Agn
Fra : Charlotte

Dato : 28-07-05 19:17

Hejsa

Jeg skal ned til mine forældre på lundeborg camping et par dage i næste
uge
og regnede med at tage min stang med og et par forfang da de har alle
tiders
lille mole og havn. Men da man ikke lige kan købe sandorm/børsteorm i
nærheden og den lokale kiosk kun har nogle kunstige sandorm tænkte jeg på
om
der findes et godt alternativ til orm?
Og som tillægs spørgsmål... vi har snakket lidt om hvor børsteorm kommer
fra? vand? jord?

Charlotte

Fra : Calle.

Dato : 28-07-05 22:35

Charlotte wrote:
> [...]
> lille mole og havn. Men da man ikke lige kan købe sandorm/børsteorm i
> nærheden og den lokale kiosk kun har nogle kunstige sandorm tænkte
Kunstige børsteorme, evt. med en dråbe lokkeolie
http://www.flueposten.dk/tilbudborsteorm.htm

> Og som tillægs spørgsmål... vi har snakket lidt om hvor børsteorm
> kommer fra? vand? jord?

havbunden ligesom sandormene
--
Calle.

Fra : bjarne rasmussen

Dato : 28-07-05 22:35

Hej Charlotte.
Ang. børsteormes levested :
http://www.fiskeskolen.dk/laer_at_fiske/Kystfiskeri.doc/Foedeemner.doc/boersteorm.doc/
Børsteorme bor i sandet ligesom sandorme deraf navnet sandorme. Du kan
selv fange orme enten børsteorme eller sandorme ved at grave efter dem. Det
gøres nemt hvis det er lavvandet.Grav hvor du kan se ligesom nogen lidt
mørkere "pølser" på bunden.Sandorme findes hvor der er ren sandbund der
burde du kunne grave nok op til eget brug på en halv til en hel time.
Se link her http://www.naturligvis.u-net.dk/dyr/visdyr.php3?id=170
NB. Til venstre for Lundeborg havn ligger Pureskoven som er et godt
ørred-stræk men som dog kræver et par waders. Har selv fanget nogen ørreder
der ude på sandrevlerne

Mvh. Bjarne.

Fra : Charlotte

Dato : 29-07-05 13:16

Hej igen..

Kunne man evt. bruge rejer, muslinger eller sild på et forfang? Den lokale
grej butik havde nemlig ikke det før omtalte produkt og så tænkte jeg at
noget fra den lokale købmand måske kunne..
Charlotte

Fra : william

Dato : 29-07-05 14:02

Hej Charlotte.
Du kan sagtens bruge frosne sildefiletter.
Skæres i 1 cm brede strimler, og krogen føres 2 gange gennem skindet.
Virker fint for mig.

Fra : Charlotte

Dato : 29-07-05 14:48

> Hej Charlotte.
> Du kan sagtens bruge frosne sildefiletter.
> Skæres i 1 cm brede strimler, og krogen føres 2 gange gennem skindet.
> Virker fint for mig.

Ok lyder godt så må vi ud og fange nogle flade...