/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
opgivende
Fra : Mus


Dato : 03-08-05 17:51

Nu har anna i 1½ uge ikke villet spise eller drikke nævneværdigt. Vi har
prøvet modermælk, vand med sukker, kamillethe, grød, profylac. Hun tager ca
20 slurk modermælk hver 4.-5. time og sover helst natten igennem. Vi kan
ikke få noget af det andet i hende. Vand med sukker har hun taget 10-15 ml
af et par gange men det er ved at være en uge siden.

Hun har kun taget 80 g på de sidste 10 dage. Og hendes spisen bliver bare
værre og værre.
Og min mælk er også ved at forsvinde føler jeg. Det er som om hun ikke tager
rigtigt fat og hun gider ikke arbejde for det. Malker ud 2-3 gange i døgnet
lige efter hun har spist, men jeg synes ikke det hjælper på produktionen.

Er bare helt opgivende nu.

Vil så nødig give hende alm erstatning pga min allergi, men hvad søren skal
jeg dog gøre.
Synes bare jeg er så træt.

Anna er 4 mdr nu men født 4 uger for tidligt.

For interesserede
http://www.123hjemmeside.dk/Anna-og-Co/


LN



 
 
Cat (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Cat


Dato : 03-08-05 17:43

Mus skrev:
> Nu har anna i 1½ uge ikke villet spise eller drikke nævneværdigt. Vi har
> prøvet modermælk, vand med sukker, kamillethe, grød, profylac. Hun tager ca
> 20 slurk modermælk hver 4.-5. time og sover helst natten igennem. Vi kan
> ikke få noget af det andet i hende. Vand med sukker har hun taget 10-15 ml
> af et par gange men det er ved at være en uge siden.
>
> Hun har kun taget 80 g på de sidste 10 dage. Og hendes spisen bliver bare
> værre og værre.
> Og min mælk er også ved at forsvinde føler jeg. Det er som om hun ikke tager
> rigtigt fat og hun gider ikke arbejde for det. Malker ud 2-3 gange i døgnet
> lige efter hun har spist, men jeg synes ikke det hjælper på produktionen.
>
> Er bare helt opgivende nu.
>
> Vil så nødig give hende alm erstatning pga min allergi, men hvad søren skal
> jeg dog gøre.
> Synes bare jeg er så træt.
>
> Anna er 4 mdr nu men født 4 uger for tidligt.
>
> For interesserede
> http://www.123hjemmeside.dk/Anna-og-Co/
>
>
> LN
>
>

Kære Mus

Har du været til lægen med hende? Jeg synes ikke, det lyder så godt.

Jeg ser, at du også skriver på misc.kids.breastfeeding. Det synes jeg
var en god ide. De har tit nogle forslag derovre. Og i øvrigt synes jeg,
at dit engelsk er udmærket

Tine

Mus (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Mus


Dato : 03-08-05 20:55

>
> Kære Mus
>
> Har du været til lægen med hende? Jeg synes ikke, det lyder så godt.

Nej ikke i denne omgang - men har gået til vægt kontrol med hende tidligere
Da hun var 6 uger var vi indlagt pga det samme.

Vejede hende lige før og efter hun spiste nu her. Ca 65 ml efter 5 timer og
for 5 timer siden tog hun helt sikkert mindre.

> Jeg ser, at du også skriver på misc.kids.breastfeeding. Det synes jeg
> var en god ide. De har tit nogle forslag derovre. Og i øvrigt synes jeg,
> at dit engelsk er udmærket
>
> Tine

Tak synes det var lidt svært for mig at kaste mig ud i det - men alt for min
datter

LN



Rikke & Per (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Rikke & Per


Dato : 03-08-05 19:46


"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:42f0efed$0$43445$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nu har anna i 1½ uge ikke villet spise eller drikke nævneværdigt. Vi har
> prøvet modermælk, vand med sukker, kamillethe, grød, profylac. Hun tager
> ca
> 20 slurk modermælk hver 4.-5. time og sover helst natten igennem. Vi kan
> ikke få noget af det andet i hende. Vand med sukker har hun taget 10-15 ml
> af et par gange men det er ved at være en uge siden.
>
> Hun har kun taget 80 g på de sidste 10 dage. Og hendes spisen bliver bare
> værre og værre.
> Og min mælk er også ved at forsvinde føler jeg. Det er som om hun ikke
> tager
> rigtigt fat og hun gider ikke arbejde for det. Malker ud 2-3 gange i
> døgnet
> lige efter hun har spist, men jeg synes ikke det hjælper på produktionen.
>
> Er bare helt opgivende nu.
>
> Vil så nødig give hende alm erstatning pga min allergi, men hvad søren
> skal
> jeg dog gøre.
> Synes bare jeg er så træt.
>
> Anna er 4 mdr nu men født 4 uger for tidligt.
>
> For interesserede
> http://www.123hjemmeside.dk/Anna-og-Co/
>
>
> LN
>
>

Men virker hun glad og frisk?? Jeg har fulgt mange af dine indlæg og hun har
vel aldrig været et barn, der har været vild det der med at amme/få flaske,
eller hva?? Hvornår må hun begynde at få fast føde, er det først når de er 6
måneder nu eller er det ved 4 måneder man så småt må begynde?? Der er jo
børn som bliver trætte af det ammeri, men faktisk er helt formidable +
elsker det når der kommer grød, frugtmos og andet fast på programmet, sådan
var min den første. det kan sagtens lade sig gøre at lave mad der tager
hensyn til allergi, fx risgrød lavet på modermælk eller profylac. Jeg ved
ikke om det var en ide så småt at starte op med det??!!

Mange Hilsner Rikke





Mus (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Mus


Dato : 03-08-05 20:47

> >
> >
>
> Men virker hun glad og frisk??

Ja det gør hun faktisk.

>Jeg har fulgt mange af dine indlæg og hun har
> vel aldrig været et barn, der har været vild det der med at amme/få
flaske,
> eller hva??

Nej det har hun ikke. Ind i mellem har hun haft et par dage hvor hun har
spist helt vildt. Men så for igen at falde tilbafge i det gamle mønster og
synes de dårlige perioder bliver længere og længere.

>Hvornår må hun begynde at få fast føde, er det først når de er 6
> måneder nu eller er det ved 4 måneder man så småt må begynde??

Man må godt begynde når de er 4 mdr og vi er også begyndt

>Der er jo
> børn som bliver trætte af det ammeri, men faktisk er helt formidable +
> elsker det når der kommer grød, frugtmos og andet fast på programmet,
sådan
> var min den første. det kan sagtens lade sig gøre at lave mad der tager
> hensyn til allergi, fx risgrød lavet på modermælk eller profylac. Jeg ved
> ikke om det var en ide så småt at starte op med det??!!

Profylac vil hun ikke have
Vi har prøvet at give hende majsgrød. Hun er ikke fuldstændig afvisende på
samme måde som med profylac men hun er heller ikke interesseret. Kan godt
lide at få skeen i munden men spytter maden ud. Det virker som om hun slet
ikke er sulten selv om vi giver den efter flere timer hvor hun ikke har
spist.

LN



Rikke & Per (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Rikke & Per


Dato : 03-08-05 20:31


"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse new:
>
> Profylac vil hun ikke have
> Vi har prøvet at give hende majsgrød. Hun er ikke fuldstændig afvisende på
> samme måde som med profylac men hun er heller ikke interesseret. Kan godt
> lide at få skeen i munden men spytter maden ud. Det virker som om hun slet
> ikke er sulten selv om vi giver den efter flere timer hvor hun ikke har
> spist.
>
> LN

Har I prøvet de forskellige slags grød man kan få, risgrød med pærer eller
lign, hvor der bare skal blandes modermælk eller erstatning i. Nogle mener
det er et skråplan, men ungerne er vilde med det og lige nu er det vel det
vigtigste?!

Hilsner Rikke
>
>



Lars Raaby (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 03-08-05 20:37

Mus skrev:

>
> Profylac vil hun ikke have
> Vi har prøvet at give hende majsgrød. Hun er ikke fuldstændig afvisende på
> samme måde som med profylac men hun er heller ikke interesseret. Kan godt
> lide at få skeen i munden men spytter maden ud. Det virker som om hun slet
> ikke er sulten selv om vi giver den efter flere timer hvor hun ikke har
> spist.
>
Har i prøvet at give hende noget hirsegrød?
Det fik Kasper i starten da han begyndte at spise med ske. Evt med lidt
æblemos oven på.


--
MVH
Lars Raaby
-enlig Far til en lille dreng
http://www.kaspers-verden.dk

Peter Løhde Svarre (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Løhde Svarre


Dato : 04-08-05 07:46

Hej!

Vores datter på 6 mdr. vil rigtig gerne have risgrød fra Aurion. Du kan købe
det i helsekostforretninger.

Det er økologiske produkter som er fremstillet uden tilsætningsstoffer af
nogen art

Se evt. bageriets hjemmeside http://www.aurion.dk/

Hilsen
Peter



Mus (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Mus


Dato : 04-08-05 12:05


"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42f1b9b7$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Vores datter på 6 mdr. vil rigtig gerne have risgrød fra Aurion. Du kan
købe
> det i helsekostforretninger.
>
> Det er økologiske produkter som er fremstillet uden tilsætningsstoffer af
> nogen art
>
> Se evt. bageriets hjemmeside http://www.aurion.dk/
>

Men er det ikke lavet på mælk? Dvs i selve hirseblandingen er der
mælkeprotein? Det er det der er en af problemerne ved de færdiglavede
grødblandinger mht allergi.


LN



Peter Løhde Svarre (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Løhde Svarre


Dato : 04-08-05 13:27

Nej, grødpulveret indeholder kun korn der ristes og sigtes, og der tilsættes
intet udover det.

Hilsen
Peter

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:42f1f070$0$672$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:42f1b9b7$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej!
>>
>> Vores datter på 6 mdr. vil rigtig gerne have risgrød fra Aurion. Du kan
> købe
>> det i helsekostforretninger.
>>
>> Det er økologiske produkter som er fremstillet uden tilsætningsstoffer af
>> nogen art
>>
>> Se evt. bageriets hjemmeside http://www.aurion.dk/
>>
>
> Men er det ikke lavet på mælk? Dvs i selve hirseblandingen er der
> mælkeprotein? Det er det der er en af problemerne ved de færdiglavede
> grødblandinger mht allergi.
>
>
> LN
>
>



Mus (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Mus


Dato : 04-08-05 14:43


"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42f2099f$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nej, grødpulveret indeholder kun korn der ristes og sigtes, og der
tilsættes
> intet udover det.
>
> Hilsen
> Peter
>

Ok ligesom det majsmel vi har købt. Men hvad der er bedst og hun bedst kan
lide må jo komme an på en prøve - men er det ikke noget med man skal holde
sig til en ting af gangen.

LN



karsten & Pia (04-08-2005)
Kommentar
Fra : karsten & Pia


Dato : 04-08-05 10:05

Undskyld Mus at jeg kom til at svare dig privat, her kommer det igen, selv
om jeg efter at have kigget din hjemmeside bestemt ikke synes hun ligner et
barn der lider nød, hun ser fin og tilpas ud (lige som hun skal være).
Jeg tror du er alt for overfixeret på det mad (selvfølgelig er det vigtigt
hun får væske), du skal passe på hun ikke får et problem med mad fordi du
presser hende.

--------------------------------------------------



Hej
Når Anna er glad og tilfreds tror jeg ikke du skal være helt så bekymret.
Her er lidt gode råd:
_________________________________________
Hvordan stimuleres mælkeproduktionen?:
.. Fennikel te. (2 tskf. pr kop kogende vand tre gange daglig)
.. Bukkehorn indeholder fytoøstrogener der i opbygning minder om almindelige
østrogener.
.. Kommen, sesamfrø, dild, lucerne, persille og anis stimulerer også
produktionen af modermælk.
.. Drik minimum 2 liter vand om dagen.

_____________________________________________

Mad efter amningsperioden (5-6 måneders alderen)


a.. Hvis måltider placeres for sent kan de ødelægge natte søvnen.
b.. Brug en lille ske i stedet for en stor.
c.. Stop når barnet ikke har lyst til at spise mere.
d.. Giv barnet små måltider i løbet af dagen.
e.. Man skal ikke introducere mere end et fødeemne om ugen.
f.. Føden baseres på mos, vælling, grød, suppe.
Hirseflager, risflager, naturris, boghvedeflager, hele ris, sesamfrø kan
også bruges. Hvis f.eks. barnet får forstoppelse kan bruges knuste hørfrø.
Grøntsager er mest velegnet indtaget som mos: Gulerødder, kartofler og
blomkål/broccoli. (Medmindre barnet har kolik)

(kilde: http://www.bionordic.dk/indhold/html/gravid/efterfodsel.html)

_________________________________________________

Børns appetit svinger i perioder, men er du bekymret for hendes trivsel, så
gå til lægen, hellere en gang for meget end en gang for lidt.

MVH Pia





Mus (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Mus


Dato : 04-08-05 12:12


"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse
news:42f1da20$0$39679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Undskyld Mus at jeg kom til at svare dig privat, her kommer det igen, selv
> om jeg efter at have kigget din hjemmeside bestemt ikke synes hun ligner
et
> barn der lider nød, hun ser fin og tilpas ud (lige som hun skal være).
> Jeg tror du er alt for overfixeret på det mad (selvfølgelig er det vigtigt
> hun får væske), du skal passe på hun ikke får et problem med mad fordi du
> presser hende.
>

Jamen Anna virker også veltilpas. Hun tog vildt meget på de første 5 uger.
Talte med ammerådgivningen og de siger at det ikke er nok at de virker
tilfredse, fordi der findes stille sultere. Og at det er for lidt hun får
til at udvikle sig som hun skal hmmm...

Er meget opmærksom på ikke at presse hende. Dvs afviser hun eller vender
hovedet bort stopper jeg med det samme. Jeg lægger hende aldrig til før der
er gået mindst 3 timer. Og hun ,elder sig helelr aldrig før.



>
> Hej
> Når Anna er glad og tilfreds tror jeg ikke du skal være helt så bekymret.
> Her er lidt gode råd:
> _________________________________________
> Hvordan stimuleres mælkeproduktionen?:
> . Fennikel te. (2 tskf. pr kop kogende vand tre gange daglig)
> . Bukkehorn indeholder fytoøstrogener der i opbygning minder om
almindelige
> østrogener.
> . Kommen, sesamfrø, dild, lucerne, persille og anis stimulerer også
> produktionen af modermælk.
> . Drik minimum 2 liter vand om dagen.
>

Drikker ammethe og drikker rigelig væske også mere end 2 liter.

> Mad efter amningsperioden (5-6 måneders alderen)
>
>
> a.. Hvis måltider placeres for sent kan de ødelægge natte søvnen.
> b.. Brug en lille ske i stedet for en stor.
> c.. Stop når barnet ikke har lyst til at spise mere.
> d.. Giv barnet små måltider i løbet af dagen.
> e.. Man skal ikke introducere mere end et fødeemne om ugen.
> f.. Føden baseres på mos, vælling, grød, suppe.
> Hirseflager, risflager, naturris, boghvedeflager, hele ris, sesamfrø kan
> også bruges. Hvis f.eks. barnet får forstoppelse kan bruges knuste hørfrø.
> Grøntsager er mest velegnet indtaget som mos: Gulerødder, kartofler og
> blomkål/broccoli. (Medmindre barnet har kolik)
>
> (kilde: http://www.bionordic.dk/indhold/html/gravid/efterfodsel.html)
>
> _________________________________________________
>
> Børns appetit svinger i perioder, men er du bekymret for hendes trivsel,

> gå til lægen, hellere en gang for meget end en gang for lidt.
>
> MVH Pia
>
>

Tak for input

Laila



ThomasB (04-08-2005)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 04-08-05 11:08

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har anna i 1½ uge ikke villet spise eller drikke nævneværdigt. Vi har
> prøvet modermælk, vand med sukker, kamillethe, grød, profylac. Hun tager
> ca
> 20 slurk modermælk hver 4.-5. time og sover helst natten igennem. Vi kan
> ikke få noget af det andet i hende. Vand med sukker har hun taget 10-15 ml
> af et par gange men det er ved at være en uge siden.

Prøv at droppe sutten, giv hende vand i et lille glas og lad hende drikke
selv (selvom hun bliver ganske våd over det hele i starten, indtil hun lærer
det), lad hende selv bede om mad, lav sutteflaskeåbningen stor og fyld
flasken godt op med mælk, så hun mærker hvordan det er at blive mæt, lad
være med at lægge hende til hele tiden, lad være med at presse hende til at
spise. Slap af og læs i en bog mens du ammer.

> Hun har kun taget 80 g på de sidste 10 dage. Og hendes spisen bliver bare
> værre og værre.

80 gram lyder ikke af meget men på den anden side har hun ikke tabt sig, men
husk at de kan svede ret meget, og derfor kan der være et stort udsving. Og
forskellen mellem fyldt mave/tarm/blære og tom mave/tarm/blære kan være over
200 gram. Så tag målingerne med et gran salt.

> Og min mælk er også ved at forsvinde føler jeg. Det er som om hun ikke
> tager
> rigtigt fat og hun gider ikke arbejde for det. Malker ud 2-3 gange i
> døgnet
> lige efter hun har spist, men jeg synes ikke det hjælper på produktionen.

Lige efter hun har spist? Der er mælken jo tyk og "sej", så derfor er det
vel svært at malke. Hvad med at malke ud mellem hendes måltider i stedet? Så
tror brystet at hun spiser mere, og det vil sætte produktionen op.

> Er bare helt opgivende nu.

Du har da også haft mange problemer med den amning. Måske tager du det for
tungt og stresser dig selv.
Dyrk noget motion og mediter...

> Vil så nødig give hende alm erstatning pga min allergi, men hvad søren
> skal
> jeg dog gøre.

Skid den allergi et stykke. (undskyld udtrykket).
Hvis du ikke magter det mere og din tid sammen med den lille skal gå med
bekymringer, så vil det nok være bedre at give hende noget erstatning.

At du har allergi er ikke ensbetydende med at hun også har det eller får
det. Jeg ved godt at risikoen er der, men jeg tror ikke det gør hverken fra
eller til om hun får den erstatning. Og så kan i hygge jer sammen, i stedet
for at det bliver en gang stress og bekymringer når i er sammen.

> Synes bare jeg er så træt.

Er du sikker på at du selv får nok at spise? Spis noget mere..

> Anna er 4 mdr nu men født 4 uger for tidligt.
>
> For interesserede
> http://www.123hjemmeside.dk/Anna-og-Co/

Ja, hun ligner sgu ikke en der lider nød






Mus (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Mus


Dato : 04-08-05 13:18

> Prøv at droppe sutten,

Har prøvet så tager hun tommlefingeren med de fire øvrige fingre over næsen.
Ser sødt ud men er vist ikke så godt


> giv hende vand i et lille glas og lad hende drikke
> selv (selvom hun bliver ganske våd over det hele i starten, indtil hun
lærer
> det)

Har prøvet men hun vender hovedet bort og græder hvis bare hun får det
mindste vand på denne måde. men vil frsøge igen.

> lad hende selv bede om mad,

Hun er ikke så tydelig i sine signaler med hensyn til mad. Så når hun græder
efter 4-5 timer så lægger jeg hende til. Afviser hun ja så atger jeg hende
straks fra og så hygger vi lidt og tjekker bleen mm i stedet.
Nogen gange melder hun sig ikke i 10 timer i træk.

>lav sutteflaskeåbningen stor og fyld
> flasken godt op med mælk, så hun mærker hvordan det er at blive mæt,

Hun vil ikke have allergivenlig erstatning og er lidt bange for hun afviser
mit bryst, hvis jeg giver modermælk på flaske - for jeg tror virkelig ikke
jeg kan holde til at malke ud ret længe. Synes det har stået på så længe med
alt det amme rod og jeg er træt.

>lad
> være med at lægge hende til hele tiden, lad være med at presse hende til
at
> spise. Slap af og læs i en bog mens du ammer.

Er meget opmærksom på ikke at komme til at presse hende. Men at jeg lige nu
er frustreret kan hun sikkert godt mærke. Bare så svært at slappe af lige nu
synes jeg.

>
> Lige efter hun har spist? Der er mælken jo tyk og "sej", så derfor er det
> vel svært at malke. Hvad med at malke ud mellem hendes måltider i stedet?

> tror brystet at hun spiser mere, og det vil sætte produktionen op.

Hmm er det så ikke svært at have nok mælk til hun så skal til igen. På
sugehuset fik jeg at vide at det var vigtigt at malke ud lige efter hun
havde spist så der var fyldt op igen når hun ville spise.

> > Er bare helt opgivende nu.
>
> Du har da også haft mange problemer med den amning. Måske tager du det for
> tungt og stresser dig selv.

Yep helt sikkert.

> Dyrk noget motion og mediter...

he he ja jeg skal have vendt den onde spiral.

> > Vil så nødig give hende alm erstatning pga min allergi, men hvad søren
> > skal
> > jeg dog gøre.
>
> Skid den allergi et stykke. (undskyld udtrykket).
> Hvis du ikke magter det mere og din tid sammen med den lille skal gå med
> bekymringer, så vil det nok være bedre at give hende noget erstatning.

Ja sådan tænker jeg også ind i mellem. Hvad søren nytter det at spise
økologisk, hvis stemningen omkring bordet er dårlig

> At du har allergi er ikke ensbetydende med at hun også har det eller får
> det. Jeg ved godt at risikoen er der, men jeg tror ikke det gør hverken
fra
> eller til om hun får den erstatning. Og så kan i hygge jer sammen, i
stedet
> for at det bliver en gang stress og bekymringer når i er sammen.
>
> > Synes bare jeg er så træt.
>
> Er du sikker på at du selv får nok at spise? Spis noget mere..


He he som du dog kan skrive det. Jeg trøstespiser Se nu fil du mig
næsten til at grine.

>
> > Anna er 4 mdr nu men født 4 uger for tidligt.
> >
> > For interesserede
> > http://www.123hjemmeside.dk/Anna-og-Co/
>
> Ja, hun ligner sgu ikke en der lider nød
>

Nej men det skyldes nok mest at hun tog meget på i starten

LN



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408509
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste