d-vitamin. hvorfor 400IU ?
Fra : Brother Numzi

Dato : 29-07-05 02:41

Hej

WHO anbefaler at der til nyfødte børn gives 200 IU D-vitamin, men
Sundhedsstyrelsen anbefaler 400 IU hvilket svarer til den mængde der
anbefales til voksne over 50 år.

Hvad er forklaringen på det?

Iøvrigt fatter jeg ikke at man bare anbefaler 400 IU til alle spædbørn uden
at basere det på noget.....En korrekt fremgangsmåde er vel at basere mængden
på en blodprøve...

Fra : Cat

Dato : 29-07-05 08:20

Brother Numzi skrev:
> [...]
> at basere det på noget.....En korrekt fremgangsmåde er vel at basere mængden

ja, eller at stikke dem lidt sol.

Tine

Fra : christiansen.anders@~

Dato : 31-07-05 11:36

en af grundene kunne være at vi har mindre sol end gennemsnittet af
den befolkning WHO dækker.

D-Vitamin er først giftigt ved meget højere dosis(1-2 uger med 5.000
IU/dag for små børn, medicin fortegnelsen 26. udgave).

Så anbefalingen er vel lavet ud fra devisen "better safe than sorry".

Hilsen

Anders Christiansen