Kan jeg tjekker hvilken webside folk har b~
Fra : Bo

Dato : 02-08-05 03:38

Hej Alle,

Det ville være en stor hjælp, hvis det var muligt at tjekke
hvilken webside, de besøgende har fundet linket til min webside
på.

Det ville på den måde, være noget nemmere at lave statestik over
hvilke websider, der giver mig flest "hits"

Hvis det er muligt, vil jeg godt se et eksempel på, hvordan jeg
løser min problemstilling.

Med venlig hilsen
Bo Laursen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-08-05 10:51

Bo formulated on tirsdag :
> Det ville være en stor hjælp, hvis det var muligt at tjekke
> hvilken webside, de besøgende har fundet linket til min webside
> på.

Du kan kigge på referer headeren - men du skal nok have fat i noget
serverside scripting før du får noget ud af det.

Iøvrigt kan du ikke stole på den, mange har den slået fra og ind i
mellem kikser det for browseren så den sender den forkert. Jeg har
f.eks. set billeder og lign. som referer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-05 11:56

Bo skrev:

>Det ville være en stor hjælp, hvis det var muligt at tjekke
>hvilken webside, de besøgende har fundet linket til min webside
>på.

Med et scriptsprog kan man aflæse en variabel fra en besøgende
browser, men hvis folk sætter et vingeben i deres
browseropsætning, kan man ikke.

Du kan evt. spørge videre i
<news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php> eller

--
Bertel

Fra : Tomasz Otap

Dato : 03-08-05 09:02

Bo proclaimed as follows:
> [...]
> på.
>
> Det ville på den måde, være noget nemmere at lave statestik over
> hvilke websider, der giver mig flest "hits"

Hvis du har adgang til logfiler for din website, vil du kunne finde
disse informationer der. Du skal så efterfølgende bruge en program til
at analysere filer med og danne et oversigt over refering sites m.v...

Aequitas sequitur funera