen erfaringer med at vælge betaling i andre valutaer end
> dansk og alligevel få sendt til Danmark?

Ja, Sportextreme sender fra US, og der kommer derfor 25% moms på varene
(også af fragten), så medmindre du kan få en til at tage det med sig hjem,
så kan du ikke få det til andre priser end dem i kr.

-Henrik

It has removed 110 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Henning

Dato : 04-08-05 21:51

On Thu, 4 Aug 2005 22:29:03 +0200, "HKN"
<mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>(også af fragten), så medmindre du kan få en til at tage det med sig hjem,
>så kan du ikke få det til andre priser end dem i kr.

Hm, det forklarer ikke prisforskellen på 1.000,- i forhold til UK. Der
har de en moms på 17%.
Så vidt jeg ved sender Sportextreme fra Spanien?
Jeg må vist overtale vennerne i England til at videresende...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Michael

Dato : 04-08-05 22:02

Hejsa !!

Jeg kan så meddele at sportextreme afsender fra DK. Det er dog kun et
internet firma.

--
Med Venlig Hilsen
Michael Brejner

www.TM-Electronic.dk - Alt i lys, lyd og elektroniske dele
Kontakt os for mere information.

Fra : HKN

Dato : 04-08-05 22:50

"Michael" <perlen@postbilen.invalid> wrote in message
> Hejsa !!
>
> Jeg kan så meddele at sportextreme afsender fra DK. Det er dog kun et
> internet firma.

Hvis jeg leder længe nok, så kan jeg sikkert finde en mail jeg modtog fra
dem for et års tid siden, hvori de skriver at varene bliver sendt fra US.
Jeg overvejede at købe en computer igennem dem, da jeg stod for at skulle
rejse derover på det tidspunkt.

Mvh

Fra : Michael

Dato : 05-08-05 10:38

> [...]
> Jeg overvejede at købe en computer igennem dem, da jeg stod for at skulle

Hejsa !!

Tjek dette link. Det giver et andet synspunkt. Kender foresten også ejeren
af firmaet.

http://www.virk.dk/cvrap/soeg_i_cvr/cvrsoegdetail.asp?cvrnr=21714275#

Mvh
Michael

Fra : HKN

Dato : 05-08-05 11:45

> Tjek dette link. Det giver et andet synspunkt. Kender foresten også
ejeren
> af firmaet.
>
> http://www.virk.dk/cvrap/soeg_i_cvr/cvrsoegdetail.asp?cvrnr=21714275#

Jamen, så er du jo den helt rette til at give en forklaring på det
indledende spørgsmål

Iøvrigt fandt jeg mailen - fra en Isburg? - det fremgår ikke tydeligt af
den
at de sender fra US, men heller ikke at de sender fra DK, sorry De
skriver blot at de kan levere til mig i US, derfor antog jeg at de blot
fik
leveret direkte fra importøren i US.

Fra : Michael

Dato : 05-08-05 16:28

Jeg mener han plejer at afregne i den valuta, der bliver brugt til det
pågældende forsendelses sted.

Mvh
Michael

Fra : HKN

Dato : 05-08-05 16:31

"Michael" <perlen@postbilen.invalid> wrote in message
> Jeg mener han plejer at afregne i den valuta, der bliver brugt til det
> pågældende forsendelses sted.

Så må vi tilbage til det indledende spørgsmål - hvorfor så den store
prisforskel?

Fra : Henning

Dato : 05-08-05 16:54

On Fri, 5 Aug 2005 17:31:10 +0200, "HKN"
<mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote:

>"Michael" <perlen@postbilen.invalid> wrote in message
>
>Så må vi tilbage til det indledende spørgsmål - hvorfor så den store
>prisforskel?

Jeg har svaret på dette et andet sted - der er simpelthen fejl i
prislisten

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 04-08-05 21:56

On Thu, 04 Aug 2005 21:44:24 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>Vælger jeg i stedet at betale med engelske pund eller Euro er dragten
>ca. 1.000,- billigere, dvs. ca 2.500,- dkr omregnet!

Hov hov - forklaringen er åbenbart at de 30% der reklameres med ikke
er fratrukket den danske pris, men først fratrækkes "ved kassen". Den
engelske og Euro-prisen er allerede fratrukket listeprisen

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 04-08-05 22:26

Jeg havde fat i det site i forbindelse med at jeg skulle bruge en ny
inderdragt. Jeg studsede også over det mærkelige prissystem. Da jeg skrev
til dem, fik jeg først en helt bullshit forklaring. Jeg gravede lidt mere i
forholdene og fandt en del ting der ikke var særligt tillidsvækkende.
Jeg konfronterede dem med de forhold og fik så en anden søforklaring.

Så brugte jeg en aftens tid på at grave i baggrunden. Sendte en mail, hvor
jeg oplyste om min baggrund for at kende lidt til moms og import regler. Da
de samtidig lugtede lunten at jeg også skrev artikler, så vendte vinden
helt. Så var der dømt rygsvømmeri fra deres side. Buh og bæh, der var måske
nogle ting der ikke var helt rigtige og slet ikke hvad de udgav sig for at
være. Og pludselig ville de gerne give mig en helt formidabel pris.
Jeg valgte at takke _absolut_ nej og gik op i min lokale dykkerbutik, hvor
jeg købte inderdragten til en pris der var under deres oprindlige
annoncerede pris. Uden nogensomhelst form for fup.

Jeg ville nok ikke handle der.

JZC

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-05 10:50

> Jeg ville nok ikke handle der.

Jeg har så handlet det med stor succes. Fik endda lov til at købe 2 dragter
og returnere den der passede mig dårligst.

Fra : Henning

Dato : 08-08-05 20:03

wrote:

>Jeg sidder og kigger på ny tørdragt, og faldt i den forbindelse over
>en Mares http://www.sportextreme.com/pz222x20333yDKK/ til kr. 3.560,-
>incl. moms.

Hm, de havde alligevel kun str Medium tilbage til 2500,-. Jeg endte
med at købe den hos Aquasport til 3.500,-.

Henning
hsb(at)image.dk