Trappedesign
Fra : Henrik Jensen

Dato : 26-07-05 23:58

Er der nogen der kender et trappedesign program?

Jeg skal lave en 1/4 svingstrappe med vanger i multiplader og trin i
træ.

Jeg har prøvet
http://www.dolle.dk/dansk/trappekonfigurator/trappekonfig1.asp

Andre bud?

/Henrik

Fra : fisherprice

Dato : 28-07-05 11:31

tror ikke du finder et sådant program på nettet. Det nærmeste du kommer
det er et program i form af FEM som kan beregne snitkræfter udfra de
laster du påfører trappen i en statisk model. Herefter skal du så tjekke
tværsnittene er ok - ikke noget man bare sætter sig nd og gør uden
forhåndskendskab.

Skal du selv lave trappen?

Du kan måske være heldig at der kan købes færdige tegninger/anvisninger
på en sådan trappe

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Jensen

Dato : 28-07-05 18:42

On Thu, 28 Jul 2005 10:31:07 GMT, "fisherprice"
<fisherprice.news@kandu.dk> wrote:

>Skal du selv lave trappen?

Ja, det var da planen.

Insprirationskilden er denne trappe:
http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=182&a=3061

Min skal så bare være med 1/4 sving og gå til 1. sal.

Det var også mest udformningen af de trappetrin der skal udgøre
svinget jeg er lidt usikker på. Størrelsen på grund og stigning har
jeg styr på.

Lige nu har jeg et "starttrin" og derefter fire "skæve" trin der så
udgør svinget. Men skal alle fire trin fx. vinkles lige meget?

Jeg har lavet et tegning i AutoCAD som nok godt kan bruges,
men det var bare hvis der var en "rigtig formel" til trinene.

/Henrik