Counter Strike på "egen server"!
Fra : Jasp

Dato : 26-07-05 15:34

Hej med jer.

Jeg har læst de andre tråde om Counter Strike CZ her. Håber at jeg en gang
kan bidrage med hjælp! MEN.... Jeg har spillet en del på Boomtown, nu vil
jeg og nogle venner spille alene! Vi KAN simpelthen ikke finde ud af at
koble os sammen! Vi vil spille over nettet, har alle bredbånd. Jeg starter
spillet op via "Opret server" og udfylder alle de der ting der skal til,
navn på spil, antal spillere og kodeord - Men ingen kan finde mig under
"Find Server"så jeg suser rundt helt alene uden nogle at came med! Har også
prøvet at give min IP og de prøvede at klippe det ind, men intet hjælper!
"Friend" kan jeg slet ikke få til at funke!

Har Steam, også hentet Source Dedicated Server, men men men...

Ingen steder kan jeg finde en vejledning og på Boomtown kan ingen heller
ikke hjælpe! Gode råd og hjælp modtages med glæde, hvis ikke vennerne skal
droppe CT og spille andre spil!

Venligst Jasp - den tålmodige CT spiller.

Fra : Grunt

Dato : 26-07-05 16:18

On Tue, 26 Jul 2005 16:33:59 +0200, "Jasp" <bruselius@FJERNtunet.dk> wrote:
in dk.spil.computer

> [...]
>droppe CT og spille andre spil!
>
>Venligst Jasp - den tålmodige CT spiller.

Prøv at logge på steam forum og se om ikke der er en hjælp der, eller få et
logon og spørg direkte.

Min erfaring med steamservere og spille sammen med bekendte over internettet er
at det sjældent lykkes. LAN lykkes dog hver gang.
Jeg har fået det råd at starte en dedikeret server og lade folk connecte til den
men den der opererer serveren kan ikke selv spille med fra den computer.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-07-05 18:15

"Jasp" wrote

> [...]
> "Find Server"så jeg suser rundt helt alene uden nogle at came med! Har
> også prøvet at give min IP og de prøvede at klippe det ind, men intet

Først og fremmest den vil starte selve serveren hvilken forbindelse er der
til rådighed
Upload hastighed er den vigtigste!
Jeg har 512/512 og kan køre en CS:S server med 10 spillere uden for mange
problemer
Imho skal du op på min 1024 i upload før det bliver interesssant at hoste en
server
Alternativt kan i købe serverplads

Du skal være opmærksom på at du sandsynligvis skal igang med at åbne porte
etc på din firewall/ADSL router

Kan du selv "se" din server når du går ind i serverlisten?
Muligvis har serveren fået et andet port nummer end standard

> "Friend" kan jeg slet ikke få til at funke!

Det fungerer heller ikke (endnu)

> Har Steam, også hentet Source Dedicated Server, men men men...

HLDSUpdateTool?
Hvad driller mht dette?

Jeg er i gang med at lave en gennemgang af srcds:
http://www.geocities.com/peteraghl/srcds.html
Den er langt fra komplet

Du kan også evt tjekke her:
http://server.counter-strike.net/

> Ingen steder kan jeg finde en vejledning og på Boomtown kan ingen heller
> ikke hjælpe! Gode råd og hjælp modtages med glæde, hvis ikke vennerne skal
> droppe CT og spille andre spil!

Hvis alt andet glipper, så prøv at hoppe over i den her ng:
alt.games.half-life

hdh/Peter

Fra : Jasp

Dato : 26-07-05 20:16

Hej Peter.

Hmmmm...du er skrap til det kan jeg læse og se på den side du arbejder på.
Jeg er til næsten igen teknik sammelignet med dig. Jeg har en 1 megabit
forbindelse, jeg ved at upload ikke er det sammen, sandsynligvis 512 så vidt
jeg mindes. Jeg ved at jeg kan købe serverplads, men det virker skørt, når
man BURDE kunne spille via Steam! Det skriver de da! Jeg kan ikke se min
server (min pc) på find server, ikke på det navn jeg kalder den. Jeg hentede
Source Dedicated Server i lutter desperation, men ved faktisk ikke hvordan
det bruges!

Ærgerligt! Jeg kan huske at jeg spillede Quake med en kammerat for 4.5 år
siden via Modem og det gik smaddernemt, blot via IP!
Jeg er desværre ikke skrap til det computerhalløj, så med mindre jeg finder
en dansk vejledning for dummies, må jeg/vi nok give op, og spille via
Boomtown eller andre servere.

Tak for din venlighed og din hjælp.

Jasp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-07-05 22:19

"Jasp" wrote

> Jeg har en 1 megabit forbindelse, jeg ved at upload ikke er det sammen,
> sandsynligvis 512 så vidt jeg mindes.

Find ud af din upload hastighed så tager vi den derfra

TDC har en hastighedstest her:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast&csref=_p_rzg_netsupport_hastighed

- Peter

Fra : Janus

Dato : 27-07-05 02:33

Peter Lykkegaard wrote:
> "Jasp" wrote

> Find ud af din upload hastighed så tager vi den derfra

> [...]

Hmm... så HL "blokerer" altså for muligheden for at hoste egen server,
hvis man har en lav upload? Det lyder da skørt...

Vh Janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-07-05 06:42

"Janus" wrote

> Hmm... så HL "blokerer" altså for muligheden for at hoste egen server,
> hvis man har en lav upload?
Nej
Source Engine kræver mere båndbredde end fx CS 1.6 eller sågar Quake

Du kan snildt lave en server på 128Kb upload, den bliver bare ikke spilbar

En mulig grund til at at I ikke kan "se" serveren er at der lukket for
udgående netværkstrafik
Det kommer lidt an på hvilken type internetforbindelse du har
Om det er modem eller router

- Peter

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 28-07-05 08:31

Peter Lykkegaard wrote:
> "Janus" wrote

> Nej
> Source Engine kræver mere båndbredde end fx CS 1.6 eller sågar Quake

Det er faktisk omvendt cz og cs 1.6 er mere krævende både maskin og
båndbredde mæssigt end css. Mange tror at fordi det kræver mere af
clienten for at køre spillet gør det samme sig gældende for serverdelen
og dette er faktisk ikke rigtig hvad css angår.

Nu er jeg selv admin/supporter hos en gamehosting udbyder
(clan-server.dk) hvor vi hoster mest cs 1.6, cz og css men også andre
spil. Lige da CSS i sin tid kom ud, kom det faktisk bag på os at det
faktisk kørte bedre, samt krævede mindre både maskinmæssigt og
båndbredde og kørte mere stabilt end feks cs 1.6 og cz og er stadig
gældende den dag idag. Bortset fra hvis man ser bort fra updaten fra den
7/7 som simpelhen fuckede servedelen up, men blev fixet i updaten fra
den 13/7 så de faktisk ligge pingmæssigt i hlsw som cs og cz, ping er
ikke ensbetydende at det ene slags spil bruger mere eller mindre
båndbrede end den anden, da de ikke kan sammelignes, da de køre med
forskellige netkode.

Anyway har jeg gerne når jeg har hostet selv åbenet for port 27005 -
27015 hvis jeg brugte port 27015 til at køre serveren på og der var
gerne hul igennem.

Hygge

AngelFire

Fra : Jasp

Dato : 28-07-05 09:22

Jøses, hvor er I kloge! Vil det sige - i "alm. sprog" - at jeg godt kan
spille CS CZ fra min pc, hvor nogle kammerater kan logge sig på mit spil?
Bare jeg åbner den der port (hvordan man så end gør det) du og flere taler
om? Skal de andre så logge ind via IP?

Jasp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-07-05 14:33

"Dorthe Aagaard Nielsen" wrote

> [...]
> clienten for at køre spillet gør det samme sig gældende for serverdelen og
> dette er faktisk ikke rigtig hvad css angår.

Jeps, selve serveren kan køre på forbavsende beskeden hardware

Men? Hvor meget skal man have for at køre CS 1.6 med fx 10 eller 24 slots?
Btw hvordan var WON i forhold til Steam mht netværkstrafik?

I følge Valve så kan man hoste CS:S med 9-10 slots på 512 upload uden bots
Hvad er din erfaring?

