Lav hastighed den ene vej
Fra : Miks

Dato : 26-07-05 20:05

Hej Gruppe,

Jeg har fået et meget mystisk problem med mine maskiner i netværk via en
DLink 604 router.
Jeg har en pc, lad os kalde den A. Den virker som filserver for eks. mine
AVI & DVD film.
Men nu, når jeg overfører data fra maskine A til B (eller C), går det
ufattelig langsomt.
Køre data'en den anden vej - altså fra B(eller C) til A - køre det med fuld
hastighed.
Mellem B & C kører det fint.
Jeg bruger et program, der hedder DU Meter til at måle hastigheden med.

Dette setup, har altså funket helt fint i gennem flere år og det eneste jeg
kan komme i tanke om,
som jeg har gjort for nylig, er at installerer WinXP (MCE 2005) ovenpå den
gamle installation.
Så min første tanke var et NIC driver problem, men jeg har opdateret til den
nyeste.

Lyder det ikke mystisk: Fuld fart den ene vej, men utroligt trægt den anden
vej ?

Alle gode råd er yderst velkomne.

Miks

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-07-05 20:17

"Miks" <no@way.dk> wrote in message news:BPvFe.28$Ue7.3@news.get2net.dk...

> Lyder det ikke mystisk: Fuld fart den ene vej, men utroligt trægt den
> anden vej ?

Jo men vil tro det er et kabel problem hvis du selv har lavet kablet som er
tilsluttet pc1

Fra : Miks

Dato : 26-07-05 21:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> Jo men vil tro det er et kabel problem hvis du selv har lavet kablet som
er
> tilsluttet pc1

Hej Bjarke,

Du bragte mig på sporet!!
Det viser sig, at D-link'en er futtet af...
Den viste link på porten (den mystiske PC's port) selv uden kabel i og efter
en reset/reload er det kun DHCP, der virker.
Ingen internet eller administrations adgang mere.

Jeg har nu sat min Belkin router op i stedet og så er der fuld fart begge
veje!!

Så mange tak for dit input.

/Miks