Indendørs aktivitet til 5-årig
Fra : Gitte

Dato : 30-07-05 07:00

Hej

I morgen regner vi med, at vi tager på tur "et eller andet sted hen" -
men hvor?
Da det ser ud til temmelig meget regn i morgen, må det meget gerne
være indendørs, og samtidig appelere til vores 5-årige søn, da det er
for hans skyld vi tager af sted. Og samtidig gerne til at komme rundt
der med klapvogn, så den lille på 10 måneder også kan komme med
Der har tidligere været et fly-museum i Billund, men det kan jeg ikke
rigtigt finde noget om, nogen der ved om det eksistere endnu?
Vi har været i akvarie (Grenå-centret) tidligere på sommeren, så det
må meget gerne være noget andet end lige det... Og gerne inden for
1-1½ times kørsel fra Vejle. Nogen, der har nogle forslag?
Pft.

MVH
Gitte

Fra : Holst

Dato : 30-07-05 08:14

Gitte wrote:

> Og gerne inden for 1-1½ times kørsel fra Vejle. Nogen, der har nogle forslag?

Hvad med Randers Regnskov. Jeg har aldrig været der, men den skulle
efter sigende være et besøg værd. Og mon ikke det tager halvanden times
tid fra Vejle til Randers.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 30-07-05 08:21

Gitte wrote:
> Hej
>
> I morgen regner vi med, at vi tager på tur "et eller andet sted hen" -
> men hvor?

Danmarks jernbanemuseum i Odense.
Åbent 10-16

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Thomas Corell

Dato : 30-07-05 11:54

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Danmarks jernbanemuseum i Odense.
> Åbent 10-16
> http://www.jernbanemuseet.dk/

Eller:
http://www.klk.dk/vejleje.htm
http://www.veterantog.dk/

Men det er jo så mere udendørs.

--
Don't waste space

Fra : benny.dk

Dato : 30-07-05 09:24

Gitte wrote:

> Hej
>
> I morgen regner vi med, at vi tager på tur "et eller andet sted hen" -
> men hvor?

Jeg har drenge der idag er 9 mdr og 5 og 7 år og har tidligere været
både i Randers Regnskov og Jernbanemuseet i Odense og begge steder var
med meget stoir success.

Jernbanemusset har vi faktisk været i flere gange.

/benny.dk

Fra : Katja Andersen

Dato : 30-07-05 09:17

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> I morgen regner vi med, at vi tager på tur "et eller andet sted hen" -
> men hvor?
> være indendørs, og appelere til vores 5-årige søn, da det er
> for hans skyld vi tager af sted. > 1-1½ times kørsel fra Vejle. Nogen, der
> har nogle forslag?
> Pft.
>
> MVH
> Gitte

http://www.hoppeloppeland.dk/ Ligger i Herning

http://www.lovenshule.dk/ Ligger i Odense

Hilsen Katja

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 09:30

HEj

I Randers skulle der være et "hoppeland" med hoppeborge mm i alle
udformninger og størrelser.

http://www.visitranders.com/composite-4300.htm

Åbent fa 10-17 i morgen,55 kr for børn, 25 for voksne (incl kaffe/the)

Der er et særligt område for børn under 6 år...

God dag, håber I finder et godt sted...

Louise

Fra : AnnH

Dato : 30-07-05 10:36

I Vejle er Legelandet: http://www.legelandet.dk/.
I Kolding : http://www.ssbad.dk/p6.asp, ikke lige til klapvogn, men et
dejligt sted at være.
Hilsen
Ann

Fra : Thomas Corell

Dato : 30-07-05 11:36

Gitte wrote:

> Der har tidligere været et fly-museum i Billund, men det kan jeg ikke
> rigtigt finde noget om, nogen der ved om det eksistere endnu?

Så vidt jeg kan se findes det ikke mere:
http://www.teknik-og-kultur.dk/8-44.htm

Men så er der jo http://www.flymuseum.dk/ som alternativ. Beklager min
manglende kendskab til strækninger i det jyske, så jeg ved ikke om det
holder sig under 1-1½ time fra Vejle ;)

Hvad med den gamle by i Aarhus ? Den har jo lige fået 5 stjerner som
turistatraktion..

--
Don't waste space

Fra : Anita

Dato : 31-07-05 00:10

Thomas Corell <nospamplease@corell.dk> skrev:
> Hvad med den gamle by i Aarhus ? Den har jo lige fået 5 stjerner som
> turistatraktion..

Det vil jeg ikke anbefale til en 5-årig. Der er lidt for meget "kedeligt"
museum over det. Jeg tror ikke en 5-årig kan se det spændende i at kigge

gamle huse, ure, legetøj, tøj osv. ret længe ad gangen.

Venligst Anita

Fra : Gitte

Dato : 31-07-05 06:55

Hejsa

> [...]
>på
>gamle huse, ure, legetøj, tøj osv. ret længe ad gangen.

Tak for forslagene. Men lige i dag har vi droppet turen i dag, da den
lille har fået en omgang "racer-mave"
Men vi har da lidt inspiration til næste gang, vi skal af sted
Tror at Anita har helt ret mht. Den Gamle By, det er ikke "action" nok
for vores store dreng - og hvis jeg skal være helt ærlig, heller ikke
for os voksne. Vi var der for et par år siden, og var enige om, at det
ikke var specielt spændende.
Randers Regnskov besøgte vi for 2-3 uger siden, og det var et stort
hit hos begge unger - det kan kun anbefales.
Legelandet i Vejle har vi også besøgt her i ferien, og det er faktisk
et godt sted. Jeg var der selv med den store, at han fik virkelig
brændt noget energi af, i de 3 timer vi var der. Et godt sted til en
vinter-udflugt også, men nok ikke lige nu, hvor vi lige har været der.
Men flymuseet i Ringkøbing står helt sikkert på listen over
interessante steder, og Egeskov kunne da også være en mulighed, der er
da vist også veteranbilsmuseum?
Ellers talte vi også om herhjemme, måske at få den mindste passet et
par timer og så tage den store med ud at bowle en tur.
Men det hele må lige vente til en anden dag, for jeg har ikke lyst til
at være på tur med en lille, der skal have skiftet ble hver ½ time....
Men endnu en gang tak for inputtene

MVH
Gitte

Fra : Nette

Dato : 31-07-05 07:51

"Anita" skrev
> [...]
> på
> gamle huse, ure, legetøj, tøj osv. ret længe ad gangen.

Uha da. Jeg har gode erfaringer med 5 årige og Den gamle by. Selve
stemningen, de levende værksteder, udstillingerne fra dengang bedstemor og
oldemor var barn, smagsprøverne, et slikæble, en kop kaffe til mor og far og
det at børnene selv kan være med til at fremstille... Det kan sagtens tage
et par timer eller mere.

Se evt.
http://www.dengamleby.dk/nyt.htm#lm
http://www.dengamleby.dk/lm.htm

Det er bare ikke så rart at skubbe rundt med den lille i en klapvogn på
brostenene.

Nette

Fra : Ivar

Dato : 30-07-05 14:40

Gitte skrev:

> Der har tidligere været et fly-museum i Billund, men det kan jeg ikke
> rigtigt finde noget om, nogen der ved om det eksistere endnu?

Center Mobilium eksistere ikke mere. De fleste af flyene er flyttet
til Helsingør. Falck-museet er flyttet til Egeskov.

Ivar Magnusson