/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Volvo penta - problemer med ferskvandskøli~
Fra : Anders Lund


Dato : 30-07-05 22:18

Vi har en MD11C Volco Penta på 23hp liggende i bunden af vores BlueDane 32.
Efter et kvarters sejlads med mortor, er temeratururet oppe i det røde
område, og en højtaler giver en advarselshyletone.
Motoren har fået ny kølevandspumpe på saltvandssiden. Desuden ser der udtil
at komme gode mængder saltvand igennem varmevæksleren, som vi dog aligevel
har tilset for tilstoppelser. Vandet er heller ikke særlig varm på
udgangssiden, så saltvandssystemet ser ud til at virke perfekt.
Men aligevel får motenen åbenbart ikke køling nok. Vi har også gennemgået
ferskvandssystemet. Vi har kikket på den elektriske ferskvandspumpe, og vi
har sat en ny termostat i, selvom den gamle nu virkede fint det vi testedede
den i 75 grader varmt vand. Til sidst har vi også prøvet at lufte ud i
systemet, for det er somom det er blevet værre og værre jo mere vi har
pillet ved det.
Det mærkeligst er at vi kan mærke på slangerne, at der er et godt flow at
rimeligt koldt vand ind i mortenen, og at vandet kommer ud igen, ganske
varmt. Så der bliver i hvert fald fjernet noget varm, men det er åbenbart
ikke nok.
Vi er nu på bar bund med hvad der kan være galt.

Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at komme
ud?

Mvh
Anders Lund




 
 
Leon Hulstroem \(422~ (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem \(422~


Dato : 30-07-05 23:17


> Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at komme
> ud?

Ledningen til føleren har vel fået stel, så går alarmen og uret viset helt i
skoven.

Det har jeg prøvet et par gange.

Mvh
Leon



Anders Lund (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 31-07-05 02:03


"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:42ebfbee$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at komme
>> ud?
>
> Ledningen til føleren har vel fået stel, så går alarmen og uret viset helt
> i
> skoven.

Nej, for temperaturen er ikke max hele tiden, men stiger langsomt op i det
røde område imens motoren kører. Og falder langsomt bagefter.
Motoren bliver vitterligt også meget varm.

Mvh
Anders Lund



Ledøje Udlejning (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Ledøje Udlejning


Dato : 31-07-05 06:50

mon ikke der er en utæt toppakning

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i en meddelelse
news:42ec233a$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> news:42ebfbee$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at
>>> komme
>>> ud?
>>
>> Ledningen til føleren har vel fået stel, så går alarmen og uret viset
>> helt i
>> skoven.
>
> Nej, for temperaturen er ikke max hele tiden, men stiger langsomt op i det
> røde område imens motoren kører. Og falder langsomt bagefter.
> Motoren bliver vitterligt også meget varm.
>
> Mvh
> Anders Lund
>



Anders Lund (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 01-08-05 22:23

"Ledøje Udlejning" <post@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:KDZGe.62894$Fe7.202317@news000.worldonline.dk...
> mon ikke der er en utæt toppakning
>
Der har været mange gode ideer til hvad det kan være.

Men denne interessere mig specielt. For jeg har helt glemt et sidste
symptom. Sammen med udstødningen og kølevandet, kommer der vist lidt olie
eller ligende ud bag til. Det giver et lille område med regnbuefarvet film,
på vandet bag båden. Det kunne jo godt tyde på at det var en pakning eller
ligende der var istykker.
Kan man selv tjekke om toppakningenn er utæt?

Mvh
Anders Lund



Claus Tersgov (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 02-08-05 13:06


"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev

> Kan man selv tjekke om toppakningenn er utæt?

Egentlig ikke. Medmindre du selv har mulighed for at foretage en
kompressionenstest, så er der kun tilbage at tage toppen af for at se, om
nogle af kanterne i pakningen er "udtrådt". Men gør du det, så husk at der
skal ny toppakning på bagefter - også selv om den ikke fejler noget. Man
genbruger ikke en gammel toppakning på en dieselmotor.

Dit problem er jo desværre, at der kan kan være flere årsager til dit
problem, f.eks. en defekt toppakning, defekte ventiler, defekt smørring
osv..

Claus



Leon Hulstroem \(422~ (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem \(422~


Dato : 31-07-05 10:52

> Nej, for temperaturen er ikke max hele tiden, men stiger langsomt op i det
> røde område imens motoren kører. Og falder langsomt bagefter.
> Motoren bliver vitterligt også meget varm.

Øv... det kan jeg godt se.. det er ikke godt.

