Dual Tbird/Duron/Athlon MP.
Fra : Karsten Vinding

Dato : 04-06-01 22:24

Jeg var for en tid siden involveret i en lille diskussion om emnet, hvor
jeg havde læst at det kommende (i morgen) 760MP chipsæt ikke kunne køre
med nuværende Duren og TBird'er, og lovede at komme med mere når jeg
vidste det.

Det viser sig at jeg både har ret og uret.

AMD's offentlige standpunkt er at 760MP kun vil virke med Athlon MP
(Palomino), og deres referenceboards vil heller ikke virke med Duron og
TBird (i dual), og giver en sort skærm hvis man prøver. Grunden skulle
være at Palomino's prefetching logik skulle være (meget) bedre til at
arbejde i Dual setup.

Men bl.a. Tyans 760MP boards vil gerne virke med Duron og TBirds, men de
tests jeg har læst viser at f.eks. 3dMark 2001 crasher på et Dual TBird
system, men ikke på et dual Palomino system. Det er nok kun et spørgsmål
om optimering af BIOS'en.

Så officielt fra AMD er det ikke understøttet, men uofficielt kan det
virke.

Fremtiden må vise hvordan det går i realiteten.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : [Ex] Pita

Dato : 05-06-01 00:32

Vil mit board et abit kt7 (a) raid så kunne køre med en palmino?

--
[Ex] Pita

Fra : Karsten Vinding

Dato : 05-06-01 04:02

"[Ex] Pita" wrote:

> Vil mit board et abit kt7 (a) raid så kunne køre med en palmino?

Hvis den rette BIOS update kommer så skulle det ikke være et problem.

Og ABIT plejer at være gode nok til den slags ting, så det tror jeg godt
du kan regne med.