Uvidenskabelig undersøgelse omkring nyfødt~
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 22:11

Begge vores drenge havde mavekneb som nyfødte/små. Det blev beskrevet
som koliklignende, men ikke "ægte" kolik.

Vores zoneterapeut havde en spændende teori og nu vil jeg prøve at
spørge jer

Besvar venligts disse to spørgsmål:

Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

Fik moderen vestimulerende medicin under fødslen?

Du må gerne spørge omkring dig og poste svarene.

Hvis der er en sammenhæng, så burde den undersøges.
Det er ulideligt for både barn og forældre at gennemgå timer med gråd og
smerte.

VH jakob

Fra : Brother Numzi

Dato : 29-07-05 22:27

Jeg lagde mærke til at vores nyfødte begyndte at skrige mere og var mere
urolig efter
vi begyndte at give ham D-vitaminer......

---------------------

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 23:00

JcLind" <Svar her i gruppen> skrev i en meddelelse

> Vores zoneterapeut havde en spændende teori og nu vil jeg prøve at
> spørge jer

Jeg tror at børn der får modermælkserstatning efter kort tids - eller ingen
amning, har mere tendens til kolik / mavekneb, end børn der bliver ammet.
Vores to første, der ikke blev ammet ret længe døjede meget med maven,
hvorimod vores den sidste, som blev ammet i ca. 23 mdr., næsten aldrig havde
bøvl med mavekneb.

For lige at svare på dit sidste spørgsmål også: Jeg har ikke fået
vestimulerende medicin, eller andre ting under fødslerne, så jeg tror ikke
at der er en sammenhæng imellem det og så kolik, hvis det er den teori jeres
zoneterapeut har ?

Et familiemedlem har også for nyligt fået en pige. Her fik moderen
vestimulerende medicin under fødslen, men barnet døjer ikke med kolik /
mavekneb.

Alt i alt, så er der vel ingen logisk forklaring på, hvor nogle spædbørn
døjer med kolik ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 30-07-05 01:52

On 29/07/05 23:11, in article 1122671206.7086.0@nnrp-t71-02.news.clara.net,
"JcLind" <Svar her i gruppen> wrote:

> [...]
> spørge jer
>
> Besvar venligts disse to spørgsmål:
>
> Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

Nej

> Fik moderen vestimulerende medicin under fødslen?

Ja

Mvh.
Charlotte
--
Bøger sælges:
www.petit.onlinesalg.dk

Fra : tina

Dato : 30-07-05 05:53

> [...]
> spørge jer
>
> Besvar venligts disse to spørgsmål:
>
> Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

nej

> Fik moderen vestimulerende medicin under fødslen?

ja

tina

Fra : Bea Brun

Dato : 30-07-05 07:36

> [...]
> spørge jer
>
> Besvar venligts disse to spørgsmål:
>
> Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

JA

> Fik moderen vestimulerende medicin under fødslen?

JA, både stikpiller (prostaglandiner??) og S-drop

med venlig hilsen
Bea

Fra : as

Dato : 30-07-05 08:26

> [...]
>
> Hvis der er en sammenhæng, så burde den undersøges.
> Det er ulideligt for både barn og forældre at gennemgå timer med gråd og

Hej Jacob.
Kolik er jo som bekendt en udelukkelses diagnose. Der er flere undersøgelser
(primært danske, og publiseret i ugeskrift for læger) som belyser årsagerne
til "kolik". I en af undersøgelserne sender de ca 200 børn med "kolik" til
grundige undersøgelser hos børnelæger og i over halvdelen af tilfældene
finder de forklaringen på den megen gråd (diagnoserne spænder over anal
stenose til passiv rygning). Der er også lavet flere undersøgelser der ser
på om der skulle være en sammenhæng mellem kolik og så besværlige
graviditeter og/eller besværlige fødsler mm. Her fandt man ingen sammenhæng.
Men i denne undersøgelse blev der ikke undersøgt en evt. sammenhæng mellem
vestim. drop og så kolik, men man kan vel formode at fødende der har fået
vestim. drop må som regel katagoriseres som besværlige fødsler!
Anyway, det er da muligt at der er en sammenhæng, men hvis det fx er 10% af
koliktilfældene der kan forklares med vestim medicin så bliver det en stor
undersøgelse der skal iværksættes for at kunne konkludere noget.

Til dine spm:
Ja og Ja

Fra : dpl

Dato : 30-07-05 08:36

JcLind wrote:

> Besvar venligts disse to spørgsmål:
>
> Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

Nej, endnu ikke (5 mdr. gammel)

> Fik moderen vestimulerende medicin under fødslen?

Ja, drop.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/ (Nu snart med katte-babyer...)

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-07-05 09:45

"JcLind" <Svar her i gruppen> skrev i en meddelelse news
'

> Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

Kun sjældent, og ikke mere end de fleste andre (4 børn)

> Fik moderen vestimulerende medicin under fødslen?

Ja.

Hilsen Inger

Fra : Carina

Dato : 30-07-05 09:58

"JcLind"

> Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

Kun det almindelige, for at få tarmene igang. Han pressede en del om natten,
men skreg aldrig.

> Fik moderen vestimulerende medicin under fødslen?

Ja tak!

VH
Carina

Fra : MM

Dato : 30-07-05 12:18

"JcLind" <Svar her i gruppen> wrote in message
> [...]
> spørge jer
>
> Besvar venligts disse to spørgsmål:
>
> Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

Ja! Ligesom du beskriver; koliklignende, men ikke ægte kolik

Fra : Milea

Dato : 30-07-05 15:34

"JcLind" <Svar her i gruppen> wrote in news:1122671206.7086.0@nnrp-t71-
02.news.clara.net:

> [...]
>
> Hvis der er en sammenhæng, så burde den undersøges.
> Det er ulideligt for både barn og forældre at gennemgå timer med gråd

Kan svare nej til begge spørgsmål - gældende for 3 fødsler/3 børn

/Milea

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 21:10

> [...]
>
> Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

Nej

> Fik moderen vestimulerende medicin under fødslen?

Hilsen Eva>

Fra : Mille

Dato : 30-07-05 22:33

"Eva" <Eva"snabela"dk> skrev i en meddelelse

> "JcLind" <Svar her i gruppen> skrev i en meddelelse

1. nej
2. ja
3. nej
1. nej
2. nej
3, ja

> Hilsen Eva>

Hilsen Mille

Fra : Nette

Dato : 31-07-05 06:46

"JcLind" skrev

> Havde dit barn mavekneb som nyfødt/lille?

Nej, ikke mere end naturligt er.

> [...]

> Hvis der er en sammenhæng, så burde den undersøges.
> Det er ulideligt for både barn og forældre at gennemgå timer med gråd og

Det tror jeg næppe der er. Jeg tror mere det handler om at spædbørns maver
lige skal finde sig til rette med bryst og omvendt. Nogle finder sig slet
ikke til rette og må overgå til erstatning, som maven så også først skal
finde sig til rette med.
Senere tror jeg maveknebene er overgangen fra mælk til fast føde. - Store
omvæltninger i føden kan let slå maven ud.

Nette

Fra : christiansen.anders@~

Dato : 31-07-05 11:16

nej og nej... x1

Men hvorfor fanden slæber i jeres børn med til zone terapeut..... det
koster det hvide ud af øjnene, og så kommer de med teorier, der vil
blive kaldt sindsyge og grebet ud af luften, hvis det ikke var fordi
man havde betalt for at høre på dem.

Hilsen

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 13:37

<christiansen.anders@gmail.com> skrev i en meddelelse

snip
>Men hvorfor fanden slæber i jeres børn med til zone terapeut.....
snip

Fordi det hjalp.

snip
>det koster det hvide ud af øjnene
snip

Timelønnen for at have sin bil på værksted er højere. Vi synes at vores
børn er vigtige end f.eks bilen

snip
>og så kommer de med teorier, der vil blive kaldt sindsyge og
>grebet ud af luften,

Hvis hun (zoneterapeuten) har behandlet flere børn, hvor der kunne være
en sammenhæng mellem
vestimulering og mavekneb. I dette forum har jeg mulighed for at spørge
mange andre for at se en evt. sammenhæng. Så at kalde det "grebet ud af
luften" er ikke korrekt.
Sindssyge må stå for din egen regning, jeg ved jo ikke hvordan du har
det.

>hvis det ikke var fordi man havde betalt for at høre på dem.

Vi betalte for at få barnet behandlet, hvilket også skete. Ikke for at
få en diagnose.
Prøv at læse hvad der står skrevet, i stedet for at snakke om noget, der
faktisk ikke er beskrevet.

VH jakob

Fra : Mus

Dato : 31-07-05 13:05

> [...]
>
> Hvis der er en sammenhæng, så burde den undersøges.
> Det er ulideligt for både barn og forældre at gennemgå timer med gråd og

Ja vores Anna døjede med en del mavekneb som helt spæd. Ikke kolik - for der
var dage hvor der intet var og hun kunne trøstes ind i mellem - men det
stoppede omkring 3 mdrs alderen

Jeg fik ikke vestimulerende. Anna er født ved kejsersnit.

LN

Fra : Tommy

Dato : 01-08-05 08:03

Ve-stimulerende medicin: JA.
Mavekneb................: NEJ.
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : michael@zedeler.dk

Dato : 01-08-05 17:50

Mit barn har ikke haft mavekneb og min kone fik vestimulerende medicin.