Kit rankings i BF2 og andet statistik.
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-07-05 20:23

Så lige man under leaderboards kan se kit rankings, og den viser også hvor
mange der har en rank med det enkelte kit. Så her kan man se hvad folk har
prøvet:

totalt antal spillere:
758790
Assault: 665978 <- Ikke overraskende. Default kit.
Spec Ops: 649447 <- Må være navnet - Så mange er ikke sabotør
Anti-tank: 611249 <- Desperation over APC + Tanks ?
Sniper: 591353
Medic: 520657
Support: 502891
Engineer: 463722 <- Mit favoritkit. Undrer mig så upopulært.

Dvs, langt over 1/3 har ikke prøvet at spille ranked som engineer.
Selv har jeg lavet 10 kills som alle klasser for at få mine
duelighedsmærker.

Sjovt nok under kits, så kan man se, at kun 587125 har slået noget ihjel
med anti-tank våbnet.

Lidt sjovt at se på.

I går var jeg #92994 med en score på 2571. Har hentet næsten 200 i dag,
på 2.5 time. Jeg kan ikke helt nå 100 point/time i snit. Men det er blevet
bedre. ca. 43 timer totaltid.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 21:14

> I går var jeg #92994 med en score på 2571. Har hentet næsten 200 i dag,
> på 2.5 time. Jeg kan ikke helt nå 100 point/time i snit. Men det er blevet
> bedre. ca. 43 timer totaltid.

Hvad giver flest point? Findes der en oversigt?

Fra : Casper Bang

Dato : 25-07-05 21:26

> Engineer: 463722 <- Mit favoritkit. Undrer mig så upopulært.

Hvad kan en engineer egentligt af sjove ting?
Det er jo ret sjældent man har brug for at reparere broer m.v.

> Selv har jeg lavet 10 kills som alle klasser for at få mine
> duelighedsmærker.

Giver duelighedsmærkerne points?
Jeg fik i dag to (en for special ops, og en for explossives)... meget sjove
at have, men ved ikke om de giver nogen bonus.
Bortset fra dét er det jo genialt at lave små fælder med C4 :) bare ærgeligt
at man får taget så mange teammates med sig i købet på 64 spillers servere
:(

> I går var jeg #92994 med en score på 2571. Har hentet næsten 200 i dag,
> på 2.5 time. Jeg kan ikke helt nå 100 point/time i snit. Men det er blevet
> bedre. ca. 43 timer totaltid.

Jeg kan ikke se hvad jeg har af rank, men jeg har 2,991 points med 30
timers spilletid.
http://bf2s.com/player/hotcut/ (hvis i har lyst, så post links til jeres...
bare for sjov)

Er der nogen af jer der ved hvilke ribbons man kan få, og hvordan man får
dem?
Har fået "combat action ribbon" i starten - andre har jeg ikke endnu :(

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 25-07-05 22:49

"Casper Bang" <bang_casper@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke se hvad jeg har af rank, men jeg har 2,991 points med 30
> timers spilletid.

Lance Corporal

> http://bf2s.com/player/hotcut/ (hvis i har lyst, så post links til
> jeres... bare for sjov)

http://bf2s.com/player/dwm/

/Kenneth Iversen

Fra : Casper Bang

Dato : 26-07-05 09:21

> Lance Corporal

Det var nu ranken i forhold til det andra (ala #90123).

> http://bf2s.com/player/dwm/

Hmm.. deres statsserver er vist nede PT :(

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-07-05 00:14

In article <42e54af3$0$1482$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Casper Bang wrote:

> Hvad kan en engineer egentligt af sjove ting?
> Det er jo ret sjældent man har brug for at reparere broer m.v.

Men det er rart lige at kunne køre afsides og fixe sin kampvogn eller APC.

Derudover kan han placere anti-køretøjs miner. Det kan give en del
kills. Specielt med 2-3 mand i et køretøj. I nærkontakt med kampvogne
etc smider man bare en mine foran og bag køretøjet.

Så er det næsten sikker han får kill på den.

Våbnet er et short-range shotgun. Amerikanerversionen sokker. Der
er lang tid mellem skud, men man kan lade en patron af gangen. MEC
versionen styrer. her kan man tømme magasinet så hurtigt man kan trykke.
Og tæt på (ud til 15meter ca.) styrer den for vildt. over 25 meter er
der ikke meget at komme efter.

> Giver duelighedsmærkerne points?

Det tror jeg ikke.

> [...]
> at man får taget så mange teammates med sig i købet på 64 spillers servere

Men du skal selv udløse dem. Så er minerne bedre. De ligger er i nogle
minutter og er automatisk aktive.