Flow kan du ikke mærke i slangerne, du kan kun mærke at der er tryk når
systemet er varmt, dvs systemet er tæt.
Noget kunne tyde på at begge termostater er defekt eller at
el-ferskvandskølepumpen er defekt.
Kører el-pumpen med el-termostat eller kører den bare hele tiden ?
Forsvinder ferskvandet ?
Er der slanger der klapper sammen på suge siden ?

-Leon





Claus Tersgov (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 31-07-05 12:31


"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i

> Nej, for temperaturen er ikke max hele tiden, men stiger langsomt op i det
> røde område imens motoren kører. Og falder langsomt bagefter.
> Motoren bliver vitterligt også meget varm.

Umiddelbart lyder det som dårlig smøring. Når dit kølesystem er i orden, så
kan det næsten kun skyldes smøresystemet. Er du sikker på, at oliepumpen er
intakt.

Jeg synes at det lyder som om, at motoren bliver mere varm end kølesystemet
kan håndtere, og det gætter jeg på, skyldes smøringen eller måske defekte
lejer eller lignende.

Claus



Karsten Moisen (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Moisen


Dato : 31-07-05 13:39

Selve føleren kan også godt være defekt så den har for lav modstand
hvilket får den til at vise for høj temperatur.

On Sun, 31 Jul 2005 03:02:47 +0200, "Anders Lund"
<Anders@SLET-DETTEZaim.dk> wrote:

>
>"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
>news:42ebfbee$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at komme
>>> ud?
>>
>> Ledningen til føleren har vel fået stel, så går alarmen og uret viset helt
>> i
>> skoven.
>
>Nej, for temperaturen er ikke max hele tiden, men stiger langsomt op i det
>røde område imens motoren kører. Og falder langsomt bagefter.
>Motoren bliver vitterligt også meget varm.
>
>Mvh
>Anders Lund
>


Ukendt (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-05 09:47

Hej Anders !
Et sted de fleste overser ved varmkøring
er mange gange en tilstoppet oliekøler, afmonter
læg den i en spand med eddikesyre(ikke sprøjte det er jo kradse sager)et
døgns tid efterskyld m rent vand(også være varsom). Prøv derefter at tage en
tynd strikkepind ell lign. og rens de indvendige rørbundter for evt rester
af skidt syren ikke har fjernet.Om det er årsagen i dit tilfælde er jo ikke
til at vide m sikkerhed. Men har selv en del erfaring med problemet.

med venlig
Krause.








"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i en meddelelse
news:42ebee9f$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Vi har en MD11C Volco Penta på 23hp liggende i bunden af vores BlueDane
> 32. Efter et kvarters sejlads med mortor, er temeratururet oppe i det røde
> område, og en højtaler giver en advarselshyletone.
> Motoren har fået ny kølevandspumpe på saltvandssiden. Desuden ser der
> udtil at komme gode mængder saltvand igennem varmevæksleren, som vi dog
> aligevel har tilset for tilstoppelser. Vandet er heller ikke særlig varm
> på udgangssiden, så saltvandssystemet ser ud til at virke perfekt.
> Men aligevel får motenen åbenbart ikke køling nok. Vi har også gennemgået
> ferskvandssystemet. Vi har kikket på den elektriske ferskvandspumpe, og vi
> har sat en ny termostat i, selvom den gamle nu virkede fint det vi
> testedede den i 75 grader varmt vand. Til sidst har vi også prøvet at
> lufte ud i systemet, for det er somom det er blevet værre og værre jo mere
> vi har pillet ved det.
> Det mærkeligst er at vi kan mærke på slangerne, at der er et godt flow at
> rimeligt koldt vand ind i mortenen, og at vandet kommer ud igen, ganske
> varmt. Så der bliver i hvert fald fjernet noget varm, men det er åbenbart
> ikke nok.
> Vi er nu på bar bund med hvad der kan være galt.
>
> Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at komme
> ud?
>
> Mvh
> Anders Lund
>
>
>



per_dykkermail@yahoo~ (31-07-2005)
Kommentar
Fra : per_dykkermail@yahoo~


Dato : 31-07-05 18:06


Anders Lund skrev:

