/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
netværk over internet
Fra : JPA


Dato : 02-08-05 19:02

hej
Er der nogen mulighed for billigt og sikkert at forbinde to pc direkte over
internet.
JP



 
 
jamen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : jamen


Dato : 02-08-05 19:34

JPA wrote:

> Er der nogen mulighed for billigt og sikkert at forbinde to pc direkte over
> internet.

Windows 2k og xp har indbygget IPSec, hvor du kan oprette en krypteret
tunnel mellem to hosts

Michael (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 02-08-05 23:44

Hvordan?? Er der en tutorial et sted??


"jamen" <jamen@invalid> skrev i en meddelelse
news:42efbc6a$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> JPA wrote:
>
>> Er der nogen mulighed for billigt og sikkert at forbinde to pc direkte
>> over internet.
>
> Windows 2k og xp har indbygget IPSec, hvor du kan oprette en krypteret
> tunnel mellem to hosts



Søren G (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 03-08-05 13:05


"Michael" <M2@Pc.Dk> wrote in message
news:42eff71f$0$63771$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvordan?? Er der en tutorial et sted??

http://home.austin.rr.com/mossmiciotto/bart_google.jpg

Virkede google ikke da du spurgte ?
http://www.google.com/search?hl=en&q=windows+xp+ipsec

--
Søren



Niels Dybdahl (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 04-08-05 08:36

> "Michael" <M2@Pc.Dk> wrote in message
> news:42eff71f$0$63771$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hvordan?? Er der en tutorial et sted??
>
> http://home.austin.rr.com/mossmiciotto/bart_google.jpg
>
> Virkede google ikke da du spurgte ?
> http://www.google.com/search?hl=en&q=windows+xp+ipsec

De første mange hits giver ikke noget brugbart. Hvad finder du ?
Desuden når brugeren spørger i en dansksproget gruppe, er det ofte fordi han
forventer et dansksproget svar. Der hjælper en lang række engelske hits ikke
så meget.

Niels Dybdahl



Søren G (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 04-08-05 10:04

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> wrote in message
news:42f1c57c$0$8901$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> De første mange hits giver ikke noget brugbart. Hvad finder du ?

Så har du ikke kigget godt nok efter.
Første hit fra google leder dig til URL :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314831 der forklarer
om at fejlfinde IPSec forbindelser.
På den side er der et link til
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/howitworks/communications/remoteaccess/nwpriv.asp
der giver adgang til et dokument fra MS der gennemgår hvordan man sætter VPN
forbindelser op.

Havde du forventet at alt stod i første linie ? Det er ikke forbudt at læse
teksterne på de sider der linkes til.

> Desuden når brugeren spørger i en dansksproget gruppe, er det ofte fordi
han
> forventer et dansksproget svar.

Det er nu som oftes mere fordi det er lettere at skrive spørgsmålet på
dansk, og ikke fordi man ikke kan bruge engelske sider. Ellers havde
personen vel efterspurgte sider der var på dansk.

> Der hjælper en lang række engelske hits ikke
> så meget.

Så du mener ikke at man i f.eks en netværksgruppe ikke kan linke til
msdn.microsoft.com for svar på f.eks hvilke porte der skal åbnes for at
kunne spille Age of Mythology igennem en router, hvis personen ikke har
skrevet at han/hun kun ønsker links til dansksprogede sider ?

--
Søren



Niels Dybdahl (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 05-08-05 08:56

> > De første mange hits giver ikke noget brugbart. Hvad finder du ?
>
> Så har du ikke kigget godt nok efter.
> Første hit fra google leder dig til URL :
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314831 der
forklarer
> om at fejlfinde IPSec forbindelser.
> På den side er der et link til
>
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/howitworks/communications/remoteaccess/nwpriv.asp
> der giver adgang til et dokument fra MS der gennemgår hvordan man sætter
VPN
> forbindelser op.

Den er for langt ude. Det er ikke rimeligt at forvente at en
fejlfindingsside har et link til en tutorial. Det modsatte kan man derimod
forvente.

Niels Dybdahl



Søren G (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 05-08-05 10:50


"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> wrote in message
news:42f31ba7$0$8897$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Den er for langt ude. Det er ikke rimeligt at forvente at en
> fejlfindingsside har et link til en tutorial. Det modsatte kan man derimod
> forvente.

Det er ganske almindeligt at fejlfindingssider linker tilbage til
opsætningssider, men det mener du måske heller ikke er rimeligt ?

Jeg mener så at det er rimeligt at forvente at folk selv har forsøgt at
finde de oplysninger de spørger efter før de spørger, og det havde spørgeren
med al synlighed ikke.

