Netkort til bærbar
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 04-06-01 23:36

Jeg har hørt at der skulle være kommet nogle lidt mere holdbare netkort
til bærbare computere, min faldt lige på gulvet igår - og landede
selvfølgelig på selve det kabel som som stikker ud af netkortet
(knækkede også), så er det jeg har hørt at man kan få nogle nye nogle
hvor man stikker sit netstik direkte i indstikskortet, og ikke som nu
hvor de er forbundet med et kabel, den nye model lyder i mine øre nemlig
som lidt mere holdbart.
Har kigget lidt efter disse kort, man kan kun finde de normale, kender i
nogle af disse kort???

Det mest optimale ville jo være at få lavet et interne netkort i
maskinen, men det siger Dell at man ikke kan få eftermonteret
--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 05-06-01 16:29

> Har kigget lidt efter disse kort, man kan kun finde de normale, kender i
> nogle af disse kort???

Prøv at kigge på http://www.xircom.com
Vælg products og accesscard.
Om de er gode ved jeg ikke.
Men hvis mit går i stykker, er det i hvert fald sådan et jeg køber.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 05-06-01 16:45

Kenneth Kristensen skrev:

> Prøv at kigge på http://www.xircom.com
> Vælg products og accesscard.
> Om de er gode ved jeg ikke.
> Men hvis mit går i stykker, er det i hvert fald sådan et jeg køber.

Takker - nogle der kender ligende løsninger?

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 05-06-01 17:16

Fandt lige selv en udgave hos TrendNet
http://www.trendnet.dk/html/specs.asp?64 kan fås til 470 kr (incl
porto), tror det bliver det jeg køber...

Fra : Bo

Dato : 05-06-01 17:55

Har et af samme type.
Har kørt upåklageligt siden dec.
Bo

Fra : René Jensen

Dato : 07-06-01 00:25

Kenneth Kristensen wrote:
> Prøv at kigge på http://www.xircom.com
> Om de er gode ved jeg ikke.

Har et Xircom RealPort 2 til min Toshiba blærbare -- et ganske lækkert
kort, ingen problemer med installation, man tænder blærbaren, og når den
har loadet Windows, så plug'er man bare skidtet i PCMCIA porten og
vupti, Windows finder og installere drivere og så er du klar til bruge
netværket (her kunne man fandme godt tænkte sig at plug-n-play også
havde samme effekt på en stationær, som en blærbar).

Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Rasmussen

Dato : 07-06-01 20:55

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> wrote in message

> Prøv at kigge på http://www.xircom.com
> Vælg products og accesscard.
> Om de er gode ved jeg ikke.

Det Xircom kort jeg har haft mellem hænderne ( Xircom Cardbus 10/100 ) kører
upåklageligt, og driverne er også udemærket. Desuden har kortet også en
feature, der gør at man ikke skader kortet, hvis man kommer til at stikke
f.eks. ens telefonkabel i lan-porten.
Man kan få kombikort i alle mulige kombinationer, men især Lan/modem er en
rar ting.
Kan kun anbefales, på trods af prisen.

Mvh Jens

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 10-06-01 13:26

> Det Xircom kort jeg har haft mellem hænderne ( Xircom Cardbus 10/100 ) kører
> upåklageligt, og driverne er også udemærket.

Nu skriver du drivere, og jeg spørger så:
Er det winblows erfaringer, eller kører det også fint under linux?

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 11-06-01 13:21

Du skal have fat i Xircom eller 3com som er begyndt at lave dem på
licens!

Mvh. Brian