> Vi har en MD11C Volco Penta på 23hp liggende i bunden af vores BlueDane 32.
> Efter et kvarters sejlads med mortor, er temeratururet oppe i det røde
> område, og en højtaler giver en advarselshyletone.
> Motoren har fået ny kølevandspumpe på saltvandssiden. Desuden ser der udtil
> at komme gode mængder saltvand igennem varmevæksleren, som vi dog aligevel
> har tilset for tilstoppelser. Vandet er heller ikke særlig varm på
> udgangssiden, så saltvandssystemet ser ud til at virke perfekt.
> Men aligevel får motenen åbenbart ikke køling nok. Vi har også gennemgået
> ferskvandssystemet. Vi har kikket på den elektriske ferskvandspumpe, og vi
> har sat en ny termostat i, selvom den gamle nu virkede fint det vi testedede
> den i 75 grader varmt vand. Til sidst har vi også prøvet at lufte ud i
> systemet, for det er somom det er blevet værre og værre jo mere vi har
> pillet ved det.
> Det mærkeligst er at vi kan mærke på slangerne, at der er et godt flow at
> rimeligt koldt vand ind i mortenen, og at vandet kommer ud igen, ganske
> varmt. Så der bliver i hvert fald fjernet noget varm, men det er åbenbart
> ikke nok.
> Vi er nu på bar bund med hvad der kan være galt.
>
> Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at komme
> ud?
>
> Mvh
> Anders Lund

Nu ved jeg ikke hvordan brændstofpumpen er trukket på sådan en 23 hk
volvo. Men jeg har engang på en 6 cyl leyland været ude for at de
stållameller der sidder i den fleksible kobling der trækker
brændstofpumpen var så slidte at indsprøjtningstidspunktet var
forskudt så meget ( for sen indsprøjtning) at
udstødningstemperaturen, og dermed også kølevandstemperaturen var
alt for høj.
Faktisk kunne man om natten se at manifolden som ikke var vandkølet
blev rød.

Men ellers er luft i systemet det mest almindelige problem.

mvh
Per


bmh2506 (31-07-2005)
Kommentar
Fra : bmh2506


Dato : 31-07-05 20:59

"Anders Lund" skrev d. 30-07-05 22:18 dette indlæg :
> Vi har en MD11C Volco Penta på 23hp liggende i bunden af vores
BlueDane 32.
> Efter et kvarters sejlads med mortor, er temeratururet oppe i det røde

> område, og en højtaler giver en advarselshyletone.
> Motoren har fået ny kølevandspumpe på saltvandssiden. Desuden ser der
udtil
> at komme gode mængder saltvand igennem varmevæksleren, som vi dog
aligevel
> har tilset for tilstoppelser. Vandet er heller ikke særlig varm på
> udgangssiden, så saltvandssystemet ser ud til at virke perfekt.
> Men aligevel får motenen åbenbart ikke køling nok. Vi har også
gennemgået
> ferskvandssystemet. Vi har kikket på den elektriske ferskvandspumpe,
og vi
> har sat en ny termostat i, selvom den gamle nu virkede fint det vi
testedede
> den i 75 grader varmt vand. Til sidst har vi også prøvet at lufte ud i

> systemet, for det er somom det er blevet værre og værre jo mere vi har

> pillet ved det.
> Det mærkeligst er at vi kan mærke på slangerne, at der er et godt flow
at
> rimeligt koldt vand ind i mortenen, og at vandet kommer ud igen,
ganske
> varmt. Så der bliver i hvert fald fjernet noget varm, men det er
åbenbart
> ikke nok.
> Vi er nu på bar bund med hvad der kan være galt.
>
> Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at
komme
> ud?
>
> Mvh
> Anders Lund
>
>
> Måske bliver din motor overbelastet, det kunne måske være noget i
skruen

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


SBC (01-08-2005)
Kommentar
Fra : SBC


Dato : 01-08-05 20:34

Mit problem med varme Volvo Penta var stoppet oliekøler
VH
SBC



Lars Holst (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 02-08-05 22:22

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> said in
news:42ebee9f$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Vi har en MD11C Volco Penta på 23hp liggende i bunden af vores
> BlueDane 32. Efter et kvarters sejlads med mortor, er temeratururet
> oppe i det røde område, og en højtaler giver en advarselshyletone.
> Motoren har fået ny kølevandspumpe på saltvandssiden. Desuden ser der
> udtil at komme gode mængder saltvand igennem varmevæksleren, som vi
> dog aligevel har tilset for tilstoppelser. Vandet er heller ikke
> særlig varm på udgangssiden, så saltvandssystemet ser ud til at virke
> perfekt. Men aligevel får motenen åbenbart ikke køling nok. Vi har
> også gennemgået ferskvandssystemet. Vi har kikket på den elektriske
> ferskvandspumpe, og vi har sat en ny termostat i, selvom den gamle nu
> virkede fint det vi testedede den i 75 grader varmt vand. Til sidst
> har vi også prøvet at lufte ud i systemet, for det er somom det er
> blevet værre og værre jo mere vi har pillet ved det.
> Det mærkeligst er at vi kan mærke på slangerne, at der er et godt flow
> at rimeligt koldt vand ind i mortenen, og at vandet kommer ud igen,
> ganske varmt. Så der bliver i hvert fald fjernet noget varm, men det
> er åbenbart ikke nok.
> Vi er nu på bar bund med hvad der kan være galt.
>
> Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at
> komme ud?
>
> Mvh
> Anders Lund
>
>
>

Har i prøvet at skifte impeller?
Ganske simpelt råd men nok så væsentligt på en Volvo Penta (sikkert også
på mange andre).

