Fra PeX til kobber
Fra : Torben

Dato : 30-07-05 11:34

Hej,

Jeg skal motere et blandingsbatteri, og i den forbindelse skal jeg
konvertere mellem pex 15mm. og 10 mm. kobber på batteriet, jeg har købt en
pex til pex kompressionsfitting og udskiftet kompressionsringen med en
reduktionsfitting til 10 mm. men det bliver ikke tæt, skal det pakkes eller
gør jeg noget forkert ?

Mvh. Torben

Fra : mcloud

Dato : 30-07-05 16:36

Hej Torben
Du skal bruge en 15 mm og 10 mm støttebøsning der skal presses ind i røret
og den spænder du så om
mvh mcloud blikkenslager

Fra : Torben

Dato : 30-07-05 17:06

"mcloud" <kim@lechef.dk> wrote in message
> Hej Torben
> Du skal bruge en 15 mm og 10 mm støttebøsning der skal presses ind i røret
> og den spænder du så om
> mvh mcloud blikkenslager

Jeg er ikke helt med, skal denne støttebøsning presses ind i både pex og
kobber rørret ?
Mvh. Torben

Fra : Torben

Dato : 30-07-05 17:09

> [...]
> Hej Torben
> Du skal bruge en 15 mm og 10 mm støttebøsning der skal presses ind i røret

Slog lige støttebøsninger op - men hvad er det der gør at det bliver tæt ?

Fra : mcloud

Dato : 30-07-05 20:48

Når du bruger støttebøsninger har du et lille indvendigt rør at spænde
klemringen fast på ,hvis den ikke var der trykker du bare røret .
Normalt når man bruger bløde kobberrør skal man bruge støttebøs, men det er
ikke alle der bruger det. .
Hvor er det den ikke er tæt
mvh mcloud

Fra : Torben

Dato : 30-07-05 21:13

> [...]
> klemringen fast på ,hvis den ikke var der trykker du bare røret .
> Normalt når man bruger bløde kobberrør skal man bruge støttebøs, men det

Tak for det.
Det er i den ende med kobberrøret.... Jeg har måske spændt for hårdt ?

Mvh. Torben

Fra : mcloud

Dato : 30-07-05 21:55

Normalt skal overdelen bare skrues an og derefter spændes ca 1 omgang ,dette
skulle være nok til at tætne mod kobberrøret.
mvh mcloud