--
Søren



Thorbjørn Spurre Jen~ (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Spurre Jen~


Dato : 06-08-05 17:03


"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
news:42f3362d$0$63765$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> wrote in message
> news:42f31ba7$0$8897$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>> Den er for langt ude. Det er ikke rimeligt at forvente at en
>> fejlfindingsside har et link til en tutorial. Det modsatte kan man
>> derimod
>> forvente.
>
> Det er ganske almindeligt at fejlfindingssider linker tilbage til
> opsætningssider, men det mener du måske heller ikke er rimeligt ?
>
> Jeg mener så at det er rimeligt at forvente at folk selv har forsøgt at
> finde de oplysninger de spørger efter før de spørger, og det havde
> spørgeren
> med al synlighed ikke.
>
> --
> Søren
>
>
Jeg tror at MENGE søger info før de såørger i en gruppe som denne. MEN hvis
de ikke hved helt hvad de skal finde hvordan kan man så forvente at de
finder det?? og en anden ting er at det ofte kan være svært at finde noget
man ikke ved hvad er på et andet sprug en det man bruger til daglig... Og
hvis det er sånemt at finde på ingen tid og er så gennemskueligt villeder jo
ikke gånoget af dig ved at hjælpe og skrive en kort beskrivelse af hvad det
går ud på... Ja jeg ved godt at violinen spiller på fuld tryk og skide falsk
men jeg kender selv problemet med ikke at finde hvad men leder efter og hvis
mam ikke han forvente af få hjælp til at finde det kommer man jo aldrig i
mål mer projekterne....




Søren G (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 09-08-05 14:55


"Thorbjørn Spurre Jensen" <spurre@image.dk> wrote in message
news:mb5Je.69$986.2@news.get2net.dk...
> Jeg tror at MENGE søger info før de såørger i en gruppe som denne.

Det tror jeg du har ret i.

> MEN hvis
> de ikke hved helt hvad de skal finde hvordan kan man så forvente at de
> finder det??

Det kan man heller ikke. Men lad os lige tage tråden fra en ende af.
I det første svar som "JP" fik på sit spørgsmål stod der at følgende
oplysninger.
Windows 2000 og Windows XP har indbygget IPSec.

En søgning (uden på nogen måde at forsøge at optimerer den) med ordene
'windows xp ipsec' giver som det første hit en side der linker til en side
med toturialen.
Hvor godt tror du at "JP" har søgt rundt efter det første svar var givet ?

> og en anden ting er at det ofte kan være svært at finde noget
> man ikke ved hvad er på et andet sprug en det man bruger til daglig.

Det kan jeg også godt give dig ret i, men så må man gøre opmærksom på det
når man spørger efter hjælp. Jeg har heller ingen interesse i at leverer et
engelsk link til en person der ikke er særlig god til engelsk. Men det har
"JP" aldrig spurgt efter, og han er heller ikke kommet igen og efterspurgt
det, så mon ikke det gik med det engelske link ?

>.. Og
> hvis det er sånemt at finde på ingen tid og er så gennemskueligt villeder
jo
> ikke gånoget af dig ved at hjælpe og skrive en kort beskrivelse af hvad
det
> går ud på.

Jeg kan/kunne ikke forklare det bedre end første hit fra google.

>.. Ja jeg ved godt at violinen spiller på fuld tryk og skide falsk
> men jeg kender selv problemet med ikke at finde hvad men leder efter og
hvis
> mam ikke han forvente af få hjælp til at finde det kommer man jo aldrig i
> mål mer projekterne....

Jeg går da ud fra at hvis "JP" ikke kunne bruge den henvisning jeg lavede
til google med søgeord til noget, ville han vende tilbage og brokke sig, men
jeg har ikke set ham.

--
Sørren



Niels Dybdahl (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 10-08-05 09:21

> > MEN hvis
> > de ikke hved helt hvad de skal finde hvordan kan man så forvente at de
> > finder det??
>
> Det kan man heller ikke. Men lad os lige tage tråden fra en ende af.
> I det første svar som "JP" fik på sit spørgsmål stod der at følgende
> oplysninger.
> Windows 2000 og Windows XP har indbygget IPSec.
>
> En søgning (uden på nogen måde at forsøge at optimerer den) med ordene
> 'windows xp ipsec' giver som det første hit en side der linker til en side
> med toturialen.
> Hvor godt tror du at "JP" har søgt rundt efter det første svar var givet ?

Nu er det "Michael" som du svarede og han spurgte efter en tutorial og af en
eller anden grund laver du en søgning hvor ordet tutorial ikke indgår og
kommer frem til et indirekte link til noget som ikke er en tutorial og
bruger det som argument for at "JP" eller "Michael" ikke har lavet en
googlesøgning.
Det er for sjusket fra din side. Bedre held næste gang.

Hilsen Niels



Søren G (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 10-08-05 10:49


"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> wrote in message
news:42f9b8db$0$8897$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Nu er det "Michael" som du svarede

Så må du meget undskylde.

> og han spurgte efter en tutorial og af en
> eller anden grund laver du en søgning hvor ordet tutorial ikke indgår og
> kommer frem til et indirekte link til noget som ikke er en tutorial og
> bruger det som argument for at "JP" eller "Michael" ikke har lavet en
> googlesøgning.

Nu returnerede søgningen 681000 hits, og første link var et eksempel.

