Fugt ved udhænh eller?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 28-07-05 21:26

Hej

Vi flyttede ind i vores nybyggede hus for godt et halvt år siden. Her
for et par dage siden bemærkede jeg, at udhænget skiftede lidt farve i
hjørnerne. Er det mon utæt ved zink-kanten eller?

Billeder:
http://www.bodudek.dk/billeder/listpics.asp?a=dl&ID=897
http://www.bodudek.dk/billeder/listpics.asp?a=dl&ID=898

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-05 21:38

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> for et par dage siden bemærkede jeg, at udhænget skiftede lidt farve i
> hjørnerne. Er det mon utæt ved zink-kanten eller?

Efter billederne at dømme, er endetræet på sternbrædderne ikke fra start
mættet ordentligt med træbeskyttelse. Derfor har de suget vand.

Når de er godt tørre (hvis vi får godt vejer i en periode igen ?), skal du
slibe overfladen let, for at fjerne de grimme skjolder og derefter give
brædderne en ordentlig tur. Vær omhyggelig med at mætte endetræet - det
suger *meget*.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 29-07-05 08:09

[...]

> [...]
>slibe overfladen let, for at fjerne de grimme skjolder og derefter give
>brædderne en ordentlig tur. Vær omhyggelig med at mætte endetræet - det

det skal faktisk males hvidt, så er det noget problem bare at grunde
hen over samt derefter at hvidmale to gange? jeg var mest bekymret
for, om det var zink-kanten, der var utæt, i det råd så var et
kommende problem..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : MAndersen

Dato : 29-07-05 12:06

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for et par dage siden bemærkede jeg, at udhænget skiftede lidt farve i
> hjørnerne. Er det mon utæt ved zink-kanten eller?

Er der indvendig tagrende? eller er der blot et nedløb fra taget direkte i
nedløbet.

Hvis der er indvendige tagrender, kan de være fyldt med skidt, så vandet
løber over når det regner. Nedløbet kan selvfølgelig også være mere eller
mindre stoppet - hvilket giver samme resultat.

MAndersen