Vrag, Hanstholm
Fra : Micl

Dato : 02-08-05 09:31

Er der nogle der kender og vil dele nogle vragpos. ud for Hanstholm.

Fra : Jane Pedersen

Dato : 05-08-05 22:11

Utroligt så hemlighedsfulde folk er herinde !!!!

Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 05-08-05 22:22

ja, helt sikkert. Tænk nu hvis andre fandt noget på de vrag. Det ville jo
være forfærdeligt.

Og tænk nu hvis andre skulle dykke på de eventuelle vrag, det ville jo være
uhørt

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-08-05 09:25

Eller måske er der bare ikke lige nogen der har læst dette, som rent faktisk
har nogle positioner i det område.
Jeg kan kun opfordre til at søge lidt i dykinfo, eller bestille databasen
fra http://www.scandyk.dk/

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Micl

Dato : 06-08-05 10:56

Hej Johnny.

Det var netop en database som denne jeg søgte. Mange tak for hjælpen.

Fra : Lasse

Dato : 09-08-05 15:20

Er der nogen der har koebt "UV guide nr. 4", der kan fortaelle mig om
den er 500 dkr vaerd ?
De udklip der er vist ser meget gode ud, men er der noget nyt i den i
forhold til den info man kan finde paa diverse sites her i DK ?

Hygge,
Lasse (kasse)

Fra : Johnny Christensen

Dato : 10-08-05 09:04

Jeg har set den en par gange. Og tilsyneladende indeholder den lidt mere
"kød" på vragene end hvad man kan søge sig frem til på nettets andre
muligheder. Det ser også ud til at der er nogle som der ikke lige er
indtastet i dykinfo og vragguiden.
500,- er jo heller ikke nogen herregård, så jeg tror at den skal anskaffes i
nærmeste fremtid.

Fra : Lasse

Dato : 09-08-05 15:37

" Utroligt så hemlighedsfulde folk er herinde !!!! "

Hemlighedsfulde ? Det staar da enhver frit at gaa ned paa havnen
(eventuelt koere) med en pose oel og snakke lidt med dem der ved hvor
der ligger noget i vejen paa havbunden..
Naar du saa har faaet vristet et par positioner fra dem kan du jo tage
ud og se om det er vrag eller bare store sten eller maaske bare en
bunke mudder...
Hvis du syntes der er for meget arbejde saa kan du jo melde dig til
nogle af de ture der bliver arrangeret af dem der aktivt soeger nye
positioner.. (enten med oel, eller equivalent ;men lidt dyrer ;
Sidescansonar).
En ting er sikkert, vragne frekommer ikke gratis. Du maa enten goere
det selv (og dermed selv betale oel'ene) eller betale andre for at
goere arbejdet for dig.
F.eks. havde vi et helt fantastisk dyk med Stromboli i Mandags paa en
ny position. Da jeg ankom havde de allerde slaaet vraget et par dage
forinden. Saa jeg skulle bare blande lidt gas og moede op.. Vupti, alt
arbejdet var gjordt for mig og jeg betalte gladeligt...
Det dyk reddede en ellers rimligt nedslaaende vrag saesson.. Det
blaeser jo hele tiden.. Hvorfor goer det egentlig det??? Det er jo
aandssvagt...

Naa, det blev til et langt indlaeg med meget lidt information.. Det er
jeg ked af. Undskyld.

Hygge,
Kasse Lasse

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 09-08-05 17:24

Lasse wrote:

> Det dyk reddede en ellers rimligt nedslaaende vrag saesson.. Det
> blaeser jo hele tiden.. Hvorfor goer det egentlig det??? Det er jo
> aandssvagt...

Hvaba?! Dårlig vragsæson? Hvor? Vi (aalborgdyk.dk) har da været ude med
Lappen III samtlige helligdage (minus pinsen) i foråret og dykket jævnt
godt. Desuden var den også afsted 3 uger (28-30) i sommerferien (uge 29
var blæsende) hvor jeg var med den i uge 28 og 30. Uge 28 blev der
præsteret at sejle kutteren fra Aalborg over Anholt, Grenå, København,
Trælseborg til Rødvig samtidig med at dykke på 11! forskellige vrag på
turen. Uge 30 blev der dykket 9 dyk (og vi havde 1 indblæsningsdag samt
½ indtågningsdag i Trælseborg) hvoraf det var 6 eller 7 forskellige
lokationer, samtidig med at kutteren blev sejlet fra Rødvig over
Trælseborg, Helsingør, Halmstad til Aalborg...

Logbogen fortæller mig at i år har jeg haft 27 danske vragdyk ud af 33
mulige, så jeg spørger lige igen: dårlig vragsæson??? Årets ubetinget
bedste dyk var på Mosel (Kristiansand) i Pinsen (20-30m sigt) og det
nestbedste er så nok La Somme (Anholt) med 10-12m sigt

Thomas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 09-08-05 19:02

Hmmnn... verdens goder er ulige fordelt. Jeg har også spildt en del gode
vragdage på strid vind og ærtesuppe tåge, dog ikke samtidigt her i år.
Men heldigvis har der været også verdensklasse oplevelser indblandet alt det
ynkelige.

Fra : Lasse

Dato : 10-08-05 08:50

Hmm, ja vejr guderne maa favorisere Jyderne... Maerkeligt egentlig...
Jeg har da ogsaa haft omkring 30 vragdyk i dk iaar.. Men det er da
langt fra nok...
Det er da alt for lidt...
Det stoerste problem er at man bliver noed til at arbejde.. Det
oedelaegger totalt min dykning. Det er altid godt vejr naar jeg skal
sidde paa kontoret og trykke paa tasterne. Ligesaa snart jeg traeder ud
af min "kiste med computer" saa begyder det at regne og blaese. Hvis
jeg tilmed naermer mig mit dykker udstyr saa begyder det at storme med
det samme...

Hygge,
Lasse

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-08-05 09:12

"Lasse" <lassescuba@hotmail.com> wrote in news:1123660215.638865.222930
@g49g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
> af min "kiste med computer" saa begyder det at regne og blaese. Hvis
> jeg tilmed naermer mig mit dykker udstyr saa begyder det at storme med

Jamen hvordan kan du sige at jyderne bliver favoriseret? Eller er det
bare fordi ligegyldig hvor 'vi' kommer så bliver vejret altid godt? Vi
havde ganske glimrende dyk over ved Trælseborg (AKA Trelleborg) som vel
ligger rimelig langt væk fra Jylland

Jeg ville da også gerne have haft flere dyk iår, men som dig er jeg også
ramt af kontor og knapper på en computer. Men når jeg ser på antallet af
dyk de gange jeg har været afsted så har jeg det helt fint. 1-2 dyk om
dagen passer mig ganske glimrende. Et par af turene kunne der måske have
været et ekstra dyk, men når man kun sejler 8-9 knob så skal der også
lige beregnes noget tid til sejllads. Specielt hvis man samtidig også
gerne vil lidt længere væk end bare Hals

Billede af Anholt i uge 28: http://aalborgdyk.dk/gallery/album25/IMG_1368

Aftensmaden nydes mellem Anholt og Grenå:
http://aalborgdyk.dk/gallery/album25/IMG_1372

Jeg ruller i vandet, vistnok et sted mellem rødvig og trelleborg:
http://aalborgdyk.dk/gallery/album25/IMG_1297

Fint vejr ikk?

Thomas

Fra : Lasse

Dato : 10-08-05 22:32

Jamen jeg har ikke andet at sige end : QED.
Det gode vejr foelger jo helt aabenlyst jyderne.
Proev at laegge maerke til vejret i Kattegat i naeste uge.. Der har ca.
10 koebenhavnere (og hangarounds) nemlig tilmedlt sig en Havgus tur i
Kattegat.. (Hvori jeg er iblandt)

Jeg har ofret 6 lam, 2 geder og en kaereste til vejrguderne... Saa
forhaabentlig bliver det godt...

Hygge,
Lasse