Hvor er det godt at tage på dykkerferie ?
Fra : Søren Reinke

Dato : 25-07-05 12:21

Hejsa

Pga. den skrækkelige bombning i Sharm el Sheikh, har Atlantis rejser
forståeligt nok valgt at aflyse min tur derned :(

Så jeg ville høre om i har nogle gode ideer til hvor man ellers kunne tage
på ferie i nærmest omegn af danmark :)

Budgettet er på omkring 15000 for 2 personer gerne 14 dage, inkl dykning.

Det skal være et sted der er varmt og solrigt, og flot dykning.

Jeg har selv overvejet Malta/Gozo, men jeg modtager med glæde andre forslag.

--
Best regards Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/ - Your free diving magazin on the net. Download it in PDF

Fra : Jan Birk

Dato : 25-07-05 12:39

> Jeg har selv overvejet Malta/Gozo, men jeg modtager med glæde andre forslag.

Cypern er en mulighed. Der er i reglen klart vand, flotte vandskaber og
nogle vrag, f.eks. Zenobia!

/Jan

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-07-05 13:38

"Jan Birk" <jan.birk@invalid-domain.null> wrote in message

> Cypern er en mulighed. Der er i reglen klart vand, flotte vandskaber og
> nogle vrag, f.eks. Zenobia!

Hej Jan

Tak for tippet, den lille ø havde jeg da helt glemt i mine overvejelser.

Er der andet at kigge på ved Cypern end Zenobia ?
14 dage på samme vrag bliver lidt kedeligt :)

Fra : Jan Birk

Dato : 25-07-05 13:53

> Er der andet at kigge på ved Cypern end Zenobia ?
> 14 dage på samme vrag bliver lidt kedeligt :)

Det har du ret i. Men et par dage kan man godt bruge. Generelt er Cypern
mest til 'vandskaber', ihverfald i området omkring 'Ayia Napa' hvor jeg
har boet nogle gange.

Der er ikke så mange fisk at kigge på, men har vi set en enkelt haj,
tonsvis af blæksprutter - også nogle enorme udgaver med øjne som
tekopper ). Ellers er der mange grotter og kløfter som man kan svæve
rundt i.

Vi lavede en klubtur i 03, og du kan finde lidt billeder mm. her:

http://ringbindet.dk/dyk/cyp03/index.html

/Jan

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-07-05 13:57

> Det har du ret i. Men et par dage kan man godt bruge. Generelt er Cypern
> mest til 'vandskaber', ihverfald i området omkring 'Ayia Napa' hvor jeg
> har boet nogle gange.

Mest til 'vandskaber' ? :) jeg er ikke lige helt med, mener du bare flotte
formationer under vand ?

> Der er ikke så mange fisk at kigge på, men har vi set en enkelt haj,
> tonsvis af blæksprutter - også nogle enorme udgaver med øjne som tekopper
> ). Ellers er der mange grotter og kløfter som man kan svæve rundt i.

Ahhh nice :)

> Vi lavede en klubtur i 03, og du kan finde lidt billeder mm. her:
>
> http://ringbindet.dk/dyk/cyp03/index.html

Mange tak jeg tager en kigger.

Fra : Thomas VJ

Dato : 25-07-05 13:12

"Søren Reinke" <soren@reinke.fjernmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal være et sted der er varmt og solrigt, og flot dykning.
>
> Jeg har selv overvejet Malta/Gozo, men jeg modtager med glæde andre

Hej Søren,

Hvornår skal du rejse?
Hvis du kan vente til oktober/november, kan øen Mindoro på Filippinerne
udsætte dig for fantastisk dykning.
Det er godt ikke lige i den nærmeste omegn af Danmark, men med lidt snilde
burde budgettet lige akkurat kunne holde.

--
mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk/iqvd/ - kvalitets våddragter fra iQ-Company.

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-07-05 13:51

Hej Thomas

> Hvornår skal du rejse?

Gerne omkring 25/8

> Hvis du kan vente til oktober/november, kan øen Mindoro på Filippinerne
> udsætte dig for fantastisk dykning.

Det går desværre ikke, min ferie kan ikke flyttes så meget.

> Det er godt ikke lige i den nærmeste omegn af Danmark, men med lidt snilde
> burde budgettet lige akkurat kunne holde.

Det er 'tæt' nok på, men kan man virkeligt komme så langt væk for den pris ?

altså omkring 7500,- per person ?

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 25-07-05 14:12

Søren Reinke wrote:
> [...]
> forståeligt nok valgt at aflyse min tur derned :(
>
> Så jeg ville høre om i har nogle gode ideer til hvor man ellers kunne tage

Jeg tror nok at jeg bare ville vælge end anden måde at tage til Sharm
på end lige med Atlantis rejser.
Hvis alle charterselskaberne aflyser, så er der muligheden med
rutefly. Det har i hvert tilfælde tidligere været latterligt billigt
at flyve videre med Egypt Air fra Cairo, når man var fløjet med Egypt
Air til Cairo. Og et hotelværelse i Sharm skulle du vel kunne
forhandle dig til en god pris på i øjeblikket.

Jens Olsen

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-07-05 14:15

> [...]
>Air til Cairo. Og et hotelværelse i Sharm skulle du vel kunne
>forhandle dig til en god pris på i øjeblikket.

Det har du helt ret i, problemmet er nok nærmere at vores familer bestemt
ikke bliver begejstret hvis vi tager afsted til Egypten :(

Men det skal da overvejes.

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-07-05 15:19

> [...]
>
> Det skal være et sted der er varmt og solrigt, og flot dykning.
>
> Jeg har selv overvejet Malta/Gozo, men jeg modtager med glæde andre

Hvordan er dykningen egentligt et sted som Gran Canaria ?

Jeg har haft 5 dyk der for laaaang tid siden, så jeg kan egentligt ikke
huske det.

Fra : im

Dato : 25-07-05 15:47

Kan ikke lade sig gøre.!

Du kan komme til philippinerne for omkring 7000 kr. (6500 har jeg set
et sted..!)
Og skal nok regne med at bruge ca. 1500-2000 per uge hvis du dykker
intensivt..!

Jeg har selv hoppet rundt og har 250+ dyk derude og kan fint anbefale
philippinerne hvis man er til macro. Er man til det store sus skal man
nok til indonesien, eller bruge en del penge på tubatara reefs.!

men 7500 per person. Det tror jeg ikke..

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 25-07-05 17:03

Søren Reinke skrev i Message-ID: <dc2mfc$2aan$1@newsbin.cybercity.dk>:

> Er der andet at kigge på ved Cypern end Zenobia ?

Næh, det synes jeg ikke.

Hvad med Marsa Alam (også Egypten, men et helt andet sted).

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-07-05 19:10

Peter Fjelsten wrote:

> Næh, det synes jeg ikke.
>
> Hvad med Marsa Alam (også Egypten, men et helt andet sted).

Faktisk var den første uge af ferien i Marsa Alam, men jeg fik at vide
af Atlantis Rejser at alt flyvning indtil omkring 15 september til
egypten er stoppet :(

Og hende jeg skulle med er bestemt ikke begejstret for Egypten i
øjeblikket, og min familie heller ikke.

Desværre, personligt ville jeg tage afsted i morgen, om ikke andet så
for at slippe for overrendte rev.

--
Søren Reinke
Chief Technology Officer