Omend det med olie i kølevandsudstødningen ikke lyder godt, så kan det
være så uskyldigt som et ventiljusteringsproblem.

De to ting har ikke nødvendigvis noget men hinanden at gøre.

Er der vand i olien?

--
Lars Holst

Bent Pedersen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Bent Pedersen


Dato : 05-08-05 08:56


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
news:Xns96A6EDABB2CE825689lh236589@62.243.74.162...
> "Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> said in
> news:42ebee9f$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> > Vi har en MD11C Volco Penta på 23hp liggende i bunden af vores
> > BlueDane 32. Efter et kvarters sejlads med mortor, er temeratururet
> > oppe i det røde område, og en højtaler giver en advarselshyletone.
> > Motoren har fået ny kølevandspumpe på saltvandssiden. Desuden ser der
> > udtil at komme gode mængder saltvand igennem varmevæksleren, som vi
> > dog aligevel har tilset for tilstoppelser. Vandet er heller ikke
> > særlig varm på udgangssiden, så saltvandssystemet ser ud til at virke
> > perfekt. Men aligevel får motenen åbenbart ikke køling nok. Vi har
> > også gennemgået ferskvandssystemet. Vi har kikket på den elektriske
> > ferskvandspumpe, og vi har sat en ny termostat i, selvom den gamle nu
> > virkede fint det vi testedede den i 75 grader varmt vand. Til sidst
> > har vi også prøvet at lufte ud i systemet, for det er somom det er
> > blevet værre og værre jo mere vi har pillet ved det.
> > Det mærkeligst er at vi kan mærke på slangerne, at der er et godt flow
> > at rimeligt koldt vand ind i mortenen, og at vandet kommer ud igen,
> > ganske varmt. Så der bliver i hvert fald fjernet noget varm, men det
> > er åbenbart ikke nok.
> > Vi er nu på bar bund med hvad der kan være galt.
> >
> > Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at
> > komme ud?
> >
> > Mvh
> > Anders Lund
> >
> >
> >
>
> Har i prøvet at skifte impeller?
> Ganske simpelt råd men nok så væsentligt på en Volvo Penta (sikkert også
> på mange andre).
>
> Omend det med olie i kølevandsudstødningen ikke lyder godt, så kan det
> være så uskyldigt som et ventiljusteringsproblem.
>
> De to ting har ikke nødvendigvis noget men hinanden at gøre.
>
> Er der vand i olien?
>
> --
> Lars Holst

Jeg tror helt sikkert at en eller begge udstødsventiler er utætte. Og når du
skal reparere dem skal du jo alligevel skifte toppakning, så det er bare at
gå igang. "Olien" i vandet kan jo også være sod der samler sig i
udstødningen, og så bliver spulet ud ind imellem.

Mvh
Bent Pedersen



Anders Lund (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 05-08-05 17:16