> Jeg kan ikke se hvad jeg har af rank, men jeg har 2,991 points med 30
> timers spilletid.
> http://bf2s.com/player/hotcut/ (hvis i har lyst, så post links til jeres...
> bare for sjov)

Virker ikke p.t.

> Er der nogen af jer der ved hvilke ribbons man kan få, og hvordan man får
> dem?
> Har fået "combat action ribbon" i starten - andre har jeg ikke endnu :(

10 sekunder under faldskærm giver airborne. Jeg har også fået officertingen
og combat action.

Fik lige mit Commander duelighedstegn for 10 timer som commander.

Fra : Casper Bang

Dato : 26-07-05 09:24

> [...]
> kills. Specielt med 2-3 mand i et køretøj. I nærkontakt med kampvogne
> etc smider man bare en mine foran og bag køretøjet.

Hmm... det kunne være man skulle prøve dem en gang :)
Jeg hader især de APCere - de er så sindsygt svære at smadre, selv med
anti-tankens våben.

> 10 sekunder under faldskærm giver airborne. Jeg har også fået
> officertingen
> og combat action.

Jeg har prøvet at få den - men det kan være en helikopter ikke kan komme
højt nok op.
Mit joystick virker ikke særligt godt, så har problemer med at styre flyene
:(

> Fik lige mit Commander duelighedstegn for 10 timer som commander.

Det er meget sjovt at være commander synes jeg - men man skal bare bruge AL
sin tid på det. Og når folk ikke er gode til at joine squads (og adlyde) er
det lidt svært at gøre en forskel...

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 10:58

In article <42e5f303$0$80932$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
bang_casper@hotmail.com says...

> Det er meget sjovt at være commander synes jeg - men man skal bare bruge AL
> sin tid på det. Og når folk ikke er gode til at joine squads (og adlyde) er
> det lidt svært at gøre en forskel...

Tilgengæld er en god commander guld værd for sit hold, og når man
spiller i squads er der ikke noget værre en mangel på en vågen
commander.

Det er en fed funktion, men spillet ødelægges lidt når ingen gider være
commander.

Personligt prøver jeg at adlyde commander når der er en hvis han da ikke
er helt åndsvag alene for at gøre commanderfunktionen mere spændende så
er chancen for at han bliver hængende lidt større :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 10:59

In article <42e5f303$0$80932$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
bang_casper@hotmail.com says...

> Mit joystick virker ikke særligt godt, så har problemer med at styre flyene
> :(

Mon ikke et raid mod himlen kan gøres med tastatur :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-07-05 14:08

In article <42e5f303$0$80932$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Casper Bang wrote:

> [...]
> højt nok op.
> Mit joystick virker ikke særligt godt, så har problemer med at styre flyene

Jeg fik den fra en standard troppetransport heli.

> Det er meget sjovt at være commander synes jeg - men man skal bare bruge AL
> sin tid på det. Og når folk ikke er gode til at joine squads (og adlyde) er
> det lidt svært at gøre en forskel...

Der er for mange tåber der spiller, om som alene ser det som en FPS spil,
hvor man kun skal dræbe. Så typisk er jeg nødt til lige at smutte ud og
nappe et par flag når jeg er commander, eller hjælpe på anden vis.

Men 80% af tiden eller mere ligger jeg i bombeskjul, og dropper artilleri
og supplies. Og man kan gøre en forskel. 20-40 kills er let med artilleri
på nogle baner. Ligesom man kan med en barage kan forhindre en enlig
fjende eller 2 i helt at få kontrol over flaget. Men npr først det er gået
i gråt er det for sent.

Supplies kan også køre en kæmpe forskel. Ligesom UAV hvis spillerne
kan finde ud af at bruge N til at zoome in på deres overhead map.
men der er ikke mange der requester det.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 16:43

> Supplies kan også køre en kæmpe forskel. Ligesom UAV hvis spillerne
> kan finde ud af at bruge N til at zoome in på deres overhead map.
> men der er ikke mange der requester det.

Ok....nu snakker du sort! Er godt nok ret ny, så vil du ikke forklare?

De "kasser" der daler ned fra himlen i en faldskærm.....det er ekstra
"kram". Hvordan bruger man dem?

UAV? Kender dog godt zoom-funktionen.....

Er jeg den neste der synes at brugervejledningen er RINGE!!!???

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 17:59

In article <42e659fe$0$18636$14726298@news.sunsite.dk>, "Ivan" <ig
(snabela)tunet.danmark> says...

> Ok....nu snakker du sort! Er godt nok ret ny, så vil du ikke forklare?

DU kan bede om supplies i beskeder til commander. Hvis han har ledige
kasser kan han acceptere dit ønske og kassen med health, repair funktion
og ammo vil dale ned fra himlen via en faldskærm. Hold udkig efter dem
de er MEGET nyttige.

> UAV?

Unmanned Aireal Vehicle (stavet stygt forkert men gider ikke lede ;0).
Det er jo den gode gamle tårnfalken men i en fungerende udgave :0). Du
ber om UAV fra commander og han kan hvis den er ledig sende den hen i
dit område. Det bevirker at du på din radar ser et område hvor alle
fjender er synlige som røde prikker, MEGET nyttigt. Bed om den slags
support hvis du ikke ved hvor du bliver nakket fra, eller hvis du er på
vej ind i et hotspot.

> Kender dog godt zoom-funktionen.....

Godt for at få fyldt udbytte af UAV bliver man nødt til at zoome lidt
ind. UAV giver dig den retning dine fjender er i og et overblik over
hvormange de er.

Kombinationen af de to ovenstående sammen med muligheden for at bede om
artelleristøtte gør at en commander er aldeles uundværlig for seriøse
hold, hader at spille på servere uden :0)

> Er jeg den neste der synes at brugervejledningen er RINGE!!!???

Har aldrig set den :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-07-05 19:34

In article <MPG.1d508a493e81f9a7989c62@news.sunsite.dk>, Jakob wrote:
> [...]
> kasser kan han acceptere dit ønske og kassen med health, repair funktion
> og ammo vil dale ned fra himlen via en faldskærm. Hold udkig efter dem

Korrekt. Som skrevet så bliver dig og køretøjer (og kanonener/radar/
kommandocentral) repareret, ligesom du bliver genopfyldt med ammo.

> [...]
> fjender er synlige som røde prikker, MEGET nyttigt. Bed om den slags
> support hvis du ikke ved hvor du bliver nakket fra, eller hvis du er på

Og den viser også røde prikker for fjender der er inde i bygninger.
Og kommandøren kan supplere med at zoome helt ind så han kan se
de enkelte og vælge 'spotted' på dem så de identificeres, og lyser op i
30 sekunder eller lign også efter UAV er stoppet.

> [...]
> artelleristøtte gør at en commander er aldeles uundværlig for seriøse
> hold, hader at spille på servere uden :0)

Enig. Men ofte er der ingen commander, eller den der er gør det for at score
lidt bonus på de andre spillere, uden dog at udføre sit job.

> Har aldrig set den :0)

jeg synes den er ringe. Det er den med serienummeret bagpå.

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 20:42

In article <slrnded0gs.44e.povlhp@ip101.home.terminal.dk>,
povlhp@acomputer.home.terminal.dk says...

> jeg synes den er ringe. Det er den med serienummeret bagpå.

Spiller på cafe så den slags har jeg ikke benyttet mig af :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Casper Bang

Dato : 26-07-05 21:36

> [...]
> de enkelte og vælge 'spotted' på dem så de identificeres, og lyser op i
> 30 sekunder eller lign også efter UAV er stoppet.

Idéen i det er da fint nok... men jeg synes det er hamrende belastende når
en commander benytter sig af den funktion.
Ens radio bliver fyldt med larm fra "vechicel spottet" etc. så man mister
koncentrationen fra selve kampen :(

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 22:53

In article <42e69ebe$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
bang_casper@hotmail.com says...

> Ens radio bliver fyldt med larm fra "vechicel spottet" etc. så man mister
> koncentrationen fra selve kampen :(

En ringe pris at betale for informationen om at en tank er på vej rundt
om det hjørne hvor du står :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-07-05 20:54

"Ivan" <ig(snabela)tunet.danmark> skrev i en meddelelse

> De "kasser" der daler ned fra himlen i en faldskærm.....det er ekstra
> "kram". Hvordan bruger man dem?

Du stiller dig ved siden af dem. Der er ligesom at stå ved siden af en
medic, engineer, supply og pizzabud på en gang.

> Er jeg den neste der synes at brugervejledningen er RINGE!!!???

Jeg synes den er fuldt på højde med andre manualer der følger med spil nu om
dage d.v.s. RINGE

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 15:54

> Du stiller dig ved siden af dem. Der er ligesom at stå ved siden af en
> medic, engineer, supply og pizzabud på en gang.

Pizzabud, ligefrem? ;0)

> Jeg synes den er fuldt på højde med andre manualer der følger med spil nu
om
> dage d.v.s. RINGE

Ja.....hvordan skal man ellers finde ud af alle de detaljer, hvis det ikke
står i manualen??? Det er nemlig rigtig RINGE!

Nogen der ligger inde med nogle URLs eller lign, hvor man kan læse fleres
sådanne tips? Google sparker MANGE tusinde hits af sig, uden dog rigtigt at
ramme det jeg søger i de første mange jeg har kigget igennem....