m0n0wall firewall
Fra : morten jensen

Dato : 03-08-05 07:20

Jeg har fået den ide at lave en m0n0wall firewall, som jeg vil sætte på min
ADSL.

Er der nogle der har erfaring med m0n0wall, og kan sige for eller imod.

Den ADSL den skal sidde på, er en CC ADSL, er det noget med at man skal
bruge et ATM modem.

Fra : Madsen

Dato : 03-08-05 12:35

morten jensen wrote:
> Jeg har fået den ide at lave en m0n0wall firewall, som jeg vil sætte
> på min ADSL.
>
> Er der nogle der har erfaring med m0n0wall, og kan sige for eller
> imod.

Har ikke fået det afprøvet.(har pt en anden hardware firewall)

> Den ADSL den skal sidde på, er en CC ADSL, er det noget med at man
> skal bruge et ATM modem.

CC's løsning er modem sammen bygget med en router men hvis du nater det hele
videre.( det er den løsning jeg anvender og har ikke de store problemmer).
eller købe et andet modem kan ikke huske hvilket andre har fået til køre.
--
Hilsen Madsen

Fra : Morten Jensen

Dato : 03-08-05 13:12

Er det noget med at der kan være problemer med at få VPN igennem???

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 14:43

Morten Jensen wrote:
> Er det noget med at der kan være problemer med at få VPN igennem???

nej, det kan godt lade sig gøre... men det skal siges at det kan være
noget besværligt at sætte op.

Fra : Dennis Olesen

Dato : 04-08-05 19:44

Hej Morten

Jeg bruger selv M0n0wall version 1.2b7.

Mit hardware

Gammel bærbar 350 Mhz 64 mb ram eller 128 mb det kan jeg ikke lige huske.

Det køre rimligt godt. Den går ned en gang imellem men jeg er ret sikker på
at det er mit hardware der er problemet . Jeg har nemlig også en
almindelig pc og der er slet ikke problemer. Jeg bruger versionen som kan
køres fra et CF card.

Jeg syntes den er nem at sætte op og at lave regler. Den bruger ikke mange
ressourcer. Min bruger 1-3 % af cpu og 20 % af ram.

Jeg kan kun sige noget godt om den.

Du må endelig spørge hvis du vil vide noget mere om den., så vil jeg prøve
at hjælpe

--
MVH
Dennis Olesen

En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !

Fra : Carsten Holck

Dato : 11-08-05 15:38

morten jensen wrote:
> [...]
>
> Er der nogle der har erfaring med m0n0wall, og kan sige for eller imod.
>
> Den ADSL den skal sidde på, er en CC ADSL, er det noget med at man skal

Jeg har to kørende en på en gl PC (120MHzPII) med CFkort og uden HD -
den sidder på en 4096/768 linie, og en på en WRAP(fra pcengines) den
sidder op 2048/512 linie og det kører aldeles glimrende.
Ang VPN så et det den absolut nemmeste opsætning jeg har mødt. Jeg har
en VPN forbindelse mellem de to så nettet på kontoret og nettet hjemme
er forbundet.

Hvis man bruger beta versionerne skal man være opmærksom på at nogle af
den kræver 128MB ram for at være stabil.

Kort sagt: Det spiller bare,

Kig evt på pfSense som er afledet af m0n0wall. har dog ikke prøvet den

/carsten