"Bent Pedersen" <bentp@email.dk> skrev i en meddelelse
news:42f31b74$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> news:Xns96A6EDABB2CE825689lh236589@62.243.74.162...
>> "Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> said in
>> news:42ebee9f$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>>
>> > Vi har en MD11C Volco Penta på 23hp liggende i bunden af vores
>> > BlueDane 32. Efter et kvarters sejlads med mortor, er temeratururet
>> > oppe i det røde område, og en højtaler giver en advarselshyletone.
>> > Motoren har fået ny kølevandspumpe på saltvandssiden. Desuden ser der
>> > udtil at komme gode mængder saltvand igennem varmevæksleren, som vi
>> > dog aligevel har tilset for tilstoppelser. Vandet er heller ikke
>> > særlig varm på udgangssiden, så saltvandssystemet ser ud til at virke
>> > perfekt. Men aligevel får motenen åbenbart ikke køling nok. Vi har
>> > også gennemgået ferskvandssystemet. Vi har kikket på den elektriske
>> > ferskvandspumpe, og vi har sat en ny termostat i, selvom den gamle nu
>> > virkede fint det vi testedede den i 75 grader varmt vand. Til sidst
>> > har vi også prøvet at lufte ud i systemet, for det er somom det er
>> > blevet værre og værre jo mere vi har pillet ved det.
>> > Det mærkeligst er at vi kan mærke på slangerne, at der er et godt flow
>> > at rimeligt koldt vand ind i mortenen, og at vandet kommer ud igen,
>> > ganske varmt. Så der bliver i hvert fald fjernet noget varm, men det
>> > er åbenbart ikke nok.
>> > Vi er nu på bar bund med hvad der kan være galt.
>> >
>> > Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at
>> > komme ud?
>> >
>> > Mvh
>> > Anders Lund
>> >
>> >
>> >
>>
>> Har i prøvet at skifte impeller?
>> Ganske simpelt råd men nok så væsentligt på en Volvo Penta (sikkert også
>> på mange andre).
>>
>> Omend det med olie i kølevandsudstødningen ikke lyder godt, så kan det
>> være så uskyldigt som et ventiljusteringsproblem.
>>
>> De to ting har ikke nødvendigvis noget men hinanden at gøre.
>>
>> Er der vand i olien?
>>
>> --
>> Lars Holst
>
> Jeg tror helt sikkert at en eller begge udstødsventiler er utætte. Og når
> du
> skal reparere dem skal du jo alligevel skifte toppakning,

det er det nok også... det given kun en forklaring på olien i vandet, og
ikke varmeproblemet, eller?

Mvh
Anders Lund
>



Bent Pedersen (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Bent Pedersen


Dato : 06-08-05 08:59


"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> wrote in message
news:42f390cc$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Bent Pedersen" <bentp@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:42f31b74$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
> > "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> > news:Xns96A6EDABB2CE825689lh236589@62.243.74.162...
> >> "Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> said in
> >> news:42ebee9f$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> >>
> >> > Vi har en MD11C Volco Penta på 23hp liggende i bunden af vores
> >> > BlueDane 32. Efter et kvarters sejlads med mortor, er temeratururet
> >> > oppe i det røde område, og en højtaler giver en advarselshyletone.
> >> > Motoren har fået ny kølevandspumpe på saltvandssiden. Desuden ser der
> >> > udtil at komme gode mængder saltvand igennem varmevæksleren, som vi
> >> > dog aligevel har tilset for tilstoppelser. Vandet er heller ikke
> >> > særlig varm på udgangssiden, så saltvandssystemet ser ud til at virke
> >> > perfekt. Men aligevel får motenen åbenbart ikke køling nok. Vi har
> >> > også gennemgået ferskvandssystemet. Vi har kikket på den elektriske
> >> > ferskvandspumpe, og vi har sat en ny termostat i, selvom den gamle nu
> >> > virkede fint det vi testedede den i 75 grader varmt vand. Til sidst
> >> > har vi også prøvet at lufte ud i systemet, for det er somom det er
> >> > blevet værre og værre jo mere vi har pillet ved det.
> >> > Det mærkeligst er at vi kan mærke på slangerne, at der er et godt
flow
> >> > at rimeligt koldt vand ind i mortenen, og at vandet kommer ud igen,
> >> > ganske varmt. Så der bliver i hvert fald fjernet noget varm, men det
> >> > er åbenbart ikke nok.
> >> > Vi er nu på bar bund med hvad der kan være galt.
> >> >
> >> > Er nogen der har ideer, inden vi får en dyr volvo penta mand til at
> >> > komme ud?
> >> >
> >> > Mvh
> >> > Anders Lund
> >> >
> >> >
> >> >
> >>
> >> Har i prøvet at skifte impeller?
> >> Ganske simpelt råd men nok så væsentligt på en Volvo Penta (sikkert ogs
å
> >> på mange andre).
> >>
> >> Omend det med olie i kølevandsudstødningen ikke lyder godt, så kan det
> >> være så uskyldigt som et ventiljusteringsproblem.
> >>
> >> De to ting har ikke nødvendigvis noget men hinanden at gøre.
> >>
> >> Er der vand i olien?
> >>
> >> --
> >> Lars Holst
> >
> > Jeg tror helt sikkert at en eller begge udstødsventiler er utætte. Og
når
> > du
> > skal reparere dem skal du jo alligevel skifte toppakning,
>
> det er det nok også... det given kun en forklaring på olien i vandet, og
> ikke varmeproblemet, eller?
>
> Mvh
> Anders Lund
> >
>
>

Næ, hvis udstødsventilen er utæt bliver topstykke og manifold meget varme.
Udstødstemperaturen med utæt ventil er jo meget højere end normalt.

Bent



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste