Vedr. Dild
Fra : Aksel.pe

Dato : 27-07-05 00:04

For en god månedstid siden beklagede jeg mig her i gruppen over min
dårlige dild og bad om råd.
Nu mener jeg at have fundet ud af årsagen: Snegle!
Det kan være meget vanskeligt at se dem - især de ofte meget små
agersnegle. Jeg er overrasket over, at jeg ikke fandt ud af det
hurtigere. Sneglene er gledet ned langs rækkerne og har ædt de
fremspirende planter.
Efter jeg forsøgsvis har udstrøet sneglegift, fandt jeg mange døde
snegle i forskellige størrelser og farver på området.
Et sted i bedet havde jeg tabt en masse dildfrø, og de spirede frem i en
stor hob. Efter fornyet og mere intensiv udlægning af sneglegift, lå der
igen en masse døde snegle, men den store hob af små dildplanter var nu
forsvundet. Giften virker, men det kunne se ud som sneglene i dette
tilfælde har ædt dilden først inden de har fået deres sidste nadver.
Aksel

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 27-07-05 10:09

" Aksel.pe" <" Aksel.pe"@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> For en god månedstid siden beklagede jeg mig her i gruppen over min
> dårlige dild og bad om råd.

Min kone drysser dildfrø ud om efteråret. De spirer ret hurtigt om foråret -
måske før sneglene er vågnet op til dåd.

Vi har nu sået 2. omgang. Selvom vi har en del agersnegle, har vi heldigvis
aldrig oplevet ødeløggelser.
Sneglene kan være slemme ved små squash, så vi lader planterne blive
rimeligt store i potter, før vi sætter dem ud.

Poul Erik
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.