Lige kanter i græsplæne.
Fra : Gipsyman

Dato : 01-08-05 16:15

Hej med jer.
Jeg har en nyanlagt græsplæne (fra i foråret), og nu vil jeg gerne have en
græsfri rende, på ca. 40 cm fra gavlen af huset og ud.

Jeg har tænkt på at bruge en spade, men er kommet på andre tanker, da jeg
så at man kunne bruge en gammel sav til at gøre det med. Men den kan jeg
ikke lige greje.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man nemmest laver en snorlige
kant??

Mvh
Gipsyman

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-08-05 16:53

On Mon, 01 Aug 2005 10:15:00 -0500, Gipsyman wrote:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man nemmest laver en snorlige
> kant??

Med en kantskærer.
--
MVH
osv...

Fra : Bo Velschow

Dato : 05-08-05 15:03

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Med en kantskærer.
> --
.... f.eks. denne
http://www.zincklysbro.dk/catalog.jspa?webcat=2&prdfam=3&method=showCategory
(model 569) fra Zinck-Lysbro (har selv rigtig gode erfaringer med den).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Gipsyman

Dato : 05-08-05 15:15

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote in

> http://www.zincklysbro.dk/catalog.jspa?webcat=2&prdfam=3&method=showCat
> egory

Tak for rådene til jer alle sammen.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-08-05 11:53

On Fri, 5 Aug 2005 16:03:00 +0200, "Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid>
wrote:

>... f.eks. denne
>http://www.zincklysbro.dk/catalog.jspa?webcat=2&prdfam=3&method=showCategory
>(model 569) fra Zinck-Lysbro (har selv rigtig gode erfaringer med den).

Sådan en er fin - men en gammel udtjent spade som slibes skarp er nu
også ret god.

Fra : Max

Dato : 01-08-05 18:03

Hej

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man nemmest laver en snorlige
> kant??

Jeg så en der havde monteret en rund klinge fra en EVA brødmaskine på
en pind så den kunne dreje rundt, den kunne lave fine lige kanter.

Mvh Max

Fra : Jens G

Dato : 01-08-05 18:15

On Mon, 01 Aug 2005 10:15:00 -0500, Gipsyman <not@all.dk> wrote:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man nemmest laver en snorlige
>kant??

På nogle af de nyere kantklippere kan man vende "hovedet" så snorene
kommer til at køre lodret.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-08-05 19:13

"Gipsyman" <not@all.dk> skrev
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man nemmest laver en snorlige
> kant??

Jeg bruger en gasbrænder. Mine kanter er ikke længere end jeg kan styre med
lutterkikket. Ellers træk en snor og sæt nogle(ikke brændbare) markører at
styre efter, eller styr 5 cm fra snoren.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen