Internet - fradrag?
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 17:16

Hej

Hvrdan fradrager man internet - går det under telefon, men de regler der
gælder der?

Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : Karsten Madsen

Dato : 01-08-05 21:46

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvrdan fradrager man internet - går det under telefon, men de regler der
> gælder der?

Dit internetforbrug er vel specificeret særskilt på regningen fra din ISP.
Det er det i hvertfald fra min ISP, ellers bed om det.

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 07:20

"Karsten Madsen" <km@x.dk> skrev i en meddelelse
> Dit internetforbrug er vel specificeret særskilt på regningen fra din ISP.
> Det er det i hvertfald fra min ISP, ellers bed om det.

Ja, jeg har bredbånd... Så det jeg gerne vil vide er om jeg kan trække det
helt fra, eller om jeg selv skal betale en andel?
Mvh Tommy

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 04-08-05 00:27

TBJ wrote:
> "Karsten Madsen" <km@x.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, jeg har bredbånd... Så det jeg gerne vil vide er om jeg kan
> trække det helt fra, eller om jeg selv skal betale en andel?
> Mvh Tommy

Er der nogen - som .eks. din revisor, der har bedt dig om det - eller måske
lavet det som en efterpostering til regnskabet?
Karsten H. Jensen

Fra : Karsten Madsen

Dato : 04-08-05 08:57

> [...]
>
> Ja, jeg har bredbånd... Så det jeg gerne vil vide er om jeg kan trække det
> helt fra, eller om jeg selv skal betale en andel?

Skattemæssigt set, betragtes bredbånd eller anden opkobling til ISP som
telefoni.

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 20:10

> Skattemæssigt set, betragtes bredbånd eller anden opkobling til ISP som
> telefoni.

Tak, det var det jeg gerne ville vide
Mvh Tommy

Fra : Karsten Madsen

Dato : 04-08-05 21:35

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> "Karsten Madsen" <km@x.dk> skrev i en meddelelse

> Tak, det var det jeg gerne ville vide

Men tag da lige en snak med dit lokale skattekontor eller din revisor
/karsten

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 05-08-05 00:22

Karsten Madsen wrote:
> "TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> Skattemæssigt set, betragtes bredbånd eller anden opkobling til ISP
> som telefoni.
>
> /karsten

Jeg posterer det da også altid på telefonkontoen
Karsten H. Jensen

Fra : Karsten Madsen

Dato : 05-08-05 09:25

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg posterer det da også altid på telefonkontoen

Det gør jeg også, da der jo skattemæssigt set ikke er forskel, men der kunne
jo være en årsag til at man regnskabsmæssigt set ville have en opdeling.

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 10:00

> Det gør jeg også, da der jo skattemæssigt set ikke er forskel, men der
> kunne jo være en årsag til at man regnskabsmæssigt set ville have en
> opdeling.

Ja, der ville jo være forskel, hvis det var efter samme regler som telefoni
(altså med en egenbetaling), men uden at skulle regnes sammen med telefoni.
Mvh Tommy

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 06-08-05 23:08

TBJ wrote:
> "Karsten Madsen" <km@x.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der ville jo være forskel, hvis det var efter samme regler som
> telefoni (altså med en egenbetaling), men uden at skulle regnes
> sammen med telefoni. Mvh Tommy

Det er vel mere eller mindre ligegyldigt, når en lønmodtager alligevel
beskattes af kr. 3000,- uanset privatforbrug. Der findes dog visse
undtagelser. Jeg husker (kender) dem bare ikke.
Karsten H. Jensen