Fylde kolonihave gulv op med beton!?!
Fra : john@hansen.com

Dato : 25-07-05 19:32

Hej

Vi har opdaget at et par gulvbræder i vores kolonihavehus er begyndt at
"smulre" væk. Derfor regner vi med at der er et fugt problem omkring det
område.

Ingen af os har nogle håndværker gener i os, og derfor har vi spurgt om råd
til hvordan vi løser problemet. Vi er blevet anbefalet (uden at han har set
på gulvet) at vi skulle fylde det hele op med beton.

Det syntes vi dog ikke lyder som en særlig god ide, men da vi jo ikke har
nogen form for erfaringer vil vi høre om det er noget som i kan
anbefale/fraråde denne løsning.

Med venlig hilsen
John

Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-07-05 19:42

In news:42e53009$0$7371$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
john@hansen.com <john@hansen.com> Typed:
> Hej
>
> Vi har opdaget at et par gulvbræder i vores kolonihavehus er begyndt
> at "smulre" væk. Derfor regner vi med at der er et fugt problem
> omkring det område.

Hvis det drejer sig om et mindre område, ville jeg i et kolonihavehus lappe
med en kraftig vandfast x finer. Det er billigere, og man får ikke så lange
arme.

Men jeg kan godt se fidusen i et støbe et gulv = ikke flere problemer.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : john@hansen.com

Dato : 25-07-05 19:57

Petersen_Michael wrote:

> [...]
> så lange arme.
>
> Men jeg kan godt se fidusen i et støbe et gulv = ikke flere problemer.

Men er det ikke en meget omstændig og dyr opgave med et støbt gulv?

Mvh
John

Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-07-05 20:48

In news:42e53607$0$7373$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
john@hansen.com <john@hansen.com> Typed:
> Petersen_Michael wrote:

> Men er det ikke en meget omstændig og dyr opgave med et støbt gulv?

Du kunne jo starte med at fortælle os hvor mange m² det ødelagte område
udgør, og hvor mange m² hele huset andrager..

Grus kan erhverves for 90,- Kr. / m³ og hvis du blander 5:1 eller 4:1 så er
det fint, cement kan erhverves for 30 Kr. / 25 Kg.
Der kan også fyldes op med sten, men så skal der jo køres to gange..

Omstendigt, næe det er bare hårdt arbejde.. Med mindre man køber færdig
beton, så det blot skal jævnes ud, lige som at fordele kagedej i en
bradepande..

Fra : Mads

Dato : 25-07-05 19:58

On Mon, 25 Jul 2005 20:41:52 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote:

>Men jeg kan godt se fidusen i et støbe et gulv = ikke flere problemer.

Ikke før den dag huset skal skiftes ud med et nyt og til det tid vil
man bande og svovle over tumben der hældte flere tons beton
ud i kolonihaven.

Jeg købte for 20 år siden en kolonihave og måtte tilbringe et par
uger med mukkert, hammer og mejsel da det gamle hus skulle
fjernes. Men det var så også jernarmeret beton. Den forrige
ejer havde været så morsom at støbe bl.a. en gammel cykel
ned i gulvet sammen med diverse jernstænger, malerbøtter og
andet metal.

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-07-05 21:04

In news:29dae1530r10ujetlqcgtok1kbfq0nebkt@4ax.com,
Mads <Mads@invalid.post1.tele.dk> Typed:

> Ikke før den dag huset skal skiftes ud med et nyt og til det tid vil
> man bande og svovle over tumben der hældte flere tons beton
> ud i kolonihaven.

En mindre detalje. Det handler om at sælge, før huset er saneringsmodent ;c)

> [...]
> ejer havde været så morsom at støbe bl.a. en gammel cykel
> ned i gulvet sammen med diverse jernstænger, malerbøtter og

Arkitektmuld når det er bedst *GG* Vi andre bruger rionet.

Jeg har lige hugget ca. 10 m² beton gulv op, men lejede en
http://makeashorterlink.com/?G15321F7B nogle steder var betonen 25 cm tyk,
det gav trods alt lange arme.