Aktivere en lydfil
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-08-05 20:50

Jeg skal lave noget hjemmeside for en bekendt. En af siderne skal
indeholde fire billeder og fire lydfiler (indtalte kommentarer til de
fire billeder)
Pointen er så, at besøgende skal kunne vælge hvilken af de fire
lydfiler, der hører til hvilket billede. Altså skal lydfilerne kunne
aktiveres en efter en (i vilkårlig rækkefølge). SIden med billederne
skal altsåv ære synlig mens lydfilerne afspilles efter hinanden. Det
skal vel blot være en knap, men hvad er koden til at finde og afspille
lydfilen til knappen?

NB jeg er ikke nogen ørn til lydfiler, så jeg ville også gerne lige
høre, hvilket format de skal være i for, at browsere vil afspille dem.
Om standardbrowsere overhovedet kan det (uden diverse plugins), aner jeg
heller ikke. Det meste af lyd, jeg er truffet på på hjemmesider er da
vist indlejret i Flash eller sådan noget?

På forhånd tak.

PS.: jeg har afsøgt flere faqs og hjemmesidevejledere, men forgæves.
Måske har jeg ikke søgt dybt nok og længe nok?

--
v.h.
Mich.

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-08-05 21:19

> [...]
> skal altsåv ære synlig mens lydfilerne afspilles efter hinanden. Det
> skal vel blot være en knap, men hvad er koden til at finde og afspille

Jeg har lidt forskellige scrpts - jeg har lige lagt et af dem ud her:
http://www.detour.dk/afspiller/afspiller1.htm

Prøver lige at se, om jeg kan finde flere - dem lægger jeg også
i mappen "afspiller".

Hilsen Martin

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-08-05 20:51

Martin Ploug <mploug@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg har lidt forskellige scrpts - jeg har lige lagt et af dem ud her:
> http://www.detour.dk/afspiller/afspiller1.htm
>
> Prøver lige at se, om jeg kan finde flere - dem lægger jeg også
> i mappen "afspiller".

Tak for svar, Martin, hentede afspiller 1. I min naivitet trykkede jeg
også på "play" på detour.dk, men der skete selvfølgelig ikke noget

Besøgte Junibands HP i håbet om, at muligheden var der. Desværre ikke,
men det er vel din plan at implementere den dér? Det ville da være
oplagt.

Har du nogle oplysninger vedr. lydfil (formater) til hjemmesidebrug? De
filer jeg skal bruge ligger i AIFF, og det er jo voldsomt store filer.
Men hvis det er det filformat, som browsere kan spille skal det jo være
aiff. Det gør ikke så meget, at de fylder op på serveren. Den er
rimeligt stor.

--
v.h.
Mich.

Fra : Martin Ploug

Dato : 06-08-05 09:06

> [...]
> Men hvis det er det filformat, som browsere kan spille skal det jo være
> aiff. Det gør ikke så meget, at de fylder op på serveren. Den er

Jeg har efterfølgende implemteret musikfilen i scriptet på detour.dk.
Jeg ved ikke, om Juni vil have den implementeret på deres side.

http://www.detour.dk/afspiller/afspiller1.htm der går lige lidt tid,
men det virker.

Typisk er det jo mp3 der bliver brugt til musik på nettet

Hilsen Martin

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-08-05 23:36

Martin Ploug <mploug@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg har efterfølgende implemteret musikfilen i scriptet på detour.dk.
> Jeg ved ikke, om Juni vil have den implementeret på deres side.

Måske er det mit valg af browser, der gør, at det ikke virker på
detour.dk? Det er Mozilla 1.7 til Mac. (Har ikke rpøvet andre browsere,
men det burde jeg vel gøre). På Junibands hjemmeside kan jeg goddt få
det til at fungere via "download" knappen. Filen kan efterfølgende
afspilles i Quicktime.

Imidlertid søger jeg en mulighed for at afspille en lydfil _samtidigt_
med at den besøgende betragter et tilhørende billede (som lydfilen
kommenterer eller akompagnerer)

> http://www.detour.dk/afspiller/afspiller1.htm der går lige lidt tid,
> men det virker.
>
> Typisk er det jo mp3 der bliver brugt til musik på nettet

Men tak for hjælpen

--
v.h.
Mich.