Jeg har hostet HL2 DM med 10 spillere uden for mange problemer, men begynder
jeg at fedte med fx Tim--Coop eller Garys Mod så skal der ikke mange
spillere på før det bliver uinteressant

pft/Peter

Fra : Jasp

Dato : 28-07-05 07:03

Find side du henviser til. Ifølge aftale med Arrownet betaler jeg for:

1024/512 Kbit/s

Testen sagde:

1106 kbit/s (omregnet fra 940 kbit/s)

808 kbit/s (omregnet fra 686 kbit/s)

Jasp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-07-05 14:40

"Jasp" wrote

> Find side du henviser til. Ifølge aftale med Arrownet betaler jeg for:
>
> 1024/512 Kbit/s
>
> Testen sagde:
>
> 1106 kbit/s (omregnet fra 940 kbit/s)
> 808 kbit/s (omregnet fra 686 kbit/s)

Jep det er ok
Du kan sikkert få en 10 mands server op at køre

Næste spørgsmål er så om du har en router eller modem?
Har du netværkskort i din maskine?

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-07-05 18:56

"Peter Lykkegaard" wrote

> Du kan sikkert få en 10 mands server op at køre

Her er lidt mere info
http://www.forumplanet.com/counterstrike/topic.asp?fid=4955&tid=1572730

Er der noget du ikke forstår så klip det ud og smid det ind her
Så må jeg/vi se om vi kan oversætte til alm dansk

- Peter

Fra : Jasp

Dato : 29-07-05 06:59

> [...]

>jeg har nemlig selv dedicated server på CS 1.6.
>Hvis du glemmer at trykke din Rcon_port som sandsynligvis er 27015 skal du

Jamen jamen, det lysner jo! Jeg har et modem og et netværkskort. Modemmet er
et Webstar (EPC2100 SERIES CABLE MODEM). Jeg ser lige på de sider du har
henvist til. Jeg kan se, at der næsten er en opskrift! Skal lige have tiden
til at tygge dem igennem.

Jasp

Fra : sls\(2770\)

Dato : 29-07-05 11:15

"Jasp" <bruselius@ANTISPAMMtunet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er et Webstar (EPC2100 SERIES CABLE MODEM). Jeg ser lige på de sider du
> har henvist til. Jeg kan se, at der næsten er en opskrift! Skal lige have

Kender ikke lige dit modem, men hvis du har en intern IP, skal du forwarde
trafikken på
port 27015 til din interne IP.
Du kan tjekke din IP på www.myip.dk og hvis hedder noget med 10.xx.xx.xx
eller 192.xx.xx.xx
har du en intern IP

Mvh Sid

Fra : Søren G

Dato : 04-08-05 14:56

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> Kender ikke lige dit modem, men hvis du har en intern IP, skal du forwarde
> [...]

Det er da noget vrøvl at skrive. http://www.myip.dk vil vise den eksterne IP
adresse Jasp får igennem han udbyder. At han så muligvis er bag en router og
har en intern IP adresse, kan myip.dk da aldrig komme til at se (ellers røg
en stor den af NAT ideén da lige der).

--
Søren

Fra : Jasp

Dato : 06-08-05 08:40

Jeg har fået det til at funke. Jeg skulle hente Dedicated Server. Når jeg
har oprettet en server, skal jeg kopiere den IP den generere. Derefter
logger man på via Play Online og går ind på Find Servers. Kopierer IP´en ind
og vupti - logger på! Jeg kan selv logge på og spille på egen server! Det
ser ikke ud til at jeg kan få nogle Bots med.

Takker alle for hjælpen.

Jasp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-05 10:59

"Jasp" wrote

> [...]
> ind og vupti - logger på! Jeg kan selv logge på og spille på egen server!
> Det ser ikke ud til at jeg kan få nogle Bots med.

depends
Er det Counter-Strike Source eller Counter-Strike Zero du fedter med?

- Peter

Fra : Jasp

Dato : 06-08-05 14:26

> depends
> Er det Counter-Strike Source eller Counter-Strike Zero du fedter med?
>
> - Peter

Det er Counter Strike CZ. Det lader ikke til, at vi fx. kan spille 4 og få
nogle bot med på hvert team.
Jasp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-05 16:12

"Jasp" wrote

> Det er Counter Strike CZ. Det lader ikke til, at vi fx. kan spille 4 og få
> nogle bot med på hvert team.

Og det er hlds.exe du bruger til at starte serveren?
Hmm det burde være muligt?

Jeg har ikke CZ på denne maskine, jeg kan evt snuse rundt lidt senere
Prøv at kikke i czero/manual/ hvor du har dit alm CZ installeret, der
skulle være nogle RTF dokumenter (åbn med fx msword)

- Peter