Killed (signal 15)?
Fra : Rander

Dato : 04-08-05 00:03

Hvad giver et signal 15? Jeg har følgende i min syslog:

Aug 3 00:31:10 localhost proftpd[2094]: localhost.localdomain - ProFTPD
killed (signal 15)
Aug 3 00:31:10 localhost proftpd[2094]: localhost.localdomain - ProFTPD
1.2.10 standalone mode SHUTDOWN

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen grund til at den skulle være blevet
killed - der kørte ingen cron-jobs på det tidspunkt...

http://rander.dk (temporarily down!)

Virkeligheden er det, der nægter at forsvinde, når man holder op med at tro på det. (Phillip K. Dick)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-08-05 00:54

On Thu, 04 Aug 2005 01:02:49 +0200, Rander wrote:

> Hvad giver et signal 15? Jeg har følgende i min syslog:

Signal 15 = kill -TERM pid; TERM=terminate og pid process id for proftpd

> Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen grund til at den skulle være
> blevet killed - der kørte ingen cron-jobs på det tidspunkt...
Det gør der nu - se /etc/cron.d eller /etc/cron.daily

Det der er sket, er helt normalt. Proftpd ruller sin logfil - stopper
proftpd; kopierer proftpd.log til proftpd.log1; start proftpd igen.

At den stopper proftpd skyldes, at der kunne være en, der prøvede at
logge på, hvorfor information om dette muligvis gik tabt.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Rander

Dato : 04-08-05 01:22

Thu, 04 Aug 2005 01:54:02 +0200 brugte Michael Rasmussen 21 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>Signal 15 = kill -TERM pid; TERM=terminate og pid process id for proftpd
>Det gør der nu - se /etc/cron.d eller /etc/cron.daily

Det var jo det jeg gjorde - og nej, der kørte ingen cron-jobs på det
tidspunkt.

>Det der er sket, er helt normalt. Proftpd ruller sin logfil - stopper
>proftpd; kopierer proftpd.log til proftpd.log1; start proftpd igen.

Ja, det gør den mandag morgen - det her skete onsdag morgen...

>At den stopper proftpd skyldes, at der kunne være en, der prøvede at
>logge på, hvorfor information om dette muligvis gik tabt.

Nej, da jeg begyndte at bore lidt i det begyndte maskinen at opføre sig
mere og mere mærkeligt. Prøvede at genstarte for at se om det hjalp, og
POST'en gav så svaret: Den ene RAM-klods er død...

Nå, det bliver en bytter i morgen. Så kan man lære ikke at stoppe NoName
RAM i en maskine der kører 24/7, men holde sig til Kingston (som den anden
klods er)...

http://rander.dk (temporarily down!)

Man kan blive frelst eller totaltfredet,
det kommer an på hvad man gider. (Ingrid Marie, 8 år)