> Det er for sjusket fra din side. Bedre held næste gang.

Jeg behøver ikke held. Jeg ved hvordan man sætter det op, og hvordan man
søger på google.
Det er rigtigt når jeg kigger efter at dokumentet ikke er en toturial, men
hvad med link nummer 3 i googlesøgningen
http://www.google.com/search?hl=en&q=windows+xp+ipsec med overskriften
"Windows XP PPTP or IPSec Client Setup" ?. Er det toturial nok for dig ?

--
Søren





Niels Dybdahl (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 11-08-05 08:20

> > Det er for sjusket fra din side. Bedre held næste gang.
>
> Jeg behøver ikke held. Jeg ved hvordan man sætter det op, og hvordan man
> søger på google.
> Det er rigtigt når jeg kigger efter at dokumentet ikke er en toturial, men
> hvad med link nummer 3 i googlesøgningen
> http://www.google.com/search?hl=en&q=windows+xp+ipsec med overskriften
> "Windows XP PPTP or IPSec Client Setup" ?. Er det toturial nok for dig ?

Nej, det er kun klientdelen. Serverdelen mangler. Prøv igen.

Niels Dybdahl



Søren G (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 11-08-05 10:35


"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> wrote in message
news:42fafc1f$0$8895$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Nej, det er kun klientdelen. Serverdelen mangler. Prøv igen.

Prøv selv eventuelt med dit eget forslag om at tilføje ordet tutorial i
google (for det testede du selvfølgelig inden du skrev det ikk' ?).

--
Søren



Niels Dybdahl (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 12-08-05 08:44

> news:42fafc1f$0$8895$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> > Nej, det er kun klientdelen. Serverdelen mangler. Prøv igen.
>
> Prøv selv eventuelt med dit eget forslag om at tilføje ordet tutorial i
> google (for det testede du selvfølgelig inden du skrev det ikk' ?).

Jeg prøvede selvfølgelig, men fandt ikke umiddelbart noget brugbart, så jeg
har heller ikke postet noget link og der er heller ikke andre som har postet
noget brugbart, så spørgsmålet er stadig ubesvaret. Og jeg kan udvide
spørgsmålet lidt: Er det overhovedet muligt at lave en VPN forbindelse
mellem to XP Home eller XP Pro PCere eller skal man have en VPN-router,
Windows server eller Linux PC indblandet for at det kan lade sig gøre ?

Hilsen Niels



Søren G (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 12-08-05 10:21


"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> wrote in message
news:42fc532b$0$8899$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Og jeg kan udvide
> spørgsmålet lidt: Er det overhovedet muligt at lave en VPN forbindelse
> mellem to XP Home eller XP Pro PCere eller skal man have en VPN-router,
> Windows server eller Linux PC indblandet for at det kan lade sig gøre ?

Der må jeg delvist blive dig svar skyldig. Jeg har kun lavet det imellem 2
Xp pro, (og imellem Windows 2000 servere og XP pro og windows 2000 servere
blandet). Jeg ved ikke om 2 * XP home kan , men 2 * XP Pro kan godt.

--
Søren



Niels Dybdahl (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 10-08-05 09:17

> "Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> wrote in message
> news:42f1c57c$0$8901$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> > De første mange hits giver ikke noget brugbart. Hvad finder du ?
>
> Så har du ikke kigget godt nok efter.
> Første hit fra google leder dig til URL :
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314831 der
forklarer
> om at fejlfinde IPSec forbindelser.
> På den side er der et link til
>
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/howitworks/communications/remoteaccess/nwpriv.asp
> der giver adgang til et dokument fra MS der gennemgår hvordan man sætter
VPN
> forbindelser op.

Hej Søren,

Desværre så står der ikke noget i det dokument som du angiver om hvordan man
sætter VPN op. Det handler om Microsofts planer vedrørende implementering af
sikkerhed på 3 forskellige protokoller som dog er VPN-relevante protokoller.
Dokumentet har intet med en tutorial at gøre.
Prøv at lave en ny søgning, hvor ordet tutorial indgår.

Hilsen Niels



Søren G (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 10-08-05 10:50


"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> wrote in message
news:42f9b812$0$8902$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
Prøv at lave en ny søgning, hvor ordet tutorial indgår.

Ordet toturial behøver ikke indgå. Der kommer en toturial frem som hit
nummer 3 uden at inkludere tutorial.

--
Søren



Thorbjørn Spurre Jen~ (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Spurre Jen~


Dato : 06-08-05 16:50



> De første mange hits giver ikke noget brugbart. Hvad finder du ?
> Desuden når brugeren spørger i en dansksproget gruppe, er det ofte fordi
> han
> forventer et dansksproget svar. Der hjælper en lang række engelske hits
> ikke
> så meget.
>
> Niels Dybdahl
>
> .-
Hvor har du dog rat det kan jeg lidt at se... Jeg er ikke selv så hår
i
det der stavning så jeg er glad for at dette inlæg kom





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste