/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Motor bliver sløvere og sløvere
Fra : Nielsen


Dato : 24-07-05 22:32

Jeg har en Aprilia Amico, hvor motoren bliver sløvere og sløvere: Effekten
falder simpelten, og symptomerne kan nærmest beskrives SOM OM at motoren er
ved at drukne, hvilket den imidlertid IKKE er - sådan opfører den sig blot.

Samtidig er den også temmelig svær at starte, og nogle gange under start
kommer der en mindre "eksplosion" (!) fra udstødningsrøret, hvorefter den
bliver ekstra svær at starte.

Hvad er der galt med den? Hvad kan der gøres?


vh
Jakob




 
 
Ukendt (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-05 23:12



> Jeg har en Aprilia Amico, hvor motoren bliver sløvere og sløvere: Effekten
> falder simpelten, og symptomerne kan nærmest beskrives SOM OM at motoren
> er
> ved at drukne, hvilket den imidlertid IKKE er - sådan opfører den sig
> blot.
>
> Samtidig er den også temmelig svær at starte, og nogle gange under start
> kommer der en mindre "eksplosion" (!) fra udstødningsrøret, hvorefter den
> bliver ekstra svær at starte.
>
> Hvad er der galt med den? Hvad kan der gøres?

Den trænger nok bare til en ordentlig rensning alle steder, stempel,
topstykke, udstd, tænderør osv.. Min Dr. Big havde gået godt 16.000 da jeg
skilte den ad, der sad der massere af sod disse steder, hvilket ikke øger
effektiviteten.



Henning Lund (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 25-07-05 06:51

Nielsen skrev:

> Jeg har en Aprilia Amico, hvor motoren bliver sløvere og sløvere:
> Effekten falder simpelten, og symptomerne kan nærmest beskrives SOM
> OM at motoren er ved at drukne, hvilket den imidlertid IKKE er -
> sådan opfører den sig blot.
>
> Samtidig er den også temmelig svær at starte, og nogle gange under
> start kommer der en mindre "eksplosion" (!) fra udstødningsrøret,
> hvorefter den bliver ekstra svær at starte.
>
> Hvad er der galt med den? Hvad kan der gøres?

Hvor mange km har den gået, det med den skyder kan være en fastsiddende
stempelring, men også så meget andet, over hvor lang en periode er den
blevet sløvere?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Nielsen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 25-07-05 08:52

> Hvor mange km har den gået, det med den skyder kan være en fastsiddende
> stempelring, men også så meget andet, over hvor lang en periode er den
> blevet sløvere?

Nok omkring de sidste par tusinde kilometer (gradvis).



Henning Lund (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 25-07-05 12:37

Nielsen skrev:


> Nok omkring de sidste par tusinde kilometer (gradvis).

Du glemte hvor mange km bæstet har kørt?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Jakob N (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Jakob N


Dato : 25-07-05 15:29

> Du glemte hvor mange km bæstet har kørt?


Tja, et sted mellem 30000 og 35000 km (ved det ikke præcist, da
speedometer-kablet har været brækket).


- Jakob







Henning Lund (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 25-07-05 21:20

Jakob N skrev:

> Tja, et sted mellem 30000 og 35000 km (ved det ikke præcist, da
> speedometer-kablet har været brækket).

Hvis du aldrig har skiftet stempelringe, stempel og eller cylinder kan
jeg godt forstå den bliver sløv, det er mange km.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Nielsen (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 26-07-05 09:10

> Hvis du aldrig har skiftet stempelringe, stempel og eller cylinder kan
> jeg godt forstå den bliver sløv, det er mange km.

Ja, jeg har også hele tiden tænkt på (eller nok nærmere frygtet!), at der
skulle noget mere gennemgribende til.


vh
Jakob



Henning Lund (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 26-07-05 10:25

Nielsen skrev:

> Ja, jeg har også hele tiden tænkt på (eller nok nærmere frygtet!), at
> der skulle noget mere gennemgribende til.

Nyt cylinderkit vil nok jage liv i bæstet igen, du har været god ved
scooteren med det km antal siden det først er nu der kommer problemer.
Der er ikke mange scootere der kører over 20000 km inden de skal have
kigget til cylinderen..

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Nielsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 27-07-05 09:24

> Nyt cylinderkit vil nok jage liv i bæstet igen, du har været god ved
> scooteren med det km antal siden det først er nu der kommer problemer.
> Der er ikke mange scootere der kører over 20000 km inden de skal have
> kigget til cylinderen..

Jo tak. Men så er der lige det der med at sætte et nyt cylinderkit i. Noget
af en udfordring for mig, men det skal jo så åbenbart gøres

- Jakob



Carsten Lorenzen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Lorenzen


Dato : 27-07-05 09:59

Det er meget nemt, det eneste der kan være lidt bøvlet er at få
stempelringene til at sidde klemt sammen, mens man skubber cylinderen
henover.

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

"Nielsen" <nielsen81SLETDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo tak. Men så er der lige det der med at sætte et nyt cylinderkit i.
> Noget
> af en udfordring for mig, men det skal jo så åbenbart gøres
>
> - Jakob
>
>



Nielsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 27-07-05 15:58

> Det er meget nemt, det eneste der kan være lidt bøvlet er at få
> stempelringene til at sidde klemt sammen, mens man skubber cylinderen
> henover.

Tja, det kunne da være man skulle gøre forsøget

Tak for de gode råd her i tråden !

- Jakob



Nielsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 27-07-05 20:30

Ja, her til aften har kickstarteren sat sig fuldstændig fast (=cylinder har
sat sig fast?) - der skal vist et større arbejde til for at få den kørende
....

Kan jeg forresten afmelde min ansvarsforsikring, da jeg jo nu ikke mere kan
køre på min Aprilia Amico (vil selvfølgelig tilmelde mig igen, når der igen
kan køres på den) ?

vh
Jakob



Carsten Lorenzen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Lorenzen


Dato : 27-07-05 21:10

Nå, sikke noget øv... Men det løber nok op i samme beløb som før, nyt
cylinder og stempel!

Jeg ville ikke afmelde den, hvis du bestiller de nye dele i morgen kan du jo
have dem i morgen.

Thansen har en ny en til dig for 400,- Så kommer der stempel for 80,- oveni.
Og så ville jeg skifte nåleleje ved stempel 20,- og sodsæt 20,- i samme
omgang.

Så kan du være kørende i weekenden igen...

Det kan være lidt svært at få stemplet ud, det er nemlig ikke for smart at
banke den ud, fordi man så giver sine motor lejer slag. Det letteste ville
nok bare være at skære cylinderen i 2 dele. Men det er jo afhængig af hvor
stramt den har sat sig.

---

En anden løsning er, hvis du får cylinderet af, og den kun er lidt ridset,
ikke knækket nogen steder etc, og den er lavet i jern, så kan du få den
drejet op og sat større stempel i (har thansen også). Det kan et cylinder
service værksted lave. Men tror ventetiden blir længere og prisen lander på
noget af det samme som de nye dele!

---

Det er slet ikke så svært at skifte de dele, hvis det kan motivere dig, så
startede jeg at lave sådan nogle operationer i 11-12 års alderen på min
første "knallert" (puch trilet).

Hvis du skal have mere hjælp så bare sig til... Der er lige et par ting du
skal være opmærksom på når du skal køre de nye dele til, men mere om det
senere...

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

"Nielsen" <nielsen81SLETDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:woRFe.62498$Fe7.201509@news000.worldonline.dk...
> Ja, her til aften har kickstarteren sat sig fuldstændig fast (=cylinder
> har
> sat sig fast?) - der skal vist et større arbejde til for at få den kørende
> ...
>
> Kan jeg forresten afmelde min ansvarsforsikring, da jeg jo nu ikke mere
> kan
> køre på min Aprilia Amico (vil selvfølgelig tilmelde mig igen, når der
> igen
> kan køres på den) ?
>
> vh
> Jakob
>
>



Carsten Lorenzen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Lorenzen


Dato : 27-07-05 21:37

OBS: Det ser ud til at thansens cylindere til din scooter ikke er lovlige
til 30 km modellen. Så hvis den skal være lovlig skal du skaffe en original.

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

"Carsten Lorenzen" <pfft@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:42e7ea10$0$688$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nå, sikke noget øv... Men det løber nok op i samme beløb som før, nyt
> cylinder og stempel!
>
> Jeg ville ikke afmelde den, hvis du bestiller de nye dele i morgen kan du
> jo have dem i morgen.
>
> Thansen har en ny en til dig for 400,- Så kommer der stempel for 80,-
> oveni. Og så ville jeg skifte nåleleje ved stempel 20,- og sodsæt 20,- i
> samme omgang.
>
> Så kan du være kørende i weekenden igen...
>
> Det kan være lidt svært at få stemplet ud, det er nemlig ikke for smart at
> banke den ud, fordi man så giver sine motor lejer slag. Det letteste ville
> nok bare være at skære cylinderen i 2 dele. Men det er jo afhængig af hvor
> stramt den har sat sig.
>
> ---
>
> En anden løsning er, hvis du får cylinderet af, og den kun er lidt ridset,
> ikke knækket nogen steder etc, og den er lavet i jern, så kan du få den
> drejet op og sat større stempel i (har thansen også). Det kan et cylinder
> service værksted lave. Men tror ventetiden blir længere og prisen lander
> på noget af det samme som de nye dele!
>
> ---
>
> Det er slet ikke så svært at skifte de dele, hvis det kan motivere dig, så
> startede jeg at lave sådan nogle operationer i 11-12 års alderen på min
> første "knallert" (puch trilet).
>
> Hvis du skal have mere hjælp så bare sig til... Der er lige et par ting du
> skal være opmærksom på når du skal køre de nye dele til, men mere om det
> senere...
>
> --
> Mvh.
> Carsten Lorenzen
>
> "Nielsen" <nielsen81SLETDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:woRFe.62498$Fe7.201509@news000.worldonline.dk...
>> Ja, her til aften har kickstarteren sat sig fuldstændig fast (=cylinder
>> har
>> sat sig fast?) - der skal vist et større arbejde til for at få den
>> kørende
>> ...
>>
>> Kan jeg forresten afmelde min ansvarsforsikring, da jeg jo nu ikke mere
>> kan
>> køre på min Aprilia Amico (vil selvfølgelig tilmelde mig igen, når der
>> igen
>> kan køres på den) ?
>>
>> vh
>> Jakob
>>
>>
>
>



Nielsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 28-07-05 10:10

> OBS: Det ser ud til at thansens cylindere til din scooter ikke er lovlige
> til 30 km modellen. Så hvis den skal være lovlig skal du skaffe en
original.

Intet problem, da min er en 45 km/t model.

- vh Jakob



Nielsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 28-07-05 10:09


> Jeg ville ikke afmelde den, hvis du bestiller de nye dele i morgen kan du
jo
> have dem i morgen.

Grunden til at jeg vil afmelde ansvarsforsikringen er, at jeg normalt bor i
Århus og har EU-knallerten i Vestjylland, hvor jeg i øjeblikket er
ferierende. Dvs. at jeg ikke bruger EU-knallerten til hverdag - bruger den
kun når jeg er "hjemme" i Vestjylland.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste