yd på firefox
Fra : Jørgen

Dato : 27-07-05 19:54

Hvordan kan man få firefox til at afspille lyd på de besøgte hjemmesider.
Er der nogen der kan hjælpe vil jeg blive glad
Jørgen s

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-05 20:41

Den 27-07-05 20.54 skrev Jørgen følgende:

> Hvordan kan man få firefox til at afspille lyd på de besøgte hjemmesider.
> Er der nogen der kan hjælpe vil jeg blive glad

Fejlen ligger sandsynligvis i, at hjemmesiderne benytter en
ikke-standardiseret kode. Hvis det er tilfældet, kan du kun få det til
at virke ved at få hjemmesidedesignerne til at rette siderne.

Giv os evt. et par adresser, så vi kan tjekke, om det er hjemmesiderne,
den er gal med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Jørgen

Dato : 27-07-05 23:28

> Giv os evt. et par adresser, så vi kan tjekke, om det er hjemmesiderne,
> den er gal med.

http://home19.inet.tele.dk/jso/
Den virker i IE
Jørgen s

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-05 00:08

Den 28-07-05 00.28 skrev Jørgen følgende:

> http://home19.inet.tele.dk/jso/

Siden er fyldt med fejl - 225 fejl på forsiden alene i henhold til
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//home19.inet.tele.dk/jso.

Den manglende lyd skyldes, at siden bruger tag'en <bgsound>, og den tag
findes ikke i html-standarden. Siden burde i stedet bruge tag'en <object>.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Jørgen

Dato : 28-07-05 16:18

Kim Ludvigsen skrev:

> Siden er fyldt med fejl - 225 fejl på forsiden alene i henhold til
> http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//home19.inet.tele.dk/jso.

Ja men det fortæller Mpub ikke noget om

> Den manglende lyd skyldes, at siden bruger tag'en <bgsound>, og den tag
> findes ikke i html-standarden. Siden burde i stedet bruge tag'en <object>.

hvordan får man det til det

Jørgen s

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-05 17:06

Den 28-07-05 17.18 skrev Jørgen følgende:

> Ja men det fortæller Mpub ikke noget om

Microsoft Publisher? Så er det måske ikke så sært, der er så mange fejl.
Programmet er måske nemt at bruge for begyndere, men det laver ikke just
verdens bedste hjemmesidekode.

> hvordan får man det til det

Jeg kender ikke Microsoft Publisher, men hvis du har mulighed for at
indsætte kode manuelt, burde det virke, hvis du sletter:

<bgsound src="Island.mid" loop=0>

og i stedet indsætter:

<object data="Island.mid" type="audio/midi" width=200 height=200> </object>

Virker det ikke, så prøv at spørge i gruppen
news:dk.edb.internet.webdesign - der sidder nogen som er meget skrappere
end undertegnede.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Jørgen

Dato : 28-07-05 21:08

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
>
> og i stedet indsætter:
>
> <object data="Island.mid" type="audio/midi" width=200 height=200> </object>

Jeg har sat koden ind med Webwrite, men det hjalp ikke.
Nu er jeg også ligeglad med at høre min egen hjemme side, men jeg ville
gerne være sikker på at få det ned, som er på andre hjemmesider.
Men der er fler sider der ikke kan læses uden at bruge IE, så enten må
man vel gå tilbage , eller gå ind i IE hvis man tror firefox ikke viser
det hele

med venlig hilsen og tak
Jørgen

Jørgen s

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-05 21:23

Den 28-07-05 22.07 skrev Jørgen følgende:

> Men der er fler sider der ikke kan læses uden at bruge IE, så enten må
> man vel gå tilbage , eller gå ind i IE hvis man tror firefox ikke viser
> det hele

En nemt måde at skifte til IE på, hvis en side ikke vises korrekt, er
ved hjælp af udvidelsen IE View. Læs mere her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-udvidelser.html#ieview

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Jørgen

Dato : 30-07-05 09:33

Kim Ludvigsen skrev:

> En nemt måde at skifte til IE på, hvis en side ikke vises korrekt, er
> ved hjælp af udvidelsen IE View. Læs mere her:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-udvidelser.html#ieview

Det lyder godt, men findes tilsyneladende ikke, har prøvet på.

Siden
http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/pPage?url=/pages/documents/private/frontpage/frontpage.jsp

Du skriver
Du højreklikker blot på siden, og vælger Vis siden i IE. Bruger du den
engelske udgave af IE View, hedder menupunktet View This Page in IE.

og
Når du står på siden, kan du klikke på Funktioner, og vælge Vis altid
denne side i IE, så åbner IE View helt automatisk siden i Internet
Explorer fremover

det er version 1.0.4.0 (Firefox)

Jørgen s

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-07-05 12:24

Den 30-07-05 10.33 skrev Jørgen følgende:

> Det lyder godt, men findes tilsyneladende ikke, har prøvet på.
>
> Siden
> http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/pPage?url=/pages/documents/private/frontpage/frontpage.jsp

Det virker fint her, også med ovenstående side.

Har du haft genstartet Firefox, efter du installerede IE View? Hvad sker
der, når du går ind på ovenstående side, højreklikker og vælger "Vis
siden i IE"? Åbnes IE? Får du nogen fejlmeddelelser?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Jørgen

Dato : 30-07-05 15:09

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> der, når du går ind på ovenstående side, højreklikker og vælger "Vis
> siden i IE"? Åbnes IE? Får du nogen fejlmeddelelser?

Kender du de klaphatter der aldrig læser brugsanvisninger, og tror de
kan klare resten selv, bare de har fået begyndt.

Nå problemet er løst, efter at have hentet programmet, dog fandt jeg ud
af, at man skal højreklikke inden fejlmeldinger kommer (altså i roden af
hjemmesiden , hvis man kan sige sådan)

hilsen og tak Jørgen

Jørgen s

Fra : Per Riber

Dato : 28-07-05 22:29

Thu, 28 Jul 2005 22:07:52 +0200 skrev Jørgen
<hamduvednok@c.dk>:

>Jeg har sat koden ind med Webwrite, men det hjalp ikke.

Joh, lige nu spiller din side da fint i min Firefox - god
melodi Til gengæld virker den ikke i IE, som blokerer
den pga. usikker brug af active-x objekter..!

Det ser ud til, at du kan vælge mellem pest og kolera

mvh Per

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 28-07-05 09:32

On Thu, 28 Jul 2005 00:28:09 +0200, Jørgen wrote in
dk.edb.internet.software.browser
<42e80a76$0$716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

>http://home19.inet.tele.dk/jso/
>Den virker i IE

Den virker også i Opera 8.01 med lyd og links.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Jørgen

Dato : 28-07-05 16:14

Svend Erik Jensen skrev:

> Den virker også i Opera 8.01 med lyd og links.

Ja den har jeg også prøvet uden problemer

Jørgen s

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-05 00:03

Jørgen skrev:

> http://home19.inet.tele.dk/jso/
> Den virker i IE

De har brugt <bgsound> - der mig bekendt kun understøttes af IE (i
hvert fald ikke af Firefox).

Firefox kan fint afspille lyd angivet med <embed> - og naturligvis
lydfiler der bare linkes til (åbnes i standard lydprogram).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen

Dato : 28-07-05 16:16

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Firefox kan fint afspille lyd angivet med <embed> - og naturligvis
> lydfiler der bare linkes til (åbnes i standard lydprogram).

ja men hvordan gør man det?
Jeg er en gammel auto didak på 64 og ikke god til engelsk
Jørgen s

Fra : Henny

Dato : 27-07-05 20:38

"Jørgen" <hamduvednok@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man få firefox til at afspille lyd på de besøgte hjemmesider.
> Er der nogen der kan hjælpe vil jeg blive glad

De fleste hjemmesider med lyd er kodet med noget skrammelkode, der kun
virker i IE. Vi er mange, der er glade for at kunne slippe for det ved at
bruge en anden browser.

Mvh.

Henny