Opfange trafik på specifik port
Fra : Carsten Jessen

Dato : 24-07-05 19:22

Hej
Jeg prøver at lave et spam filter der kan bruges med et hvilket som helst
mail program. Jeg har derfor brug for at kunne lytte på port 110 (pop3) og
opfange trafikken på porten, så jeg kan tjekke om det er en spam mail.

Hvis jeg barer lytter på port 110 med winsock sker der intet.
Hvis jeg sætter mail serveren i mail programmet til "localhost" virker det.
Jeg vil dog gerne undgå dette for at gøre programmet mere brugervenligt.

Forskellige firewall programmer opfanger når et program går på nettet, men
dem jeg kan finde kan kun sige at "der foregår noget" men kan ikke opfange
"hvad der foregår", som jeg har brug for.

Jeg ved det kan lade sig gøre, da der er spam filtre der virker sådan. Du er
bare dårlige til at genkende spam......

Mvh
Carsten

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 25-07-05 16:54

"Carsten Jessen" <c.je@get2net.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.
> Jeg vil dog gerne undgå dette for at gøre programmet mere brugervenligt.

som jeg ser det så har du kun 4 måder at gøre det på..

1. som plugin i en e-mail klient
2. lægge dit program imellem mail server og mail klient (som du selv
beskriver)
3. som plugin i en mail server
4. som mail server

> Forskellige firewall programmer opfanger når et program går på nettet, men
> dem jeg kan finde kan kun sige at "der foregår noget" men kan ikke opfange
> "hvad der foregår", som jeg har brug for.

det er vel bare at fortælle firewall'en at den trafik er 'ok'

> Jeg ved det kan lade sig gøre, da der er spam filtre der virker sådan. Du
> er
> bare dårlige til at genkende spam......

ja der findes en helt del anti spam programmer som lægger sig imellem mail
server og klient

jeg laver selv en del anti spam plugin til mailscanner, så jeg er da
interesse i at se dit program vil du altå vil dele det

mine kan du finde på http://home1.inet.tele.dk/tooms/

> Mvh
> Carsten

Thomas