Rejser indgå i virksomhedsregnskab
Fra : AMD 3200

Dato : 28-07-05 12:57

Hvor relevante skal rejser (flybillet og ophold) være før at det kan indgå i
virksomhedsregnskabet ? Eller er told og skat ligeglade.

JEg har en enkeltmandsvirksomhed hvor jeg planlægger at tage på en messe og
så forlænge rejsen for at holde lidt ferie.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-07-05 14:44

"AMD 3200" <nospam@dk.dk> wrote in message
> Hvor relevante skal rejser (flybillet og ophold) være før at det kan indgå
> i virksomhedsregnskabet ? Eller er told og skat ligeglade.

"Rejseudgifter kan kun fradrages, hvis rejsen har til formål at erhverve,
sikre og vedligeholde indkomsten".

Generelt kommer det an på en individuel vurdering og nej, de er IKKE
ligeglade. Rejsen må f.eks. ikke have karakter af studie / uddannelse.

> JEg har en enkeltmandsvirksomhed hvor jeg planlægger at tage på en messe
> og så forlænge rejsen for at holde lidt ferie.

Messen skal være relevant for din virksomhed og du kan godt forlænge med
ferie. Du skal selv betale for ekstra overnatninger og evt. også en relativ
andel af de samlede transportudgifter.

Du kan anvende de generelle satser for diæter (kost+logi), hvis du ikke vil
samle på kvitteringer og / eller overnatter privat.

hilsen
Uffe